Maailman pohjoisimman Salen avajaisia juhlitaan Inarissa ensi viikolla

Osuuskauppa Arinan palveluverkosto kasvaa pian uudella myymälällä, kun Inarissa sijaitseva maailman pohjoisin Sale avaa ovensa torstaina 14.3. kello 10. Myymälä on avoinna joka päivä, ja valikoimassa on pyritty huomioimaan alueen asukkaat.

Sale Inari parantaa Inari-Saariselän alueen palvelutarjontaa ja mahdollistaa asioinnit aamusta iltaan saakka. ”Myymälä palvelee joka päivä klo 7-22”, kertoo ryhmäpäällikkö Matti Puranen. Asioimisen helppous ja nopeus, myymälän sijainti kylän sydämessä sekä kiinteistön energiatehokkuus ovat niin ikään Sale Inarin valtteja.

Uuden myymälän valikoimassa on pyritty huomioimaan sekä alueelliset tarpeet että paikalliset asukkaat. Myös matkalaisten tarpeet on huomioitu. ”Kehitämme valikoimaa myös jatkossa omistajien toiveiden pohjalta”, Puranen lupaa.

Monipuolisen ja kattavan valikoiman lisäksi myymälästä löytyy Veikkaus. Samassa kiinteistössä palvelevat Matkahuolto ja Yle Sápmin toimitus.

Sale Inari työllistää yhteensä 10 henkilöä. Yksi heistä on myymäläpäällikkö Sonja Sarre, joka odottaa innolla myymälän avaamista. ”Työskentelin ennen Inaria Rovaniemen Prismassa. Tämä on ensimmäinen toimipaikka, jonka avausta pääsen vetämään alusta saakka. Jännittää, mutta enemmän olen silti innoissani. Koko porukka on hyvällä fiiliksellä!”

Sale Inari mahdollistaa helpon ja nopean asioinnin osoitteessa Lehtolantie 2. Tervetuloa!

Lisätiedot:
Ryhmäpäällikkö Matti Puranen

Myymäläpäällikkö Sonja Sarre

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa lähes 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja yli 170 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea lähes 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa.

Sokos Herkkua kehitetään lisäämällä valikoimaa ja parantamalla asiointikokemusta24.5.2019 17:04:42 EESTTiedote

Osuuskaupan omistavilta asiakkailta saadun palautteen ja kolmen toimintavuoden aikana hankitun kokemuksen perusteella Sokos Herkkua halutaan kehittää entistä paremmin omistajien toiveita palvelevaksi ruoka- ja herkkukaupaksi. Sokos Herkulta on koko sen toiminta-ajan toivottu laajempaa valikoimaa, selkeämpää myymälämiljöötä ja asioimisväljyyttä. Toiveiden toteuttamiseksi ruokakauppa tarvitsee lisää pinta-alaa. Sokos Herkussa aloitetaan mahdollisimman pian kesän aikana toteutettava remontti, jonka myötä ruokakaupan toimintoja järjestetään uudelleen. Remontin myötä Sokos Herkun kahvilaravintola suljetaan ja ravintolalta vapautuvat tilat käytetään ruokakaupan laajentamiseen. Kahvilaravintolassa ja keittiössä muutos merkitsee kahdeksan henkilön työtehtävien loppumisen, mutta heille kaikille tarjotaan töitä Osuuskauppa Arinassa. Sokos Herkun ravintola ja sen henkilökunta haluavat lämpimästi kiittää omistajia ja asiakkaita kuluneesta kolmesta vuodesta. Heitä palvelevat jatkossakin keskustassa