Manchester United -seuralegendat Helsinkiin maaliskuussa

Maailman suosituimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendat Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley saapuvat maaliskuussa Suomeen tapaamaan seuran faneja ja osallistumaan Manchester Unitedille omistetun yksityisen suomalaisen Red Room -museon avajaisiin. Pelaajalegendojen lisäksi Helsinkiin saapuu Old Trafford -stadionin pitkäaikainen kuuluttaja Alan Keegan. 28.3. järjestettävä yleisölle avoin Manchester United Legends Night in Helsinki -fanitapahtuma on laajuudessaan ensimmäinen Suomessa ja sen myötä Helsinkiin saapuu myös kansainvälisten urheilumedioiden edustajia ja United-faneja ympäri maailmaa.

”On upeaa saada Manchester United -legendoja tutustumaan Helsinkiin ja Suomeen. Bryan Robson synnytti itsessäni kipinän fanitukseen ja valitsin hänen pelinumeronsa aloittaessani jalkapallon viisivuotiaana. Kokoelmassani on nyt yli 30 000 United-esinettä, joista useat ovat yksittäiskappaleita. Onnistuin jopa hankkimaan Red Room -pyhättöön kaksi Old Traffordin kotivaihtopenkkiä vuosilta 2006-2010”, kertoo legendat Helsinkiin kutsunut Jere Virtanen, Gofamer Oy.

Manchester United on yksi maailman menestyneimpiä sekä kannattaja- ja seuraajamäärältään suosituimpia urheilujoukkueita*. Seuran suomalainen aktiivifani Jere Virtanen on yli 20 vuoden ajan kerännyt Manchester Unitediin liittyviä esineitä ja muistoja, jotka ovat karttuneet jo yli 30 000 esinettä kattavaksi yksityiskokoelmaksi. Kyseessä on yksi maailman suurimmista United-kokoelmista, jonka valmistumista yksityiseksi Helsinki Red Room -museoksi Manchester United -legendat saapuvat juhlistamaan. Museon vihkii käyttöön Manchester United -museon kuraattori Jason Leach.

Vierailunsa yhteydessä Bryan Robson, Wes Brown, Lee Martin ja Ben Thornley osallistuvat lauantaina 28.3. yleisölle avoimeen Manchester United Legends Night in Helsinki -illallistapahtumaan, jonka juontaa Old Traffordin virallinen kuuluttaja Alan Keegan. Pelaajat tutustuvat vierailunsa aikana Helsingin lisäksi myös Lappiin.

”Seuralegendojen saapuminen Helsinkiin ja kokoelmaani katsomaan on luonnollisesti kiitollisinta, mitä fanille voi harrastuksen tiimoilta tapahtua. United-pelaajien keskuudessa seurahistorian arvostetuimmaksi pelaajaksi nimetty Bryan Robson antoi itselleni aikoinaan kipinän ryhtyä seuraamaan juuri Manchester Unitedia ja nyt saan hänet katsomaan, mitä sai aikoinaan viisivuotiaassa pojassa aikaan”, kertoo legendat Helsinkiin kutsunut Jere Virtanen, Gofamer Oy, ja jatkaa: ”Tähtivierailu tullaan dokumentoimaan esimerkiksi seuran omaan, miljardiyleisön tavoittavaa MUTV-kanavaan, joten tämä on hieno mahdollisuus esitellä Suomea ja kotimaista kannattajakulttuuriamme myös kansainväliselle urheiluyleisölle. Suomalaisfaneilla on mahdollista tavata jalkapallolegendat Helsingissä järjestettävässä illallistapahtumassa, johon osallistuu myös täkäläisiä jalkapallotähtiä.”

Fanituksen ammattilainen

Pelaajalegendojen vierailusta Suomessa vastaa Virtasen perustama henkilövaikuttajien globaali mittausalusta Gofamer, joka helpottaa fanituksen kohteiden, managereiden ja urheilualan sponsoreiden välistä yhteistyötä.

”Fanitus on vuosien varrella paitsi vienyt paljon aikaa ja rahaa, myös antanut minulle ammatin. Olen sen siivellä päässyt tutustumaan kansainväliseen henkilövaikuttajabisnekseen ja siinä yhä oleellisemmaksi muuttuneisiin sosiaalisen median kanaviin. Perustamamme suomalainen Gofamer on markkinoiden ensimmäinen vaikuttajien arvonmittauksen ja sisältömarkkinoinnin järjestelmä, joka palvelee fanituksen kohteiden lisäksi myös managereita, sponsoreita sekä mainos- ja mediatoimistoja", lisää Gofamer Oy:n toimitusjohtaja Jere Virtanen.

Bryan Robson

Manchester Unitedin ja Englannin maajoukkueen kapteeni Bryan Robson on pelannut Unitedissa yli 460 ottelua vuosina 1981-1994 ja tehnyt seuralle 99 maalia. Hän pelasi vuonna 1982 Suomen ja Englannin kansainvälisessä ystävyysottelussa Olympiastadionilla tehden kaksi maalia 1-4 päättyneessä ottelussa.

Wes Brown

Viiden Valioliigamestaruuden ja kahden Mestarien liigan voittaja Wes Brown lopetti ammattilaisuransa kaudella 2017/18. Englantilaispuolustaja voitti Manchester Unitedin mukana myös historiallisen triplamestaruuden vuonna 1999 (Valioliiga, Mestarien liiga ja FA Cup).

Lee Martin

Yli sata peliä Unitedissa pelannut Lee Martin ratkaisi Manchester Unitedille maalillaan vuoden 1990 FA Cup -mestaruuden.

Ben Thornley

United-uransa alussa loukkaantunut Ben Thornley kuului Manchester Unitedin legendaariseen vuoden 92-sukupolveen yhdessä David Beckhamin, Paul Scholesin ja Ryan Giggsin kanssa. Hän on sittemmin toiminut yhtenä MUTV:n kommentaattoreista ja keulakuvista.

Alan Keegan

Alan Keegan tunnetaan nimellä The Voice of Old Trafford. Hän on toiminut yli 20 vuoden ajan Manchester Unitedin kotipelien kuuluttajana ja pelaajahaastattelijana. Alan Keegan on myös ollut vuodesta 2017 lähtien EA SPORTS FIFA -jalkapallovideopelisarjan virallinen stadionääni.

Jason Leach

Manchesterin Old Trafford -stadionilla sijaitsevan virallisen Manchester United -museon kuraattori ja stadionin vierailukeskuksen kehitysjohtaja.

Manchester United Legends Night in Helsinki -illallinen lauantaina 28.3. Scandic Park Helsinki -hotellissa. Illallisliput alkaen 150 euroa. Lippupaketit myynnissä osoitteessa www.redarmyfinland.com

* (Kantar survey, 2019)

Lisätietoa Helsinki Red Room -museosta ja Manchester United Legends Night in Helsinki - tapahtumasta: Jere Virtanen, +358 40 138 1611, jere@gofamer.com

"Manchester United -seuralegendojen saapuminen Helsinkiin ja kokoelmaani katsomaan on luonnollisesti suurinta, mitä kaltaiselleni fanille voi harrastuksen tiimoilta tapahtua", kertoo Jere Virtanen.
Helsingin yksityisessä Manchester United Red Room -kokoelmassa on yli 30 000 United-esinettä seuran yli 140-vuotisen historian ajalta. Kokoelmaan kuuluu myös kaksi Old Trafford -stadionin kotivaihtopenkkiä vuosilta 2006-2010.
”On upeaa saada Manchester United -legendoja tutustumaan Helsinkiin ja Suomeen. Robson synnytti itsessäni kipinän fanitukseen ja valitsin hänen pelinumeronsa aloittaessani jalkapallon viisivuotiaana. Kokoelmassani on nyt yli 30 000 United-esinettä, joista useat ovat yksittäiskappaleita. Onnistuin jopa hankkimaan Red Room -pyhättöön kaksi Old Traffordin kotivaihtopenkkiä vuosilta 2006-2010”, kertoo legendat Helsinkiin kutsunut Jere Virtanen, Gofamer Oy.
Jere Virtanen, Manchester United Red Room Helsinki
Jere Virtanen, Manchester United Red Room Helsinki

Suomalainen CSH Group Oy myi Augment-suksitehtaansa alppilajien uuden tähtitallin perustaksi17.8.2022 14:43:53 EEST | Tiedote

CSH Group Oy on myynyt Itävallan Stuhlfeldenissä toimivan Augment Ski -suksitehtaansa urheiluhistorian parhaan alppihiihtäjän Marcel Hirscherin ja Red Bull Sportsin perustamalle uudelle VAN DEER-Red Bull Sports -yhtiölle. Alppilajien huippuammattilaisten arvostama Augment-suksimerkki siirtyy kaupassa uudelle omistajalle, joka perustaa suksituotantonsa Augmentin ainutlaatuiseen osaamiseen. Yrityskauppa antaa suomalaisyhtiölle mahdollisuuden keskittyä kehittämänsä mikroliikkuvuuspalvelu Augment.eco:n laajentamiseen ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen.

Kaverin kanssa elämä maistuu paremmalta11.8.2022 08:10:00 EEST | Tiedote

Ihmisen elämänmittaisen mielenterveyden kannalta tärkeitä tunne -, tietoisuus - ja vuorovaikutustaitoja opitaan jo lapsena yhdessä kaverin kanssa. Sen vuoksi jokaisella tulisi olla ainakin yksi kaveri eikä ketään saa jättää ulkopuolelle. Koulujen ja päiväkotien aloittaessa uuden syyslukukauden lasten arjessa mukana olevat Vaasan ja Flora muistuttavat ystävän merkityksestä Kaveruusjulistuksella ja tukemalla mielenterveysjärjestö Mieli ry:n ennaltaehkäisevää mielenterveystyötä lasten ja nuorten parissa.

Vallilan Konepajalle ETKO Brewing -pienpanimo ja hiljainen suurterassi28.6.2022 10:30:32 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen, vuonna 2017 aloittanut pienpanimo ETKO Brewing laajentaa ja muuttaa toimintansa Herttoniemestä Vallilaan. Historialliseen Vallilan Konepajaan rakennettavan uuden panimokeskuksen myötä korkealaatuisista ja palkituista käsityöoluistaan tunnettu ETKO moninkertaistaa tuotantonsa sekä rakentaa uuden panimon yhteyteen taproom-ravintolan ja tapahtumatilat. Museovirasto ja Helsingin kaupunki ovat myöntäneet uudelle panimolle rakennusluvan, rakennustyöt alkavat syksyllä. ETKO Brewing avasi Vallilan Konepajan -alueelle jo suuren, mutta hiljaisen The Trainfactory Terrace by ETKO -aurinkoterassin.

Viron upeat kesätapahtumat22.6.2022 10:28:05 EEST | Tiedote

Viron monipuolisesta tapahtumatarjonnasta löytyy jotakin jokaisen makuun ja maa on suomalaisille oiva kesälomakohde: se on edullinen, lähellä ja siellä liikkuminen on helppoa niin julkisilla kuin omallakin autolla. Viron runsas tapahtumakesä tarjoaa monenlaisia elämyksiä suomalaiseen makuun ja niiden perään kannattaa lähteä myös Tallinnan ulkopuolelle. Laulumaassa järjestetään luonnollisesti monia musiikkitapahtumia Festivaalien lisäksi lähes jokaisella virolaisartistilla on oma kesäkiertueensa, jotka kattavat pieniäkin kyliä. Suunnitelmaksi on helppo ottaa vaikka rento festariviikonloppu, MM-rallia, tyylikkäästi oopperaa tai vaikkapa elokuvia. Mutta mihin Teflon Brothers menisi?

Purjehtija Tapio Lehtinen lähtee kahteen kisaan maailman ympäri17.6.2022 15:38:03 EEST | Tiedote

Äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -yksinpurjehduskilpailuun osallistunut ja sisukkaalla suorituksellaan lajin maailmantähtien joukkoon noussut suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen tekee näyttävän paluun purjehduksen kuninkuuskisoihin. Lehtinen starttaa syyskuun 4. päivänä GGR-yksinpurjehduskilpailuun, josta hän uskoo suoriutuvansa vähintään kolme kuukautta edellistä, 322 vuorokauden mittaiseksi venynyttä suoritustaan nopeammin. Ensi vuonna Lehtinen starttaa täydellä miehistöllä purjehdittavaan legendaarisen Whitbread Round the World -kisan 50-vuotisjuhlakilpailuun Ocean Globe Raceen.