WolfcomWolfcom

Manchester United -seuralegendat tavattavissa torstaina 22.9.

Maailman seuratuimman urheiluseuran Manchester Unitedin pelaajalegendoja saapuu tällä viikolla Helsinkiin. Medialla on mahdollisuus tavata heitä yksityisessä Helsinki Red Room -museossa torstaina 22. syyskuuta kl 18.00-19.00 järjestettävässä mediatilaisuudessa. United Legends - Finland All Stars -ottelu pelataan Bolt Arenalla perjantaina 23.9. kello 18.00 alkaen. Legendapelin esiottelussa kohtaavat suomalaista vaikuttajista ja viihdemaailman tähdistä koostuvat Aston Gilla ja FC FightBack.

”Manchester United -legendojen saaminen Helsinkiin on suurinta, mitä kaltaiselleni fanille voisi harrastuksen tiimoilta tapahtua. Odotan kiinnostavia keskusteluja kokoelmani parissa, kohtaamisia muiden fanien kanssa ja sitä, että pääsemme näkemään heidät pelaamassa omia Huuhkaja-sankareitamme vastaan”, kertoo Helsinki Red Room -museon perustaja ja Manchester United -legendojen Suomen vierailun isäntä Jere Virtanen sylissään United Legends – Finland All Stars -ottelun palkintopokaali. Kuva: Helsinki Red Room

Vierailijoiden joukkoa johtaa Manchester Unitedin ja Englannin maajoukkueen entinen kapteeni, seurahistorian arvostetuimmaksi pelaajaksi nimetty ja Unitedissa yli 450 ottelua pelannut Bryan Robson. Mukana kentällä on esimerkiksi viiden Valioliigamestaruuden ja kahden Mestarien liigan voittaja Wes Brown, yli sata peliä Unitedissa pelannut Lee Martin, United-uransa alussa loukkaantunut, vuoden 92-tähtisukupolven lahjakkaimmaksi arvioitu Ben Thornley ja vuonna 1999 kuuluisan triplan voittanut David May.

Legendojen lehdistötapaaminen torstaina 22.9. kello 18.00-19.00

Helsinki Red Room -museo järjestää legendavierailun yhteydessä lehdistötapaamisen torstaina 22.9. kello 18.00-19.00. Helsingin keskustassa järjestettävään tilaisuuteen osallistuminen edellyttää akkreditointia. Akkreditointipyynnöt haastattelutoiveineen tulee lähettää osoitteeseen samuel.sorainen@wolfcom.fi viimeistään keskiviikkona 21.9.

Helsinki Red Roomilla on oikeus valita akkreditoinnin saavat henkilöt, emmekä voi taata hyväksyttyä akkreditointia kaikille halukkaille. Hyväksytty akkreditointi kuitataan kirjallisesti ja samalla ilmoitetaan tilaisuuden tarkka osoite. Lehdistötapaamisen juontaa Manchester Unitedin Jason Leach ja sen isäntänä toimii Jere Virtanen, Helsinki Red Room.

Kutsu peleihin perjantaina 23.9.: Aston Gilla – FC FightBack, United Legends - Finland All Stars

Pelipäivänä perjantaina 23.9. Bolt Arenalla pelataan kaksi ottelua. Kello 18.00 alkavaa United Legends – Finland All Stars -kohtaamista ennen kentälle astuvat suosituista viihde-, urheilu- ja somemaailman tähdistä koostuvat Aston Gilla ja FC FightBack. Esiottelu pelataan kello 16.30 alkaen. Tapahtuma Bolt Arenalla alkaa kello 16.00 ja ottelussa noudatetaan Veikkausliigasta tuttuja mediakäytäntöjä. Pääsy lehdistökatsomoon Bolt Arenan MEDIA-ovesta, ohjeet alla.

Aston Gillan pelaavana managerina toimii tubettaja Olli Litmanen ja joukkueessa pelaavat myös Roni Bäck, Jaakko Parkkali, Olli Litmanen, Roope Rannisto, Joona Puhakka, Ilari Mettälä, Ege Zulu, Mikael Sundberg, Max Blomfelt, Joonatan Väisänen, Tuomas Mönkkönen sekä JVG:n Jare Brand ja Ville Galle.

FC FightBackin pelaavana managerina toimii Pekka Hyysalo ja hänen joukkueessaan palaavat myös Heikki Sorsa, Markku Koski, Jeffrey Lawman, Kim Herold, Dan Tolppanen, Antti Luusuaniemi, Tuukka Ritokoski, Marce Rendic, Roope Salminen, Juha Perälä, Minna Marlo, Siim Liivik, Lassi Hurskainen ja Kalle Lindroth.

United Legends – Finland All Stars -tähtijoukkueiden kokoonpano tämän linkin takaa.

Perjantain ohjeet medialle­­­­­­

Sisäänkäynti Bolt Arenalle tapahtuu MEDIA-ovesta (Urheilukatu 5, katutaso). Ovi avataan 30 minuuttia ennen kummankin ottelun alkua ja suljetaan otteluiden alkaessa (16.30 ja 18.00). Toimittajat ohjataan portaikkoa ylös lehdistökatsomoon, valokuvaajat portaikkoa alas takakäytävää pitkin työtilaan ja sieltä kenttätasolle.

Medialle on varattu stadionilta erilliset työskentelytilat. Kirjoittaville toimittajille on oma mediakatsomo Bolt Arenan Yläkatsomossa ja työskentelytilat sen alla. Kuvaajille on varattu omat toimintatilat kenttätasolta. Tilat ovat käytettävissä ottelun päätyttyä.

Median tulee pysyä merkityillä työskentelyalueilla. Kuvaajien ei ole lupa poistua kenttätasolta katsomoon, eikä pressikortti oikeuta ilman erillistä pääsylippua pääsyä muualle kuin mediakatsomoon tai erikseen medialle merkityille paikoille.

Ottelun jälkeen pelaajahaastattelut tehdään stadionin alakerran mixed zonella.

Torstain mediatapaamisen akkreditointipyynnöt ja haastattelutoiveet

Perjantain ottelutapahtuman järjestelyt
Riku Auvinen, TBR Media Oy
+358 50 564 69 62, riku.auvinen@tbrmedia.fi

”Manchester United ei jätä ketään kylmäksi. Se on paitsi maailman rakastetuin, samalla myös vihatuin seura joka herättää intohimoja myös niiden parissa, jotka eivät kuningaslajia aktiivisesti seuraa. On mahtavaa saada legendat ja vanhat kollegat Suomeen. Uskon, että all star -matsistamme tulee tyylikäs ja näyttävä”, kertoo Suomen joukkueen managerina toimiva Keith Armstrong. Hän tapasi kollegansa, United Legends -joukkueen managerin Bryan Robsonin Old Traffordilla. Kuva: Keith Armstrong
Keith "Keke" Armstrong ja Bryan "Robbo" Robson keskustelivat tulevasta kohtaamisesta Manchesterin Old Trafford -stadionilla viikonlopun voitokkaassa ManU-Arsenal -pelissä. Kuva: Keith Armstrong
Helsinki Red Room on yksityinen, vain Manchester Unitedille pyhitetty museo ja tapahtumatila Helsingissä. Museon kokoelmissa on yli 35 000 erilaista jalkapalloaiheista esinettä ja asiaa. Kuva: Helsinki Red Room.

Helsinki Red Room on Manchester Unitedille pyhitetty yksityismuseo Helsingissä. Museon kokoelmiin kuuluu noin 35 000 joukkueeseen liittyvää asiaa tai esinettä.

Pikkujoulut ja suuremmatkin Virossa: satumaista joulutunnelmaa helposti ja lähellä25.11.2022 13:12:43 EET | Tiedote

Euroopan kauneimmaksi nimetty Tallinnan joulutori avautuu tänään perjantaina 25. marraskuuta ja se hehkuu tunnelmaa loppiaisen yli. Myös muualta Virosta löytyy matkailijoille runsaasti pikkujouluista ajanvietettä ja tunnelmaa. Joulun varsinaisia pyhäpäiviä on Virossa vain yksi, 25.12. Joulun ja uudenvuoden välipäivinä etelänaapurissa on paljon kiehtovaa tekemistä myös lapsiperheille. Listasimme parhaat vinkit joulufiilistelyyn ja pikkujoulumatkalle.

Tapio Lehtisen pitkä vuorokausi merellä19.11.2022 14:58:16 EET | Tiedote

Maailman haastavimpaan purjehduskilpailuun Golden Globe Raceen osallistuva yksinpurjehtija Tapio Lehtinen (64) joutui perjantaina 18. marraskuuta merihätään eteläisellä jäämerellä. Hänen Asteria-alukseltaan vastaanotettiin hätäsignaali kello 8.54 Suomen aikaa noin 450 mailia (n. 830 km) Etelä-Afrikan Port Elizabethista kaakkoon. Koska hätäsignaalin lähetin on pakattu purjeveneen pelastuslautan sisään ja se on aktivoitava manuaalisesti, kisajärjestäjät ja Lehtisen tiimi ymmärsivät kyseessä olevan vakavan hätätilanteen. Lehtisen lähin kisakumppani, eteläafrikkalainen Kirsten Neuschäfer oli noin 95 merimailia lounaaseen Tapiosta ja aloitti siirtymisen tapahtumapaikalle. Lehtinen pelastettiin vuorokauden kuluttua, lauantaina 19. marraskuuta noin kello 10 Suomen aikaa. Hän pääsi ensin Neuschäferin Minnehaha-purjeveneeseen, josta siirtyi paikalle tulleeseen Darya Gayatri -rahtialukseen. Pelastusoperaatio sujui hyvin ja Lehtinen pääsi kiipeämään rahtilaivaan köysitikkaita pitkin.

Nopeasti kasvava pohjoismainen digitaalisen markkinoinnin konserni ostaa saksalaisen kilpailijansa: ”Meneillään on ennenkuulumaton keskittymisaalto ja me ratsastamme aallonharjalla.”11.10.2022 09:55:02 EEST | Tiedote

Pohjoismainen Generaxion tähtää saksalaisen Wyn-toimiston ostolla Euroopan markkinoille, joille povataan tulevaisuudessa suurta kysyntää pohjoismaiselle digitaalisaation osaamiselle. “Konservatiivisten saksalaisten luottamuksesta kilpailtaessa strategiana on oltava ”go big or go home”, eikä yritysosto tule jäämään viimeiseksi”, sanoo Generaxionin konsernijohtaja Allan Damborg. Hänen tavoitteenaan on muodostaa Euroopan suurin digitoimistojen yritysryhmä.

Helsingin viski kypsyy helsinkiläisessä tammessa6.10.2022 15:05:21 EEST | Tiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company pilotoi viskin kypsytystä uusissa suomalaisissa tammitynnyreissä. Jalopuut on kaadettu Helsingistä ja lähialueelta ja myös niistä tehtyjen tynnyrien muoto poikkeaa perinteisestä. Koska viskiä ei ole aiemmin suomalaisissa tammitynnyreissä kypsytetty, seurataan pioneeriprojektin onnistumista myös akateemisesta näkökulmasta.