LämpöYkkönen

LVI-Vesmen osaksi LämpöYkkönen konsernia

Lämmitys- ja viilennysratkaisuja tarjoava LämpöYkkönen ostaa enemmistöosuuden energiaremontteja tarjoavan LVI-Vesmenin liiketoiminnasta. Yritysosto vahvistaa kummankin yrityksen kasvunäkymiä.

Kuvateksti: Ilmalämpöpumpun asennus.

Yritysosto on osa LämpöYkkösen kasvustrategiaa. Yritysten yhteisenä tavoitteena on kasvattaa LVI-Vesmenin asennusresursseja ja sitä kautta vahvistaa LämpöYkkösen asemaa Suomen suurimpana lämpöpumppujen asennus- ja huoltopalveluiden toimittajana.

Yrityskauppa astuu voimaan välittömästi. Kummatkin yritykset jatkavat toimintaansa omalla nimellään, eikä yritysostolla ole vaikutuksia henkilöstöön.

”LVI-Vesmen on pitkäaikainen kumppanimme, jonka ammattitaito on alalla laajalti arvostettua. Heillä on erityisen vahva osaaminen lämpöpumppujen ja lämmönjakoverkostojen asennukseen, sekä yrityspuolen kohteisiin. Olemme käyneet keskusteluja LVI-Vesmenin ostosta useaan otteeseen ja nyt oli oikea hetki yritysostolle.”Veli-Matti Hautakoski, LämpöYkkösen toimitusjohtaja sanoo.

LVI-Vesmeniä yrityskauppaan houkutteli mahdollisuus olla osa isompaa konsernia jatkaen silti toimintaansa itsenäisenä yrityksenä. Nykyiset avainhenkilöt säilyvät LVI-Vesmenin osakkaina. Yhdessä yritykset voivat tukea toistensa kasvua ja kehitystä.

”Toimialamme on vahvassa kasvussa. Tunnemme LämpöYkkösen pitkältä ajalta ja halusimme vahvan kumppanin tukemaan yrityksemme kasvua.” Matias Piilonen, LVI-Vesmenin, toimitusjohtaja kertoo.

Linkit:

Kuvateksti: Ilmalämpöpumpun asennus.

LämpöYkkönen
Koivupurontie 6 B
40320 Jyväskylä

LämpöYkkönen Oy on energiatehokkaita lämmitys- ja viilennysratkaisuja tarjoava yritys, joka työllistää noin 250 henkeä eri puolella Suomea. LämpöYkkönen asentaa ja huoltaa vuosittain yli 20 000 lämpöpumppua. Asiakkaita ovat kotitaloudet, taloyhtiöt, yritykset ja julkisen sektorin toimijat. LämpöYkkösen tavoite on tuottaa yhdessä asiakkaidensa kanssa uusiutuvaa energiaa suuren ydinvoimalan verran vuoteen 2030 mennessä. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2021 36,4 miljoonaa euroa. www.lampoykkonen.fi

LVI-Vesmen Oy on erikoistunut kotien ja kiinteistöjen energiaremontteihin. Asiakkaiden toiveiden pohjalta toteutettuja energiaremontteja yrityksellä on takana jo yli 3500. Työntekijät ovat koulutettuja alansa johtavia kylmä-, putki- ja sähköasentajia. Asiakkaita ovat pääasiassa yritykset ja kotitaloudet. LVI-Vesmenin liikevaihto oli vuonna 2021 1,6 miljoonaa euroa. www.vesmen.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta LämpöYkkönen