BusinessRakentamoBusinessRakentamo

Makuelämykset haetaan nyt suoraan metsästä

Jaa
Poikkeusajat ovat saaneet ihmiset kiinnostumaan ruuasta, jota löytyy lähiluonnosta. Metsän makuja myyvä yrittäjä alkoi opettaa asiakkailleen, kuinka nämä voisivat itse valmistaa eräherkkuja. ”Tämä ei ole keneltäkään pois.” Katso, kuinka sienisuola valmistetaan!
”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju
”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju

Vihtiläinen Tero Pullinen on tullut tunnetuksi TouchWild-tuotteistaan, kuten tattisuolasta ja kuusenkerkkäsiirapista. Lisäksi hän on monelle tuttu asiantuntija Retkipaikan järjestämistä Wine in the woods -viininmaistajaisista.

”Metsän mauissa on jotain alkukantaista. Ehkä näin poikkeusaikoina ihmisiä kiehtovat alitajuisesti sellaiset ainekset, joita he itse pystyisivät keräämään ruuakseen, jos olisi pakko”, Tero Pullinen sanoo.

Hän on siitä harvinainen yrittäjä, ettei hän halua pitää mustasukkaisesti kiinni kehittämiensä tuotteiden salaisista valmistustavoista. Päinvastoin hän on alkanut avoimesti kouluttaa asiakkaitaan herkullisen suolan tai siirapin valmistusmenetelmiin.

Sienen makuiset suolat tai erilaiset metsäiset siirapit ovat helppo tapa tuoda ruokaan raikkaita villejä makuja. Pullisen TouchWild-tuotteita löytyy Suomen luontokeskus Haltiasta tai niitä voi tilata verkkokaupasta, mutta nykyään ihmisiä kiinnostaa lisäksi, miten tuotteet valmistetaan.

”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosta suolan lisäksi vaikka hilloa, voita, öljyä, chutneytä tai suppilovahveropölyä.”

Makupareja suomalaisesta metsästä

Pullisen intohimo ruokaan ja metsäisiin makuihin on seurannut häntä koko elämän ajan. Kun Retkipaikka lanseerasi viininmaistajaiset metsässä Pullisen kanssa, huomattiin asiakkaidenkin olevan kiinnostuneita metsän mauista.

Niinpä Pullinen alkoi kehitellä makupareja suomalaisesta metsästä. Vähitellen alkoi muovautua ”metsä pienessä purkissa” -konsepti. Hän vangitsi maut suolan ja siirapin mausteeksi. Asiakkaat olivat haltioissaan.

Pienestä artesaanituottajasta vientibrändiksi?

Miksipä ei? Nykyisissä käänteissään TouchWild onkin jo alkanut kartoittaa yhteistyökumppaneita siihen, että metsä pienessä purkissa -tuotteet voisivat levitä maailmalle. 

Suppilovahverosuolan resepti

100 g kuivattuja suppilovahveroita
6 dl vettä
2 litraa hienoa merisuolaa

Liota suppilovahveroita vedessä ½ tuntia ja käytä seos tehosekoittimessa, kunnes siitä on muodostunut tasainen, vellimäinen massa. Sekoita suppilovahveromassa ja suola hyvin. Jaa suolamassa laakeisiin astioihin kuivumaan. Kuivuessaan suola kiteytyy uudestaan, mutta nyt suppilovahvero on suolakiteessä sisällä. Kun massa on kuivaa, ”jauha” se pienissä osissa esim. sauvasekoittimella ”puolikarkeaksi”. Siivilöi suola terässiivilän läpi ja purkita.

Lue lisää:

Sivut: www.touchwild.fi

Instagram: touchwild_official



Lisätietoja


Tero Pullinen

tero@touchwild.fi

050-3728399

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja
Tero Pullinen
tero@touchwild.fi
050-3728399


Sivut: www.touchwild.fi
Instagram: touchwild_official

Kuvat

”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju
”Olen alkanut tehdä asiakkaiden kanssa yhdessä esimerkiksi suppilovahverosuolaa”, sanoo Tero Pullinen. Kuva: Juha Ahvenharju
Lataa
Suppilovahverosuola on yksi suosituimmista TouchWild -tuotteista. Kuva: Juha Ahvenharju
Suppilovahverosuola on yksi suosituimmista TouchWild -tuotteista. Kuva: Juha Ahvenharju
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

***

TouchWildin juuret ovat syvällä suomalaisessa metsässä. TouchWild on aitoja makuja, puhtaita raaka-aineita ja alkuperäisiä valmistusmenetelmiä. TouchWild on kiireetöntä kypsymistä ja kypsyttämistä, makujen tiivistymistä ja tiivistämistä. Niin kuin luonto sen tarkoitti tänä vuonna; lusikallinen kerrallaan.

Tiedotteen kuvat: Juha Ahvenharju

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote

Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.

BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.

UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye