Ovatko perussuomalaiset uhka demokratialle vai osoitus sen toimivuudesta? Mikä on perussuomalaisten ideologia, mitkä ovat puolueen tavoitteet, ja miksi sitä äänestetään? Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä kertoo uutuuskirjassaan, millaisesta puolueesta on kyse.

Markku Jokisipilän uutuuskirja Perussuomalaiset Halla-ahon ja Purran linjalla on syväluotaava tietokirja Suomen kiistellyimmästä puolueesta ja sen johtajasta.

Suomen kohutuin ja pelätyin poliittinen liike tunnetaan heikosti. Kuvatessaan perussuomalaisuutta ja sen taustaa Jokisipilä purkaa suomalaisten puolueiden kannatusmuutosten syitä. Kirjallisten lähteiden ohella teos pohjautuu Jussi Halla-ahon harvinaisiin haastatteluihin.

Markku Jokisipilä (s. 1972) on poliittisen historian apulaisprofessori ja Turun yliopiston eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja. Hän on julkaissut useita kiiteltyjä ja palkittuja teoksia historiasta ja politiikasta.

Teos ilmestyy painettuna, e-kirjana sekä Jarkko Pajusen lukemana äänikirjana.

Teos on arvostelu- ja käsittelyvapaa 30.9. klo 00.01.

Tervetuloa kirjan Zoom-julkistamiseen torstaina 30.9. klo 15. Rekisteröidy mukaan tästä linkistä: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_qSJaDY00Tm2iqlCZAMTkTQ

Painetut ja sähköiset arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Pdf-vedokset ja tekijän haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.