Lindström-konserniin kuuluva Comforta Oy ostaa Pohjolan Tekstiilipalvelu Oy:n

Kajaanilaisen Pohjolan Tekstiilipalvelu Oy:n myynti Comfortalle on varmistunut 1.1.2022 vahvistetulla yrityskaupalla. Comforta suunnittelee kehittävänsä Kajaanin palvelukeskuksen toimintaa merkittävästi lähivuosina. Uusien syntyvien työpaikkojen lisäksi palvelukeskuksella on merkittävä rooli Kainuun alueen liiketoiminnan ja yrittäjyyden tukemisessa esimerkiksi matkailun alalla. Yrityskauppa on Lindströmille reilun vuoden sisällä jo neljäs Suomessa.

Lindström Group -konserniin kuuluva hotellien, ravintoloiden ja terveydenhuollon tekstiilipalveluja tuottava Comforta Oy on ostanut Kajaanissa toimivan pesulayritys Pohjolan Tekstiilipalvelu Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Myös koko Pohjolan Tekstiilipalvelun henkilökunta siirtyy Comfortan palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Lindströmillä ei ole aiemmin ollut toimipaikkaa Kainuussa, vaan alueen yrityksiä on palveltu Oulun palvelukeskuksesta käsin.

Paikallisuus on meille keskeinen arvo toiminnassamme monella tapaa. Tahdomme olla haluttu kumppani, joka tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaisia, saumattomia ja kattavia palveluita siellä missä hekin ovat, ja läsnäolo Kainuussa tuo meidät merkittävästi lähemmäksi asiakkaitammeOlemme myös sitoutuneita kehittämään Kajaanin palvelukeskuksen toimintaa edelleen. Esimerkiksi olemassa olevan kaluston ja koneiden puolesta palvelukeskus mahdollistaa jo nykyisellään volyymin kasvattamisen. Työllistämisvaikutuksen lisäksi olemme palveluidemme kautta mahdollistamassa paikallista liiketoimintaa ja yrittäjyyttä monilla eri toimialoilla, kuten esimerkiksi matkailussa ja terveydenhuollosaralla”, kertoo Lindströmin Suomen maajohtaja Pasi Saarinen.

Pohjolan Tekstiilipalvelu Oy on vuonna 1976 perustettu perheomisteinen tekstiilipalveluyritys. Se tuottaa pesula- ja tekstiilihuoltopalveluita talousalueellaan etenkin teollisuuden, hotelli- ja ravintola- sekä hoiva-alan yrityksille ja yhteisöille. Pohjolan Tekstiilipalvelun palveluvalikoima kattaa hotelli- ja ravintolatekstiilit, työvaatteet, vaihtomatot ja hygieniatuotteet ja lisäksi yritys tarjoaa myös huoltopalveluja yritysten omille tekstiileille.

”Meille oli tärkeä löytää toiminnoillemme jatkaja, jolla on vahvaa osaamista ja kykyä kehittää palvelujamme ja asiakkuuksiamme eteenpäin entisestään. Suomalaisena perheyhtiönä pitkäaikaiset asiakassuhteet ja jatkuva kehittäminen ovat vahvasti Lindströmin arvoissa, kulttuurissa ja strategiassa. Olemme varmoja siitä, että toimintojemme siirtyminen Lindströmille varmistaa luotettavan ja korkealaatuisen tekstiilipalvelun jatkumisen asiakkaillemme”, sanoo Pohjolan Tekstiilipalvelun toimitusjohtaja Terhi Tuomainen.

Yrityskauppa on Lindströmille jo neljäs reilun vuoden sisällä Suomessa. Kannattava kasvu on yksi Lindströmin arvoista ja myös strategian kulmakivistä. Kasvua konserni tavoittelee paitsi orgaanisesti myös yritysostoin.

Jokainen tekemämme yrityskauppa on syntynyt perusteellisen selvityksen tuloksena ja sillä on mietitty roolinsa toimintamme kehittämisessä. Lindström on taloudellisesti hyvässä tilanteessa, joten meillä on ollut mahdollisuus tarttua näihin tilaisuuksiin. Tämä yrityskauppa tuo kaivattua kapasiteettia Kainuun alueen asiakkaiden kehittyvien tarpeiden palvelemiseen. Se myös vahvistaa asemaamme ja osaamistamme etenkin meille strategisesti tärkeällä terveydenhuollon alalla”, Saarinen kertoo.

Pasi Saarinen, VP, Lindström Suomi, puh. 040 836 6172pasi.saarinen@lindstromgroup.com

Terhi Tuomainen, toimitusjohtaja, Pohjolan Tekstiilipalvelu, puh. 020 1443 708terhi.tuomainen@ptpalvelu.fi

Lindström on tekstiilipalveluyritys, jonka tavoitteena on helpottaa asiakkaittensa arkea Euroopassa ja Aasiassa. Lindströmin 4600 omistautuneen työntekijän avulla tarjoamme vastuullisia ja helppokäyttöisiä palveluja varmistaen turvallisen ja hygieenisen ratkaisun parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Vuonna 2020 Lindström Groupin liikevaihto oli 388 miljoonaa euroa. www.lindstromgroup.com/fi

Lindström pyrkii hiilineutraaliin toimintaan maailmanlaajuisesti vuoteen 2035 mennessä13.9.2021 10:30:00 EEST | Tiedote