Ovatko perussuomalaiset uhka demokratialle vai osoitus sen toimivuudesta? Mikä on perussuomalaisten ideologia, mitkä ovat puolueen tavoitteet, ja miksi sitä äänestetään? Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä kertoo uutuuskirjassaan, millaisesta puolueesta on kyse.

Markku Jokisipilän uutuuskirja Perussuomalaiset Halla-ahon ja Purran linjalla on syväluotaava tietokirja Suomen kiistellyimmästä puolueesta ja sen johtajasta.

Suomen kohutuin ja pelätyin poliittinen liike tunnetaan heikosti. Kuvatessaan perussuomalaisuutta ja sen taustaa Jokisipilä purkaa suomalaisten puolueiden kannatusmuutosten syitä. Kirjallisten lähteiden ohella teos pohjautuu Jussi Halla-ahon harvinaisiin haastatteluihin.

Markku Jokisipilä (s. 1972) on poliittisen historian apulaisprofessori ja Turun yliopiston eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja. Hän on julkaissut useita kiiteltyjä ja palkittuja teoksia historiasta ja politiikasta.

Teos ilmestyy painettuna, e-kirjana sekä Jarkko Pajusen lukemana äänikirjana.

Teos on arvostelu- ja käsittelyvapaa 30.9. klo 00.01.

Tervetuloa kirjan Zoom-julkistamiseen torstaina 30.9. klo 15. Rekisteröidy mukaan tästä linkistä: https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_qSJaDY00Tm2iqlCZAMTkTQ

Painetut ja sähköiset arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Pdf-vedokset ja tekijän haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Millainen ihminen Danny on kulissien takana? Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny on rehellinen muotokuva legendaarisesta viihdetaiteilijasta13.10.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Musiikkineuvos Ilkka ”Danny” Lipsanen on luonut uraa viihdemaailman huipulla 57 vuotta ja julkaissut 102 listahittiä. Mutta minkälainen ystävä, puoliso, kollega, isä, työnantaja ja yhteistyökumppani Danny on ollut? Toimittaja Pirjo Kemppisen uutuuskirja Tuntematon Danny kuvaa legendaarisen viihdetaiteilijan julkisuudelta piilossa pysyneitä puolia.

Entinen karhuryhmäläinen ja huumepoliisi kertovat, miten toimia arjen vaikeissa kohtaamisissa11.10.2021 00:00:00 EEST | Tiedote

Oli kyseessä ristiriita työpaikalla, jännittävä liikeneuvottelu, keskustelu perheen säännöistä murrosikäisen kanssa tai haastava rikollisen kuulustelu, neuvottelun perustilanne on sama: mukana on voimakkaita tunteita, vastakkaiset intressit, persoonallisuuseroja, epäluottamusta ja stressiä. Ymmärtämällä ihmismielen toimintaa neuvottelutilanteessa ja neuvottelutaidoilla voi hallita neuvottelun kulkua ja päästä tehokkaammin tavoitteisiinsa.