Liki 50 työntekijää aloittanut Kojamo Oyj:llä vastuullisessa kesäduunissa

Kojamo-konsernin 47 kesätyöntekijää aloittivat pestinsä Helsingissä ja muilla Lumo-kotikeskuspaikkakunnilla ympäri Suomen. Tänä vuonna hakemuksia tuli noin 1500.

– Olemme ilahtuneita, että kiinnostuneita hakijoita oli näin runsaasti ja pääsimme palkkaamaan lähes 50 kesätyöntekijää, sanoo henkilöstöpäällikkö Anu Nurro Kojamo Oyj:stä.

Kojamo ottaa osaa jo neljättä kertaa Vastuullinen Kesäduuni-kampanjaan ja tekee itseään tunnetuksi toimialansa tulevaisuuden osaajien keskuudessa. Yhtiölle on kunnia-asia tarjota kesätyöntekijöilleen mielekästä työtä sekä antaa riittävästi perehdytystä ja ohjausta työhön. Haluamme olla oikeudenmukaisia ja tasapuolisia sekä maksaa tehtävän vaativuutta vastaavaa palkkaa ja hoitaa työsopimukset ja -todistukset asianmukaisesti eli olla kaikin puolin esimerkillinen ja vastuullinen työnantaja myös kesätyöntekijöille.

Kesätyöntekijät työskentelevät muun muassa myynti- ja palveluneuvojina, isännöitsijöinä ja taloushallinnon tehtävissä. Tarjolla on monenlaisia töitä, jotka tukevat alan opintoja. Innokkaat ja työhön tarttuvat kesätyöntekijät tuovat taloon uutta energiaa ja tarjoavat samalla uudistumisen mahdollisuuksia ja tuoreita ajatuksia myös työnantajalle.

Tärkeää työkokemusta kesätyöntekijöille

Kesäteknisenä toukokuussa aloittanut opiskelija Janne Yli-Monni kertoo työnkuvaansa kuuluvan paljon kiinteistöillä käymistä erilaisten korjausten merkeissä. Janne kertoo viihtyneensä oikein hyvin talossa.

– Täällä on hyvä työilmapiiri ja tiimi, jonka kanssa on mukava työskennellä. Lumo-kodit ovat tulleet tutuiksi aiemmassa työssä LVI-myyjänä ja kiinteistönhoitajana.

– Tulevaisuudessa ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto, jos saisin Kojamosta vakituisen työpaikan. Nämä kun ovat oman alan hommia niin näitä tekee mielellään, Metropoliassa LVI-insinööripuolella opiskeleva Janne kuittaa.

Lisätietoja:

Henkilöstöpäällikkö Anu Nurro, Kojamo Oyj, puh. 040 843 9577, anu.nurro(at)kojamo.fi

Kojamo Oyj keskittyy asuntosijoittamiseen Suomessa ja uudistaa vuokra-asumista tehden siitä entistä haluttavampaa. Yhtiö kehittää Lumo-koteja ja -palveluita, jotka edistävät työperäistä muuttoa kaupungistuvassa Suomessa, lisäävät hyvinvointia ja säästävät ympäristöä. Viiden vuoden aikana konserni on investoinut kaupalliseen vuokra-asumiseen lähes 1,5 miljardia euroa.

Kojamo voitti Vastuullisin kesäduuni -kilpailun: hyvä fiilis ja aito vastuu saa kiitosta29.8.2017 12:05Tiedote

Vastuullinen kesäduuni -kampanja on palkinnut jälleen Suomen vastuullisimmat kesätyönantajat. Asuntosijoitusyhtiö Kojamo Oyj sijoittui suurten työnantajien sarjassa ensimmäiseksi. Vastuullisin kesäduuni 2017 -kilpailuun osallistui 128 työnantajaa ja vastauksia saatiin 6000 kesätyöntekijältä. He arvioivat työnantajiaan muun muassa työnhakuprosessin, perehdytyksen, työtehtävien mielekkyyden ja tasapuolisuuden perusteella.