Matkailuautoilun uusi aikakausi – liikkuva hotellihuone tarjoaa elämyksellistä matkantekoa korona-ajan haasteisiin vastaten

Korona-aika on haastanut matkailualaa kovalla kädellä kuluneen vuoden aikana. Yksi matkustusmuoto on kuitenkin pitänyt pintansa ja muodostunut jopa trendikkääksi – matkailuautoilu elääkin nyt uuden tulemisen aikakautta. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n yrittäjä Tiina-Mari Tuominen oli toiminut jo vuosien ajan hotelli- ja julkistilojen kalustajana ja päätti sen innostamana luoda muuttuneessa tilanteessa aivan uudenlaisen konseptin – liikkuvan hotellihuoneen. Tuominen ei kuitenkaan halunnut tarjota tavanomaista matkailuauton vuokrauspalvelua. Sen sijaan yrittäjä halusi matkailuauton tarjoavan kokonaisvaltaisen elämyksen, jossa sisustuksen jokainen yksityiskohta on tarkoin harkittu ja asiakkaalla on valittavanaan lukuisia mukavuuspalveluita. Yrityksen uusi toiminto Zuma Rent tarjoaakin jatkossa matkailun ystäville hotellitason elämyksen vuokramatkailuauton muodossa.

Liikkuva hotellihuone tarjoaa näköaloja ja liikkumisen vapautta. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

Hotellihuoneen mukavuudet kompaktissa paketissa – palveluita myöten

Uudenlainen Zuma Rent -vuokrauskonsepti yhdistää hotellialaan liitetyn ylellisyyden ja mukavuuden matkailuautoilun vapauteen – tarjoten asiakkaille turvallisen matkustustavan pienemmillä henkilökontakteilla. Matkailuauton varustelutaso on tehty kattavaksi, sisältäen mm. elektroniikkaa, viihdyttämään matkailijoita pidemmillä ajo-osuuksilla. Kokemattoman ei tarvitse jännittää edes auton erilaisia toimintoja, sillä lyhyemmillä reissuilla asiakas voi halutessaan jättää säiliöiden tyhjennykset vuokraajan huoleksi.

”Matkailuautoilussa on hienoa, kuinka ketterästi se sopeutuu erilaisiin tarpeisiin – perheistä pariskuntiin. Nuoretkin ovat kuulemma lähteneet innolla reissaamaan tarjoamallamme matkailuautolla, löytyyhän sieltä kaikki mukavuudet viihtyisään matkantekoon, Play Stationista lähtien”, naurahtaa toimitusjohtaja Tiina-Mari Tuominen

Yritykselle on myös tärkeää vaalia sisustusratkaisuissa suomalaisia juuriaan. Iittalan astiat, Marimekon petivaatteet, Joutsen-untuvatäkit ja -tyynyt sekä Fiskars-keittiövälineet ovat paitsi laadukkaita, myös tapa esitellä tulevaisuudessa ulkomaisille matkailijoille suomalaista osaamista.

Vapaus nähdä ja kokea – näköala oman maun mukaan

Kun tämän vuoden osalta listataan positiivisia asioita, on yksi merkittävimmistä lisääntynyt arvostus luontoa kohtaan. Matkailijat ovat suunnanneet katseensa etelän rannoilta kotimaahan ja löytäneet suomalaisen ja skandinaavisen luonnon lumon.

Matkailuautoilu soveltuu hienosti luonnosta nauttimiseen – näköala liikkuvasta hotellihuoneesta merelle tai tunturiin on jokaisen ulottuvilla. Jatkossa tulemmekin kasvattamaan toimintaamme uusien eri teemoilla sisustettujen matkailuautojen muodossa”, Tuominen summaa.

Tiina-Mari Tuominen, yrittäjä ja toimitusjohtaja, info@zuma.fi, p. +358 (0)40 700 9903

Tiina-Mari Tuominen
p. +358 (0)40 700 9903
tiina-mari.tuominen@zuma.fi

Zuma Products Oy
Ratastie 13 B
03100 NUMMELA
info@zuma.fi

Kompaktit sisätilat tarjoavat tilaa myös seurusteluun. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Monipuolinen varustelutaso sisältää mm. erilaista viihde-elektroniikkaa. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Suomalaisuus näkyy sisustusratkaisuissa –  käyttötarvikkeista tekstiileihin. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro
Suomalaisuus näkyy sisustusratkaisuissa – käyttötarvikkeista tekstiileihin. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.