Luontoretkelle Viroon – 30 kiehtovaa kohdetta -kirjan esittelytilaisuus perjantaina 10.6. klo 14–16

Miksi Viro on niin kiinnostava luontomatkailumaa? Mitkä ovat Viron tärkeimmät luontonähtävyydet, jotka suomalaisen kannattaa ehdottomasti kokea? Mihin suomalaisen kannattaa lähteä kesällä Virossa? Pärnussa asuvan suomalaistoimittajan Mikko Virran Luontoretkelle Viroon – 30 kiehtovaa kohdetta (Gummerus) on tunnelmallinen opaskirja Viron upeisiin luontokohteisiin. Ensimmäinen suomalaisen kirjoittama, koko Viroa käsittelevä luonto-opas on kauniisti kuvitettu ja sopii sekä rinkan taskuun että nojatuolimatkailuun. Tervetuloa kirjan esittelytilaisuuteen Viron suurlähetystöön!

Milloin:

Perjantaina 10.6. klo 14–16

Missä:

Viron suurlähetystö, Itäinen Puistokatu 10, Helsinki.

Ohjelma:

Kirjailija Mikko Virta ja toimittaja Mikko Savikko puhuvat Luontoretkelle Viroon -kirjasta sekä Viron luonnosta ja kiinnostavista matkakohteista.

Mikko Virta on toimittaja ja intohimoinen luontoharrastaja, joka työskenteli aiemmin The Baltic Guide -lehden päätoimittajana. Hän on asunut Virossa yli 15 vuotta ja kolunnut läpi maan patikkapolut ja luontoretkikohteet. Virta on toiminut luonto-oppaana ja kirjoittanut lukuisia Virosta kertovia matkailujuttuja. Hän kuvailee kirjaansa rakkaudentunnustukseksi virolaiselle luonnolle.

Viro on luontoretkeilijän aarreaitta: komeita kansallispuistoja, sykähdyttävää saaristoluontoa, vaellusreittejä ja lintuvesiä. Luonnossa liikkuja kohtaa siellä kasveja, eläimiä, lintuja ja maisemia, joita Suomesta ei löydy.

Viro on myös täydellinen kohde matalan kynnyksen luontoretkeilylle. Kaupunkilomaltakin pääsee helposti piipahtamaan kauniisiin luontokohteisiin.

Virta esittelee kohteita Saarenmaalta Peipsijärvelle ja Võrumaalta Narvaan. Mukana on käytännön vinkkejä, kattavat kartat sekä viro-suomi –luonto- ja retkeilysanasto. Tunnelmaa luo Nestor Ljutjukin piirroskuvitus.

Ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 7.6. events.helsinki@mfa.ee tai puh. (09) 622 0260.

Tervetuloa!

Lisätiedot:

Mikko Virta

mikkovirtaa@gmail.com

Mikko Virta
mikkovirtaa@gmail.com

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Vuonna 1872 perustettu Gummerus on Suomen vanhin yleiskustantamo. Toteutamme edelleen perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen alkuperäistä visiota julkaista kirjallisuutta ”huviksi ja hyödyksi”. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti, ja meitä ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän.

Täydellinen rantaromaani – Menestyskirjailija Taylor Jenkins Reidin Juhlat Malibussa on kuuma ja nostalginen kertomus kasaribileistä22.6.2022 08:14:00 EEST | Tiedote

Yhdysvaltalaiskirjailija Taylor Jenkins Reidin Juhlat Malibussa (Gummerus) on yhden yön bileromaani Malibun paratiisirannan eeppisistä kesäkauden päättäjäisistä ja kuuluisien sisarusten vaietusta menneisyydestä. Kirjan TV-sarjaoikeudet on myyty, ja se on kirjailijan kahden muun viimeisimmän romaanin tavoin noussut myyntihitiksi ja valittu lukuisille vuoden parhaiden kirjojen listoille.

Tietokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Jenni Räinä kirjoitti polttavan ajankohtaisen romaanin soista ja ihmisistä ekokriisin keskellä20.6.2022 11:38:37 EEST | Tiedote

Suo muistaa (Gummerus) on toimittaja-kirjailija Jenni Räinän ensimmäinen kaunokirjallinen teos. Se kuvaa pohjoisen soita ennallistavan ekoyhteisön elämää – idealismia, yhteisöllisyyttä ja ristiriitoja. Romaani kertoo luonnon, maiseman ja muistojen katoamisesta sekä nykyihmisen yrityksestä hallita ekokriisiä ja löytää yhteys luontoon. Kirja ilmestyy 4.8.2022.

Koskettava kasvutarina, kiellettyä rakkautta ja maailmanhistorian suuria mullistuksia – Sari Aron romaani kertoo Brasilian suomalaissiirtokuntaan muuttaneesta naisesta15.6.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

Nukkuvan jättiläisen laakso (Gummerus) on Ylen tv-uutisissa työskentelevän Sari Aron tositapahtumista alkusysäyksen saanut esikoisromaani. Se kertoo lapsena Brasilian suomalaissiirtokuntaan muuttaneen Alinan elämänvaiheista 1930–1940-luvuilla. Romaani kuljettaa lukijan tiukkoja sääntöjä noudattavaan siirtokuntaan sademetsän siimeksessä ja elämää sykkivään Rio de Janeiroon toisen maailmansodan kynnyksellä.