Liukuvien väliovien suosio kasvaa uudisasuntojen kutistuessa – Liunen myynti uuteen ennätykseen

Seinän sisään liukuvien väliovien lisääntynyt kysyntä uudisrakentamisessa siivitti Aulis Lundell Oy:n valmistamien kotimaisten Liune-väliovien myynnin vuodessa 25 prosentin kasvuun.

– Kutistuvat uudisasunnot vaativat suunnittelijoilta tilankäytöllistä näkemystä ja uusien innovaatioiden hyödyntämistä. Yksi Liune-ovi säästää 1-3 neliötä tilaa, mikä lisää suunnittelijoiden mahdollisuuksia tuottaa viihtyisämpiä koteja ja tiloja asukkaille, kommentoi Aulis Lundell Oy:n toimitusjohtaja Leena Lundell.

Lundellin mukaan rakennusliikkeiden ja talotehtaiden kiinnostus asennusvalmista ovielementtiä kohtaan on kasvussa. Tämän seurauksena yritys on solminut vuoden aikana merkittäviä sopimuksia rakennusliikkeiden ja talotehtaiden kanssa.

– Rakennusteollisuudessa muutokset tapahtuvat todella hitaasti, mutta nyt suunta on oikea. Liune on aiemmin profiloitunut erityisratkaisuksi, ja olemme alusta asti tehneet töitä mielikuvan muuttamiseksi ja liukuvien väliovien käytön yleistämiseksi, Lundell kertoo.

– Kutistuvat uudisasunnot ovat luoneet otolliset markkinat Liunen kaltaisille uusille innovaatioille. Olemme aktiivisesti markkinoineet Liunen mahdollistamia hyötyjä kuluttajille, suunnittelijoille ja rakentajille, ja viesti on mennyt hyvin läpi, täydentää Aulis Lundell Oy:n myyntipäällikkö Terhi Hakola.

Hakolan mukaan verkkokaupassa asioivien kuluttaja-asiakkaiden määrä kasvaa tasaisesti.

– Olemme panostaneet sekä verkkokaupan toimivuuteen että asennusohjeisiin ja -videoihin. Olemme mm. blogiyhteistyöllä halunneet madaltaa kodinrakentajien kynnystä valita kääntyvän oven tilalle Liune.

Lohjalla valmistettavat Liune-ovet pyrkivät erottumaan kilpailijoistaan helpon asennuksen avulla. Ovielementti ja ovi toimitetaan työmaalle asennusvalmiina elementtinä.

– Tyypillinen pelko on, että ovi tulee työmaalle osissa kuin palapeli. Liune vastaa hyvin teollisesti pitkälle esivalmistettujen ratkaisujen kysyntään sekä kireiden rakennusaikataulujen asettamiin haasteisiin, Hakola kertoo.

Aulis Lundell Oy on vastannut liukuvien väliovien kysynnän kasvuun palkkaamalla lisää väkeä Lohjan-tehtaille ja investoimalla tuotantoautomaatioon ja teknologiaan yli 0,6 MEUR. Tämän vuoden aikana käyttöön otetut tuotantorobotit ovat mullistaneet aiemmin käsityövoittoisen Liune-väliovielementin valmistuksen tuotantotehokkuuden ja -kapasiteetin.

– Tavoittelemme asemaa asuntotuotannon vakioratkaisuna, Lundell tiivistää.

Lisätietoja:

Terhi Hakola
myyntipäällikkö
etunimi.sukunimi@liune.fi

Aulis Lundell Oy on erikoistunut rullamuovausteknologialla valmistettavien teräsprofiilien valmistamiseen, kevytrakennejärjestelmien kehittämiseen ja markkinointiin sekä jatkojalostettujen tuotteiden kuten elementtien valmistukseen. Yhtiömme on suomalainen perheyritys, olemme toimittaneet rakennusteollisuudelle Lundell-Profile -tuotteita jo vuodesta 1980.

Liune-välioviratkaisu osana Johanna Oraksen taidetta Kouvolan Asuntomessuilla13.6.2019 08:03:00 EESTTiedote

Seinärakenteeseen integroitu Liune-väliovi on esillä joka viidennessä kohteessa Kouvolan Asuntomessuilla. Aulis Lundell Oy:n toimitusjohtaja Leena Lundellin mukaan seinän sisään liukuvan välioven valttina on tilansäästön luoma mahdollisuus toteuttaa yksilöllinen sisustus. Yksi erottuvimmista messukodeista on Talo Taide, jossa Liune-ovi saa pintaansa taiteilija Johanna Oraksen teoksen.