Linjalla 16 on lisälähtöjä Kissojen öinä 6.9. ja 13.9.

Bussilinjalla 16 on lisälähtöjä Korkeasaaren Kissojen öinä perjantaisin 6.9 ja 13.9.

Linjalla 16 liikennöidään lisävuoroja Rautatientorilta Korkeasaareen perjantaina 6.9. ja 13.9. noin 20–30 minuutin välein kello 17.20 alkaen. Vuorot ajetaan Rautatietorilta linjan 16 normaalia reittiä Kulosaaren metroaseman lenkin kanssa, joten metrosta voi vaihtaa bussiin 16 myös Kulosaaren metroaseman kohdalla.

Lisävuoroja Korkeasaaresta Rautatientorille liikennöidään kello 17.57 alkaen. Vuorot ajetaan bussin 16X reittiä, joka ei kulje Kulosaaren lenkin kautta, joten Korkeasaaresta lähtevistä lisävuoroista ei voi vaihtaa metroon Kulosaaressa. Lisälähdöt kello 23.24 alkaen ajetaan kuitenkin linjan 16 normaalia reittiä.

Linjan 16 vuorojen lisäksi Isoisänsilta tarjoaa kävely-yhteyden Kalasatamasta Korkeasaareen. Kävelymatkaa Korkeasaaren sillalle Kalasataman metroasemalta ja Kalasataman linjojen 500 ja 510 runkolinjabussipysäkeiltä on noin kilometri, joten myös tätä reittiä kannattaa hyödyntää Korkeasaareen.

Isoisänsillan lähettyvillä on myös linjojen 50 ja 59 Kalasataman kierroksen Polariksenkadun pysäkki, joka luo Korkeasaareen yhteyksiä linjan 16 lisäksi esimerkiksi Pasilan suunnasta.

Korkeasaari on 6. ja 13.9. avoinna poikkeuksellisesti klo 16-24.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val