Linjalla 16 on lisälähtöjä Kissojen öinä 6.9. ja 13.9.

Bussilinjalla 16 on lisälähtöjä Korkeasaaren Kissojen öinä perjantaisin 6.9 ja 13.9.

Linjalla 16 liikennöidään lisävuoroja Rautatientorilta Korkeasaareen perjantaina 6.9. ja 13.9. noin 20–30 minuutin välein kello 17.20 alkaen. Vuorot ajetaan Rautatietorilta linjan 16 normaalia reittiä Kulosaaren metroaseman lenkin kanssa, joten metrosta voi vaihtaa bussiin 16 myös Kulosaaren metroaseman kohdalla.

Lisävuoroja Korkeasaaresta Rautatientorille liikennöidään kello 17.57 alkaen. Vuorot ajetaan bussin 16X reittiä, joka ei kulje Kulosaaren lenkin kautta, joten Korkeasaaresta lähtevistä lisävuoroista ei voi vaihtaa metroon Kulosaaressa. Lisälähdöt kello 23.24 alkaen ajetaan kuitenkin linjan 16 normaalia reittiä.

Linjan 16 vuorojen lisäksi Isoisänsilta tarjoaa kävely-yhteyden Kalasatamasta Korkeasaareen. Kävelymatkaa Korkeasaaren sillalle Kalasataman metroasemalta ja Kalasataman linjojen 500 ja 510 runkolinjabussipysäkeiltä on noin kilometri, joten myös tätä reittiä kannattaa hyödyntää Korkeasaareen.

Isoisänsillan lähettyvillä on myös linjojen 50 ja 59 Kalasataman kierroksen Polariksenkadun pysäkki, joka luo Korkeasaareen yhteyksiä linjan 16 lisäksi esimerkiksi Pasilan suunnasta.

Korkeasaari on 6. ja 13.9. avoinna poikkeuksellisesti klo 16-24.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk