Manchester United -seuralegendat Helsinkiin maaliskuussa

Maailman suosituimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendat Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley saapuvat maaliskuussa Suomeen tapaamaan seuran faneja ja osallistumaan Manchester Unitedille omistetun yksityisen suomalaisen Red Room -museon avajaisiin. Pelaajalegendojen lisäksi Helsinkiin saapuu Old Trafford -stadionin pitkäaikainen kuuluttaja Alan Keegan. 28.3. järjestettävä yleisölle avoin Manchester United Legends Night in Helsinki -fanitapahtuma on laajuudessaan ensimmäinen Suomessa ja sen myötä Helsinkiin saapuu myös kansainvälisten urheilumedioiden edustajia ja United-faneja ympäri maailmaa.

”On upeaa saada Manchester United -legendoja tutustumaan Helsinkiin ja Suomeen. Bryan Robson synnytti itsessäni kipinän fanitukseen ja valitsin hänen pelinumeronsa aloittaessani jalkapallon viisivuotiaana. Kokoelmassani on nyt yli 30 000 United-esinettä, joista useat ovat yksittäiskappaleita. Onnistuin jopa hankkimaan Red Room -pyhättöön kaksi Old Traffordin kotivaihtopenkkiä vuosilta 2006-2010”, kertoo legendat Helsinkiin kutsunut Jere Virtanen, Gofamer Oy.

Manchester United on yksi maailman menestyneimpiä sekä kannattaja- ja seuraajamäärältään suosituimpia urheilujoukkueita*. Seuran suomalainen aktiivifani Jere Virtanen on yli 20 vuoden ajan kerännyt Manchester Unitediin liittyviä esineitä ja muistoja, jotka ovat karttuneet jo yli 30 000 esinettä kattavaksi yksityiskokoelmaksi. Kyseessä on yksi maailman suurimmista United-kokoelmista, jonka valmistumista yksityiseksi Helsinki Red Room -museoksi Manchester United -legendat saapuvat juhlistamaan. Museon vihkii käyttöön Manchester United -museon kuraattori Jason Leach.

Vierailunsa yhteydessä Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley osallistuvat lauantaina 28.3. yleisölle avoimeen Manchester United Legends Night in Helsinki -illallistapahtumaan, jonka juontaa Old Traffordin virallinen kuuluttaja Alan Keegan. Pelaajat tutustuvat vierailunsa aikana Helsingin lisäksi myös Lappiin.

”Seuralegendojen saapuminen Helsinkiin ja kokoelmaani katsomaan on luonnollisesti kiitollisinta, mitä fanille voi harrastuksen tiimoilta tapahtua. United-pelaajien keskuudessa seurahistorian arvostetuimmaksi pelaajaksi nimetty Bryan Robson antoi itselleni aikoinaan kipinän ryhtyä seuraamaan juuri Manchester Unitedia ja nyt saan hänet katsomaan, mitä sai aikoinaan viisivuotiaassa pojassa aikaan”, kertoo legendat Helsinkiin kutsunut Jere Virtanen, Gofamer Oy, ja jatkaa: ”Tähtivierailu tullaan dokumentoimaan esimerkiksi seuran omaan, miljardiyleisön tavoittavaa MUTV-kanavaan, joten tämä on hieno mahdollisuus esitellä Suomea ja kotimaista kannattajakulttuuriamme myös kansainväliselle urheiluyleisölle. Suomalaisfaneilla on mahdollista tavata jalkapallolegendat Helsingissä järjestettävässä illallistapahtumassa, johon osallistuu myös täkäläisiä jalkapallotähtiä.”

Fanituksen ammattilainen

Pelaajalegendojen vierailusta Suomessa vastaa Virtasen perustama henkilövaikuttajien globaali mittausalusta Gofamer, joka helpottaa fanituksen kohteiden, managereiden ja urheilualan sponsoreiden välistä yhteistyötä.

”Fanitus on vuosien varrella paitsi vienyt paljon aikaa ja rahaa, myös antanut minulle ammatin. Olen sen siivellä päässyt tutustumaan kansainväliseen henkilövaikuttajabisnekseen ja siinä yhä oleellisemmaksi muuttuneisiin sosiaalisen median kanaviin. Perustamamme suomalainen Gofamer on markkinoiden ensimmäinen vaikuttajien arvonmittauksen ja sisältömarkkinoinnin järjestelmä, joka palvelee fanituksen kohteiden lisäksi myös managereita, sponsoreita sekä mainos- ja mediatoimistoja", lisää Gofamer Oy:n toimitusjohtaja Jere Virtanen.

Bryan Robson

Manchester Unitedin ja Englannin maajoukkueen kapteeni Bryan Robson on pelannut Unitedissa yli 460 ottelua vuosina 1981-1994 ja tehnyt seuralle 99 maalia. Hän pelasi vuonna 1982 Suomen ja Englannin kansainvälisessä ystävyysottelussa Olympiastadionilla tehden kaksi maalia 1-4 päättyneessä ottelussa.

Wes Brown

Viiden Valioliigamestaruuden ja kahden Mestarien liigan voittaja Wes Brown lopetti ammattilaisuransa kaudella 2017/18. Englantilaispuolustaja voitti Manchester Unitedin mukana myös historiallisen triplamestaruuden vuonna 1999 (Valioliiga, Mestarien liiga ja FA Cup).

Lee Martin

Yli sata peliä Unitedissa pelannut Lee Martin ratkaisi Manchester Unitedille maalillaan vuoden 1990 FA Cup -mestaruuden.

Ben Thornley

United-uransa alussa loukkaantunut Ben Thornley kuului Manchester Unitedin legendaariseen vuoden 92-sukupolveen yhdessä David Beckhamin, Paul Scholesin ja Ryan Giggsin kanssa. Hän on sittemmin toiminut yhtenä MUTV:n kommentaattoreista ja keulakuvista.

Alan Keegan

Alan Keegan tunnetaan nimellä The Voice of Old Trafford. Hän on toiminut yli 20 vuoden ajan Manchester Unitedin kotipelien kuuluttajana ja pelaajahaastattelijana. Alan Keegan on myös ollut vuodesta 2017 lähtien EA SPORTS FIFA -jalkapallovideopelisarjan virallinen stadionääni.

Jason Leach

Manchesterin Old Trafford -stadionilla sijaitsevan virallisen Manchester United -museon kuraattori ja stadionin vierailukeskuksen kehitysjohtaja.

Manchester United Legends Night in Helsinki -illallinen lauantaina 28.3. Scandic Park Helsinki -hotellissa. Illallisliput alkaen 150 euroa. Lippupaketit myynnissä osoitteessa www.redarmyfinland.com

* (Kantar survey, 2019)

Lisätietoa Helsinki Red Room -museosta ja Manchester United Legends Night in Helsinki - tapahtumasta: Jere Virtanen, +358 40 138 1611, jere@gofamer.com

"Manchester United -seuralegendojen saapuminen Helsinkiin ja kokoelmaani katsomaan on luonnollisesti suurinta, mitä kaltaiselleni fanille voi harrastuksen tiimoilta tapahtua", kertoo Jere Virtanen.
Helsingin yksityisessä Manchester United Red Room -kokoelmassa on yli 30 000 United-esinettä seuran yli 140-vuotisen historian ajalta. Kokoelmaan kuuluu myös kaksi Old Trafford -stadionin kotivaihtopenkkiä vuosilta 2006-2010.
”On upeaa saada Manchester United -legendoja tutustumaan Helsinkiin ja Suomeen. Robson synnytti itsessäni kipinän fanitukseen ja valitsin hänen pelinumeronsa aloittaessani jalkapallon viisivuotiaana. Kokoelmassani on nyt yli 30 000 United-esinettä, joista useat ovat yksittäiskappaleita. Onnistuin jopa hankkimaan Red Room -pyhättöön kaksi Old Traffordin kotivaihtopenkkiä vuosilta 2006-2010”, kertoo legendat Helsinkiin kutsunut Jere Virtanen, Gofamer Oy.
Jere Virtanen, Manchester United Red Room Helsinki
Jere Virtanen, Manchester United Red Room Helsinki

Tommi Tuomisesta Suomen ensimmäinen kahden Michelin-tähtiravintolan keittiömestari: Demo loistanut jo 15 vuotta, Finnjävel yllätti läskisoosilla ja kanaviillokilla13.9.2021 21:48:23 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden Michelin-tähdet vuodelle 2021 julkaistiin Norjan Stavangerissa maanantaina 13. syyskuuta. Keittiömestari Tommi Tuomisen ravintola Demo on pitänyt yhden tähtensä yhtäjaksoisesti vuodesta 2007 ollen Suomen pitkäikäisin tähtiravintola. Uuden Michelin-oppaan suuriin yllätyksiin kuuluu Tuomisen mestaroima toinen helsinkiläisravintola, suomalaisesta perinneruoasta ammentava Finnjävel Salonki, jolla Suomen ravintolataivaalle syttyi uusi Michelin-tähti.

Kutsu medialle: Töölön jalkapallostadionista Unelmien kenttä 24.8. kello 11.0019.8.2021 10:44:25 EEST | Kutsu

Kuvataiteilija Sophia Ehrnrooth luo Helsingin Bolt Arenalle tiistaina 24.8. taiteen, urheilun ja luovuuden yhdistävän Unelmien kenttä -installaation. Kokoontumisrajoitusten mukaisesti toteutettava yleisölle maksuton ja avoin teos koostuu 2021:stä jalkapallosta, joiden joukossa voi kulkea, leikkiä, pallotella ja unelmoida. Suomen olympiakomitean puheenjohtaja Jan Vapaavuori lausuu installaation avaussanat tiistaina kl 11.15. Teos on avoinna koko päivän kl 19.00 saakka.

Töölön jalkapallostadionista Unelmien kenttä -taideinstallaatio9.8.2021 12:25:48 EEST | Tiedote

Kuvataiteilija Sophia Ehrnrooth täyttää Töölön jalkapallostadionin taiteen, urheilun ja luovuuden yhdistävällä Unelmien kenttä -installaatiollaan tiistaina 24. elokuuta. Teos on osa Ehrnroothin vuonna 2013 aloittamaa Dream of Championship, Unelma mestaruudesta -teossarjaa, jossa taiteilija dokumentoi nuoria jalkapalloilijoita ja heidän unelmiensa eri muotoja ja ilmentymiä. Teoskokonaisuus täydentyy nyt Helsingin Bolt Arenalla. Yleisölle ilmainen ja avoin teos koostuu 2021:stä jalkapallosta, joiden joukossa voi kulkea, leikkiä, pallotella ja unelmoida.

Viro on valmis suomalaismatkailijoiden tuloon13.7.2021 12:11:26 EEST | Tiedote

Pandemian laannuttua Viroon odotetaan vieraita ensimmäisenä Suomesta, jossa Viro aloitti ensimmäisen matkailukampanjansa liki kahteen vuoteen. Matkailu Viroon kasvoi vuosikymmenen ajan vuoden 2019 ennätyslukemiin, jolloin yli 2,3 miljoonaa kansainvälistä turistia vieraili maassa yli yön. Suomalaiset matkailijat olivat vielä tammi- ja helmikuussa 2020 rikkomassa aiempia matkailijaennätyksiään. Suosion taustalla oli maan matkailusektorin systemaattinen yhteistyö. Samalla sinnikkäällä yhteistyöllä Viron matkailutoimijat korjaavat pandemian synnyttämää matkailijakatoa. Päämääränä on ollut tehdä lomailusta Virossa turvallista.

Konkarit perustivat uuden ajan hammaslääkäriklinikan5.7.2021 10:46:39 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustaan avattu hammaslääkäriklinikka BetterBite tähtää hammasterveyden edelläkävijäksi uusimman terveysteknologian ja asiakaspalvelukonseptinsa avulla. Klinikan ovat perustaneet hammaslääkärit Heikki Pilvinen ja Petteri Louhikoski sekä pitkän uran tietoliikennealalla tehnyt Harri Koponen. BetterBite-hammasklinikan perustajilla on vankka kokemus ja osaaminen hammashoidon, tuotannonohjauksen ja palvelukonseptoinnin alalta.