Lohja vuokraa kuntouttavan jaksohoidon tilat Attendolta

Attendo on voittanut Lohjan järjestämän tarjouskilpailun noin 14 asukkaan kuntouttavaan jaksohoitoon soveltuvista tiloista. Kaupunki vuokraa toiminnalleen tilan Attendo Ventelän hoivakodista. Kaupunki tarjoaa Ventelässä päivä- ja yöaikaista hoitoa esimerkiksi omaishoitajan tai läheistään hoitavan loma-aikoina ikäihmiselle, jotta läheisensä hoivasta vastaavan vapaa-aika ja lepo toteutuisi.

Attendo on voittanut Lohjan järjestämän tarjouskilpailun noin 14 asukkaan kuntouttavaan jaksohoitoon soveltuvista tiloista. Sopimus on voimassa toistaiseksi ja alkaa aikaisintaan 1. lokakuuta 2017. Kaupunki vuokraa toiminnalleen tilan Attendo Ventelän hoivakodista. Lohjan Mäntynummen terveysaseman lähellä sijaitseva kiinteistö koettiin erityisen toimivaksi kaupungin tuottamaa palvelua varten.

- Olemme viime vuosina halunneet erityisesti panostaa ikääntyneiden kuntoutukseen ja nämä Attendo Ventelän hoivakodin tilat mahdollistavat kuntouttavan jaksohoidon toteuttamisen laadukkaasti. Tavoitteena on kuntouttavan jaksohoidon avulla tukea myös omaishoitajia heidän arvokkaassa työssään. Olemme iloisia, että tarkoitukseen sopiva tila löytyi helposti. Tässä on myös hyvä yhteistyön malli näin kun valmistaudumme sote-uudistukseen. Yksityinen ja julkinen toimija voivat toimia rinnakkain ja hyvässä yhteistyössä, toteaa palvelualuejohtaja Tuula Suominen Lohjan kaupungilta.

- Kiitämme kaupunkia luottamuksesta. Ikääntyneistä huolehtiminen on yhteistyötä ja olemme tyytyväisiä, että voimme tukea kaupungin omaa toimintaa tällä tavoin. Meillä on hyviä kokemuksia yhteistyöstä samassa kiinteistössä toimimisesta jo entuudestaan Lohjalla sekä muualta Suomesta. Uskon, että kaupungin työntekijät ja jaksohoidossa käyvät viihtyvät Ventelässä. Olemme entisestään panostaneet esimerkiksi pihan viihtyisyyteen ja turvallisuuteen, kertoo aluejohtaja Simo Saaranen.

Tilan vuokraamisen lisäksi kaupungilla on mahdollisuus hankkia Ventelästä ateria- ja siivouspalveluja sekä tukea yöaikaiseen hoitoon.

Tuula Suominen
palvelualuejohtaja, Lohjan kaupunki
tuula.m.suominen@lohja.fi

Simo Saaranen
aluejohtaja, Attendo
simo.saaranen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.