BusinessRakentamoBusinessRakentamo

Makuelämykset haetaan nyt suoraan metsästä

Jaa

Poikkeusajat ovat saaneet ihmiset kiinnostumaan ruuasta, jota löytyy lähiluonnosta. Metsän makuja myyvä yrittäjä alkoi opettaa asiakkailleen, kuinka nämä voisivat itse valmistaa eräherkkuja. ”Tämä ei ole keneltäkään pois.” Katso, kuinka sienisuola valmistetaan!

”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju
”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju

Vihtiläinen Tero Pullinen on tullut tunnetuksi TouchWild-tuotteistaan, kuten tattisuolasta ja kuusenkerkkäsiirapista. Lisäksi hän on monelle tuttu asiantuntija Retkipaikan järjestämistä Wine in the woods -viininmaistajaisista.

”Metsän mauissa on jotain alkukantaista. Ehkä näin poikkeusaikoina ihmisiä kiehtovat alitajuisesti sellaiset ainekset, joita he itse pystyisivät keräämään ruuakseen, jos olisi pakko”, Tero Pullinen sanoo.

Hän on siitä harvinainen yrittäjä, ettei hän halua pitää mustasukkaisesti kiinni kehittämiensä tuotteiden salaisista valmistustavoista. Päinvastoin hän on alkanut avoimesti kouluttaa asiakkaitaan herkullisen suolan tai siirapin valmistusmenetelmiin.

Sienen makuiset suolat tai erilaiset metsäiset siirapit ovat helppo tapa tuoda ruokaan raikkaita villejä makuja. Pullisen TouchWild-tuotteita löytyy Suomen luontokeskus Haltiasta tai niitä voi tilata verkkokaupasta, mutta nykyään ihmisiä kiinnostaa lisäksi, miten tuotteet valmistetaan.

”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosta suolan lisäksi vaikka hilloa, voita, öljyä, chutneytä tai suppilovahveropölyä.”

Makupareja suomalaisesta metsästä

Pullisen intohimo ruokaan ja metsäisiin makuihin on seurannut häntä koko elämän ajan. Kun Retkipaikka lanseerasi viininmaistajaiset metsässä Pullisen kanssa, huomattiin asiakkaidenkin olevan kiinnostuneita metsän mauista.

Niinpä Pullinen alkoi kehitellä makupareja suomalaisesta metsästä. Vähitellen alkoi muovautua ”metsä pienessä purkissa” -konsepti. Hän vangitsi maut suolan ja siirapin mausteeksi. Asiakkaat olivat haltioissaan.

Pienestä artesaanituottajasta vientibrändiksi?

Miksipä ei? Nykyisissä käänteissään TouchWild onkin jo alkanut kartoittaa yhteistyökumppaneita siihen, että metsä pienessä purkissa -tuotteet voisivat levitä maailmalle. 

Suppilovahverosuolan resepti

100 g kuivattuja suppilovahveroita
6 dl vettä
2 litraa hienoa merisuolaa

Liota suppilovahveroita vedessä ½ tuntia ja käytä seos tehosekoittimessa, kunnes siitä on muodostunut tasainen, vellimäinen massa. Sekoita suppilovahveromassa ja suola hyvin. Jaa suolamassa laakeisiin astioihin kuivumaan. Kuivuessaan suola kiteytyy uudestaan, mutta nyt suppilovahvero on suolakiteessä sisällä. Kun massa on kuivaa, ”jauha” se pienissä osissa esim. sauvasekoittimella ”puolikarkeaksi”. Siivilöi suola terässiivilän läpi ja purkita.

Lue lisää:

Sivut: www.touchwild.fi

Instagram: touchwild_official



Lisätietoja


Tero Pullinen

tero@touchwild.fi

050-3728399

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja
Tero Pullinen
tero@touchwild.fi
050-3728399

Sivut: www.touchwild.fi
Instagram: touchwild_official

Kuvat

”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju
”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju
Lataa
Suppilovahverosuola on yksi suosituimmista TouchWild -tuotteista. Kuva: Juha Ahvenharju
Suppilovahverosuola on yksi suosituimmista TouchWild -tuotteista. Kuva: Juha Ahvenharju
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

***

TouchWildin juuret ovat syvällä suomalaisessa metsässä. TouchWild on aitoja makuja, puhtaita raaka-aineita ja alkuperäisiä valmistusmenetelmiä. TouchWild on kiireetöntä kypsymistä ja kypsyttämistä, makujen tiivistymistä ja tiivistämistä. Niin kuin luonto sen tarkoitti tänä vuonna; lusikallinen kerrallaan.

Tiedotteen kuvat: Juha Ahvenharju

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

Uusi UltraLeanSales-planner-sovellus tarjoaa käänteentekevää näkemystä B2B-asiakkaiden ostoprosesseista ja valjastaa parviälyn myyntityön tueksi11.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä, konsultti ja kouluttaja Antti Leijala on kokenut Lean-myynnin asiantuntija. Leijala tietää myös B2B-myyntityön nojaavan vahvasti asiakkaan ostoprosessien ja -kriteerien tuntemiseen. Konsultointikokemus on kuitenkin osoittanut, että useimmat yrittäjät ja myyjät kipuilevat tämän asian kanssa. Myynnin ympärille on luotu paljon työkaluja, mutta ostoprosessien analysointikeinot ovat olleet niukat – perustuen pitkälti myyjän näppituntumaan. Nyt Leijala on kehittänyt innovatiivisen työkalun, jolla myyjä voi systemaattisesti kartuttaa kohderyhmäymmärrystään sekä saada selkeyttä asiakkaiden ostoprosesseihin ja -kriteereihin. Sovelluksen erityispiirteenä on parviälyn hyödyntäminen: myyjän jakaessa kohderyhmätuntemustaan muille, saa hän vastavuoroisesti muiden näkemykset oman myyntityönsä tueksi. Lisäksi kumppaneiden verkosto auttaa kehittämään omaa markkinointia ja myyntiä niin, että se kohdistuu hyvin ostokäyttäytymisen kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme