Mailhouse Oy

Mailhouse-konserni uudistuu ja jatkaa kasvuaan

Mailhouse Oy on vakiinnuttanut viimeaikaisilla yrityskaupoillaan asemansa Suomessa suoramarkkinoinnin, digitaalisen printtiviestinnän ja postituksen asiantuntijana. Tulevaisuuden tavoitteena on hyödyntää muodostetun konsernin tuomia synergiaetuja, kehittää toimintaa ja jatkaa kasvua. Tammikuussa 2021 julkaistu konsernin brändistrategia ja visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen ovat näkyvä osa tässä kehityksessä.
Mailhouse ja sen tytäryhtiöt tarjoavat jatkossa asiakkailleen yhdeltä ovelta kaikki markkinointiviestinnän, digipainamisen ja logistiikan palvelut. Kuva: Mailhouse Oy

Vuonna 2011 perustettu Mailhouse syntyi Itellan (nyk. Posti) ulkoistaessa suoramarkkinointipostitusliiketoiminnan Elina Malmgrenin ja Tuomo Mobergin perustamalle yritykselle.

Mailhouse vahvisti asemaansa Suomen suurimpana postitustalona vuosina 2015 ja 2016 hankkimalla Postituspojat ja Bisnode Marketingin tulostus- ja postitusliiketoiminnan. Tämän jälkeen Mailhouse-konserni on kasvanut nopeasti suoramarkkinoinnin ja postituksen palveluita myyvästä yrityksestä laaja-alaiseksi markkinointiviestinnän, digipainotuotteiden ja logistiikan kokonaisuuksien palveluntarjoajaksi.

–Vuonna 2017 perustimme Logisticshouse Oy:n tuottamaan varastoinnin ja logistiikan palveluita. Pian mukaan tuli digipainotuotteita valmistava Painonet Oy. Tätä liiketoimintaa vahvistamaan hankittiin Kirjapaino Topnova Oy, Paintek Pihlajamäki Oy ja Painosoppi Oy, kertoo Mailhouse Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Moberg.

Kesällä 2020 Nitova Oy:n liimasidonta- ja postitusliiketoiminta liitettiin osaksi Painonet Oy:tä.

–Sidontaliiketoiminta jatkaa Nitovan nimellä omana yksikkönään ja keskittyy tuottamaan sidontapalveluita alihankintayhteistyökumppaneilleen, Moberg jatkaa.

Konsernin osaomistuksessa on myös henkilöstövuokrauksen ammattilainen, Rekryfactory Oy.

Kasvun tukena selkeä brändistrategia

Konsernilla on aikomuksena kasvattaa toimintaansa kaikilla liiketoiminta-alueilla. Mailhouse ja sen tytäryhtiöt tarjoavat jatkossa asiakkailleen yhdeltä ovelta kaikki konsernin palvelut, samalla ylläpitäen ja kehittäen omaa erikoisosaamistaan.

–Liiketoimintoja yhdistämällä voidaan samalla luoda asiakkaille helppoutta, merkittävää kilpailuetua ja tietenkin järkevää liiketoimintaa. Haluamme tulla tunnetuksi siitä, että meillä asioita katsotaan ja tehdään boxin ulkopuolelta, toteaa konsernin hallintojohtaja Elina Malmgren.

Toiminnan terävöityessä konserniin haluttiin luoda yhtenäinen ja selkeä brändistrategia sekä visuaalinen ilme. Markkinointikumppaniksi valikoitui Zeroten Oy, jolla on kokemusta Mailhouse-konsernin digitaalisesta markkinoinnista ja kampanjasuunnittelusta.

Tiiviissä yhteistyössä toteutettu brändistrategian selkiytys ja visuaalisen ilmeen päivittäminen yhdistävät konsernin toiminnot saman katon alle ja selkiyttävät konserniyhtiöiden tunnistamista alati muuttuvilla markkinoilla.

–Ulkoisen tunnistettavuuden lisäksi halusimme myös, että koko konsernin henkilökunta voi kokea olevansa osa kokonaisuutta ja olla siitä ylpeä, Malmgren lisää.

Mailhouse-konsernin uudistettu ilme on julkaistu 26. tammikuuta 2021 konsernin kaikilla digitaalisilla alustoilla.

Kohdennettu suoramarkkinointi on tehokasta ja ympäristöystävällistä

Suoramarkkinoinnin ammattilaisena Mailhouse-konserni on enemmän kuin postitustalo. Vuonna 2014 tarkennetun ja jalkautetun strategian mukaisesti, Mailhouse tarjoaa suoramarkkinoinnin kokonaispalveluja.

-Nuolenkärkenä etsimme ja rakennamme tarkasti asiakkaan kulloisenkin tarpeen mukaisen kohderyhmän, kuvailee Moberg.

Asiakkuusmarkkinoinnin ydin ja asiakassuhteiden hallinta eivät tarkoita pelkästään asiakaslehtiä ja -kuponkeja. Mailhouse-konserni hyödyntää muun muassa kuluttajakäyttäytymiseen perustuvaa dataa asiakkaan kohderyhmän määrittelemiseksi ja tavoittamiseksi. Asiakkaan kohderyhmän ymmärtäminen on avain onnistuneeseen kampanjatoteutukseen.

Nykyaikainen suoramarkkinoinnin asiantuntija hyödyntää palveluissaan ympäristöystävällistä ja kustannustehokasta digipainotekniikkaa sekä ketterää markkinointilogistiikkaa.

Kohdennettu markkinointi on Mailhouse-konsernin ydinosaamista. Konsernissa ymmärretään kohderyhmien määrittelyn ja tavoitettavuuden tärkeys.

Konsernissa työskentelee tällä hetkellä 50 henkilöä ja kokonaisliikevaihto on n. 10 M€.

Kuvat

Loginhouse