Luottokauppa lisääntyy Yhdysvalloissa

Yhdysvaltalaiset yritykset ovat kokeneet, että luottokauppa voi toimia pandemian aikana tärkeänä liiketoiminnan kasvun välineenä.

Atradiuksen ekonomistien tekemä tutkimus osoittaa, että yhdysvaltalaiset yritykset omaksuivat ennakoivamman lähestymistavan liiketoiminnan kehittämiseen pandemian puhkeamisen jälkeisenä vuonna.

Yhdysvaltalaiset yritykset tarjosivat huomattavasti enemmän luottokauppamahdollisuuksia potentiaalisille B2B-asiakkaille kuin muiden USMCA-maiden yritykset.

Luottokaupan lisääntyminen kriisin keskellä voi selittää sen, miksi yritykset Yhdysvalloissa ovat myös raportoineet enemmän myöhästyneitä maksuja ja luottotappioita kuin kanadalaiset ja meksikolaiset yritykset.

Atradiuksen maksukäytäntöbarometri tarjoaa arvokkaan mahdollisuuden kuulla suoraan yrityksiltä, miten ne selviävät muuttuneista kauppaolosuhteista ja taloudellisesta epävarmuudesta. Yhdysvaltalaiset yritykset täyttivät kyselylomakkeen vuoden 2021 toisen vuosineljänneksen aikana eli vuoden kuluttua siitä, kun WHO julisti koronavirusepidemian pandemiaksi.

Yhdysvaltojen liiketoimintaympäristö näyttää olevan erittäin vastaanottavainen strategiselle luotonhallinnalle. Neljännes haastatelluista yrityksistä kertoi aikovansa käyttää luottovakuutusta tulevina kuukausina. Luottovakuutus tarjoaa yrityksille mielenrauhaa ja ymmärrystä markkinoista, asiakkaista sekä tietoa, jota tarvitaan uusien markkinoiden tutkimiseen.

Jos yritys ei pysy mukana markkinoiden kehityksessä, on riskinä kilpailukyvyn heikkeneminen ja kasvun tyrehtyminen. Siksi onkin tärkeää pysähtyä miettimään, millä tavoin tulevaisuuteen kannattaa varautua. Kukaan meistä ei vielä tiedä, miltä loppuvuosi tulee näyttämään. Luottovakuutus on erinomainen keino turvautua erilaisilta riskeiltä kuten asiakkaan maksukyvyttömyydeltä. Tee tarvittavat varotoimenpiteet ajoissa.

Lue koko julkaisu täältä.