Studio Korento

Mannaa suomalaisille snooker-faneille: Robin Hull, Risto Väyrynen ja muut kärkipelaajat kohtaavat maaliskuussa

"Pelaajan näkökulmasta tämä on ainutlaatuinen turnaus, jota emme ole saaneet ennen kokea Suomessa", sanoo Studio Korento Mastersin vuosi sitten voittanut Robin Hull.
Studio Korento Masters pelataan samalla pöydällä, jolla on aiemmin pelattu lajin MM-kisojen finaaliottelu. Kuva: Studio Korento.

Maaliskuun alussa Pohjois-Karjalan Liperissä toista kertaa järjestettävä Studio Korento Masters kokoaa yhteen Suomen snooker-parhaimmiston.

Vuosi sitten ensimmäistä kertaa järjestetty turnaus pelattiin yksipäiväisenä ja neljän pelaajan voimin. Nyt pelaajien määrä kasvaa kahdeksaan ja pelit pelataan kahtena päivänä.

"Viime vuoden turnaus onnistui yli odotusten ja sai kansainvälistäkin huomiota. Yhteydenottojen, kannustuksen ja pelaajien sekä yleisön toiveesta turnaus kasvaa tänä vuonna", sanoo tapahtuman ideoinut ja järjestelyistä vastaava snooker-harrastaja Harri Mäenpää.

"Ei aiemmin Suomessa"

Joensuun naapuriin, Liperin Viinijärven rantaan pystytetyssä pelistudiossa pelaavat viime vuoden voittajan Robin Hullin lisäksi Heikki Niva, Patrik Tiihonen, Risto Väyrynen, Jani Kananen, Esa Oikarinen, Jirka Maaranen sekä voittaja karsintaottelusta Jason Sormunen-Toni Savonen. Sormunen ja Savonen pelaavat pääsystä turnaukseen helmikuussa Helsingissä.

Viime vuonna osallistuneet Robin Hull ja Risto Väyrynen palaavat turnaukseen erityisesti ilmapiirin takia.

"Runsaasti yleisöä ja hyviä matseja. Pelaajan näkökulmasta se oli ainutlaatuinen turnaus, jota emme ole saaneet ennen kokea Suomessa. Loistava uutinen, että kisa järjestetään nyt vähän isommalla formaatilla. Osallistujapaikat ovat haluttua tavaraa", Hull sanoo.

"Tämä on yksi kiinnostavimmista kisoista kalenterissani. Mahtavat puitteet yhdistettynä erittäin innokkaaseen yleisöön tekevät tästä yhden kauden kohokohdista", Sveitsin hallitseva mestari Risto Väyrynen sanoo.

INFO: Studio Korento Masters 3.-4.3.2023

• Paikka: Studio Korento / Villa Korento, Liperi, Pohjois-Karjala. Karsintaottelu Jason Sormunen-Toni Savonen pelataan helmikuussa Helsingissä (aika ja paikka tarkentuvat).
  • Ohjelma: Ottelupari arvotaan helmikuun aikana. Perjantaina 3.3. pelataan 8-Cup. Semifinaalit ja finaali pelataan lauantaina 4.3.
  • Tuomari: Sami Erkkilä
  • Striimaus: Pelit ovat nähtävissä striimattuina YouTubessa kanavalla youtube.com/@harrimaenpaa5393

Kuvat

Lataa
Kaksipäiväiseksi kasvaneessa kutsuturnauksessa pelaavat Suomen kärkinimet. Jason Sormunen ja Toni Savonen pelaavat karsintaottelun, jonka voittaja pääsee pelaamaan itse turnauksessa.
Lataa

Studio Korento
Pitkälammentie 28
83430 Käsämä

040 550 5565https://studiokorento.fi/

Studio Korento on valokuvaus-, lehtikuvaus- sekä mainosvalokuvausalan yritys Liperissä / Joensuussa. Yrittäjä Harri Mäenpää on innokas snooker-fani ja lajin harrastaja, joka on järjestänyt Studio Korento Masters -turnausta vuodesta 2022 lähtien.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Studio Korento