MySafety Oy

Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja mySafety tiivistävät yhteistyötä nettikiusaamisen ehkäisemiseksi

Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja vakuutuspalveluyritys mySafety ovat allekirjoittaneet 3-vuotisen yhteistyösopimuksen, jossa tahot tekevät yhteistyötä nettikiusaamisen ehkäisemiseksi ja kiusattujen tukemiseksi. Vuonna 2023 yhteistyö keskittyy varainkeruukampanjaan, jonka tavoitteena on kerätä vuoden loppuun mennessä 60 000 euroa lasten ja nuorten kiusaamisen vastaiseen toimintaan.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton tavoitteena on puolustaa lasten oikeuksia, auttaa ja tukea perheitä arjessa, järjestää hauskaa tekemistä kaikenikäisille sekä tarjota mielekästä vapaaehtoistyötä lasten ja perheiden kanssa. Yksi MLL:n työn osa-alueista on kiusaamisen vastainen työ, jota se tekee yhteistyössä erityisesti koulujen kanssa. Lisäksi MLL kouluttaa opettajia, ohjaajia ja vanhempia näistä asioista ja tarjoaa tietoa sekä välineitä kiusaamisen ehkäisemiseen ja käsittelyyn lasten ja nuorten kanssa.

”Lasten ja nuorten suureen suosioon nousseet sosiaaliset mediat, pelit ja keskustelualustat vaihtelevat usein nopeastikin, jolloin myös kiusaaminen saattaa saada erilaisia muotoja eri kanavissa. Nettikiusaaminen ei muusta kiusaamisesta poiketen ole sidottu aikaan eikä paikkaan. Digimaailman nopeus ja klikkauksen helppous vaikuttavat siihen, että netissä tapahtuu herkemmin ylilyöntejä. Kasvottomuus ja mahdollisuus toimia nimettömästi madaltavat myös kynnystä nettikiusaamiseen. Kiusaaminen kolhii lapsen itsetuntoa, aiheuttaa masennusta ja jopa itsetuhoisia ajatuksia”, kertoo Mannerheimin Lastensuojeluliiton viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen.

Nettikiusaaminen on raaistunut sekä yleistynyt hälyttävästi

MySafetyn maajohtaja Johanna Abgottspon kertoo, että nettirikollisuuden ehkäisemiseen ja seurausten minimoimiseen erikoistuneen vakuutuspalveluyrityksen tehtävänä on tuoda turvaa ihmisten arkeen.

”Tutkimuksemme mukaan nettikiusaaminen on raaistunut sekä yleistynyt hälyttävästi etenkin 10–17-vuotiaiden keskuudessa. Heistä lähes joka toinen on tutkimuksemme mukaan kohdannut nettikiusaamista. Nettikiusaamisen kohteeksi joutuneista valtaosa (54 %) tuntee kiusaajansa. Paitsi, että nettikiusaamista vastaan taisteleminen on tärkeä osa mySafetyn toimintaa, on lasten ja nuorten kokema kiusaaminen minulle myös henkilökohtaisesti sydämen asia, sillä minulla on alakouluikäisiä lapsia, joiden koulutaivalta seuraan herkeämättä”, kertoo Abgottspon.

Tavoitteena on kerätä 60 000 euroa lasten ja nuorten kiusaamisen vastaiseen toimintaan

”Ehkäistäksemme kiusaamista ja tukeaksemme kiusattuja entistä paremmin, aloitamme keräyksen pitkäaikaisen yhteistyökumppanimme mySafetyn kanssa”, sanoo Poutanen.

Nyt lanseeratun varainkeruukampanjan puitteissa MLL:lle on suunniteltu oma ”Lapset ensin” -avaimenperä, johon on kytketty mySafetyn Avainten palautuspalvelu. Turva-avaimenperä maksaa 10 €/vuosi (norm. 29 €/vuosi) ja se parantaa myös mahdollisuuksia saada kampanjaan osallistuneen kadonneet avaimet takaisin. Kampanjan tuotot lahjoitetaan lyhentämättömänä Mannerheimin Lastensuojeluliitolle.

Kampanja-avaimenperän voi tilata tästä: mysafety.fi/lapset-ensin

Leena Poutanen
Viestintä- ja varainhankintajohtaja, Mannerheimin Lastensuojeluliitto
leena.poutanen@mll.fi

Johanna Abgottspon
maajohtaja, mySafety Oy
johanna.abgottspon@mysafety.fi

MySafety Oy
Teollisuuskatu 21

09 4270 4000http://www.mysafety.fi

MySafety on paikallisesti palveleva ihmisen turva netin rikoksia vastaan. Tarjoamme Suomen kattavimmat vakuutuspalvelut netissä tapahtuvien rikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingin Vallilassa ja Kuopiossa ja asiakkaitamme palvelee noin 30 asiantuntijaa. Konsernin pääkonttori on Ruotsissa, jossa yritys on toiminut vuodesta 1999. Suomessa olemme toimineet vuodesta 2008. Lisätietoja osoitteesta www.mysafety.fi.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL:n tavoitteena on lapsiystävällinen Suomi. MLL tarjoaa eri elämäntilanteissa vertaistukea, monipuolista toimintaa sekä osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. Suomen suurimpaan lastensuojelujärjestöön kuuluu 75 000 jäsentä, 541 paikallisyhdistystä, 10 piirijärjestöä ja keskusjärjestö. www.mll.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta MySafety Oy

Suomalaiset saavat nyt kalasteluviestejä tiheämmin kuin koskaan – kohteena joka kahdeksas29.5.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Yli 80 prosenttia suomalaisista on ollut kalasteluviestien ja huijaussoittojen kohteena ja kymmenen prosenttia on joutunut identiteetti- ja petosrikosten kohteeksi. Petos- ja identiteettirikoksen kohteeksi joutuneista suomalaisista 13 prosenttia on myös menettänyt rikoksen yhteydessä henkilötietonsa. Kaiken kaikkiaan suomalaiset saavat nyt aiempaa useammin huijausviestejä ja -puheluita.

Tutkimus: Mistä suomalainen saa rahaa työttömäksi tai työkyvyttömäksi joutuessaan?12.4.2023 08:00:00 EEST | Tiedote

Useampi kuin joka toinen suomalainen on huolissaan taloudellisen tilanteensa heikkenemisestä talouden nykytilasta riippumatta. Huoli korostuu alle 35-vuotiaissa nuorissa aikuisissa sekä naisissa. Lähes joka kymmenes suomalainen ei osaa sanoa, mistä saisi rahaa, jos joutuisi työttömäksi. Tiedot ilmenevät IRO Researchin Mysafetylle teettämästä kyselytutkimuksesta, johon vastasi tuhat suomalaista. Mysafety tuo markkinoille Taloudenturvavakuutuksen, jolla kuluttaja voi turvata tulonsa työttömyyden ja työkyvyttömyyden varalta.

Lähes jokainen suomalainen on saanut kalasteluviestejä – uusi Identiteetti- ja petosvakuutus antaa markkinoiden kattavimman suojan5.10.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Netissä tapahtuvat rikokset, kuten identiteettivarkaudet ja petokset, ovat maailmanlaajuisesti nopeimmin kasvava rikollisuuden muoto. Vakuutuspalveluyritys mySafety tuo markkinalle Suomen ensimmäisen vakuutuksen, joka korvaa niin identiteettivarkaudet kuin petokset. Vakuutus on markkinoiden kattavin. Se sisältää ennaltaehkäiseviä palveluja, käytännön avun varkauden tai petoksen sattuessa sekä laajan taloudellisen suojan.