Myllyhoitoyhdistys ry

Maksuton Aina mielessä? -verkkoalusta päihde- ja peliongelmiin sekä läheisille

Päihde- ja rahapeliriippuvuuksien aiheuttamat ongelmat tulisi havaita mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Myllyhoitoyhdistys julkaisee maksuttoman Aina mielessä? -verkkoalustan, joka sisältää tehtäviä 8 viikoksi liiallisen päihteiden käytön ja pelaamisen tai läheiskokemuksen tarkasteluun.
Päihde- ja rahapeliriippuvuudet aiheuttavat laaja-alaisia ongelmia useilla eri elämänalueilla niihin sairastuneille sekä heidän läheisilleen. Riippuvuuksista johtuvia seurauksia voivat olla esimerkiksi fyysiset ja psyykkiset sairaudet, taloudellinen ahdinko, ihmissuhdeongelmat, väkivalta sekä rikollisuus.

Siksi onkin elintärkeää, että ongelmat huomataan ajoissa.

Maksuttomalla verkkoalustalla tehtäviä 8 viikoksi

Myllyhoitoyhdistys julkaisee maksuttoman Aina mielessä? -verkkoalustan, joka sisältää tehtäviä kahdeksaksi viikoksi haitallisen päihteiden käytön, pelaamisen tai läheiskokemuksen pohtimisen sekä omien tunteiden tunnistamisen avuksi. Tehtävät keskittyvät oman tilanteen kartoittamiseen sekä tunnetaitoihin. Niiden avulla on mahdollista havahtua huomaamaan, onko oma tai läheisen tilanne päihteiden tai pelaamiseen suhteen mennyt liian pitkälle.

Tehtävien taustalla vaikuttaa toipumiskeskeinen ajattelu, joka ohjaa löytämään itselleen tasapainoisemman ja helpomman tavan elää.

Verkkoalustaa ylläpitää ja hallinnoi sosiaalialan ammattilainen Myllyhoitoyhdistyksen toiminnanjohtaja Minna Ekholm (Sosionomi AMK, päihdetyön ammattitutkinto), jolle alustan käyttäjät voivat esittää kysymyksiä tehtävistä sähköpostitse: minna.ekholm@myllyhoito.fi

Ilmoittautuminen Aina mielessä? -verkkoalustalle:

Aiheuttaako päihteiden käyttösi ongelmia? Stressaako läheisesi päihteiden käyttö tai pelaaminen sinua? Pelasitko taas kaikki rahasi? Haluatko pohtia, miksi käytät päihteitä tai pelaat liiallisesti? Kärsitkö läheisriippuvuudesta?

Älä jää yksin tilanteesi kanssa, tule mukaan Aina mielessä? -alustalle!

Aina mielessä -verkkopalvelu toimii Google Classroomissa. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi tarkat toimintaohjeet alustalle kirjautumiseen.

Aiheuttaako päihteiden käyttö sinulle ongelmia? Ilmoittaudu verkkoalustalle täältä: https://link.webropol.com/ep/ainamielessapaihteet

Aiheuttaako liiallinen rahapelaaminen sinulle ongelmia? Ilmoittaudu verkkoalustalle täältä: https://link.webropol.com/ep/ainamielessapelaaminen

Oletko huolissasi läheisesi päihteiden käytöstä tai pelaamisesta? Ilmoittaudu verkkoalustalle täältä: https://link.webropol.com/ep/ainamielessalaheiset

Lisätiedot ja kysymykset:

Minna Ekholm
toiminnanjohtaja, Myllyhoitoyhdistys ry
minna.ekholm@myllyhoito.fi
www.myllyhoitoyhdistys.fi

Myllyhoitoyhdistys ry
Annankatu 29 A 9

040 729 1171 (9-15)http://www.myllyhoitoyhdistys.fi

Myllyhoitoyhdistys on valtakunnallinen asiantuntija- ja kansalaisjärjestö, jonka työntekijät ja verkostot omaavat laajasti riippuvuuksiin liittyvää asiantuntemusta. Yhdistyksen tavoitteena on riippuvuuksien ehkäiseminen, päihderiippuvuuteen tai muihin haitallisiin riippuvuuksiin sairastuneiden ja heidän läheistensä auttaminen sekä toipumiskeskeisen riippuvuushoidon kehittäminen.

Lisätietoja: www.myllyhoitoyhdistys.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi