Matkailuautoilun uusi aikakausi – liikkuva hotellihuone tarjoaa elämyksellistä matkantekoa korona-ajan haasteisiin vastaten

Korona-aika on haastanut matkailualaa kovalla kädellä kuluneen vuoden aikana. Yksi matkustusmuoto on kuitenkin pitänyt pintansa ja muodostunut jopa trendikkääksi – matkailuautoilu elääkin nyt uuden tulemisen aikakautta. Vihtiläisen ZUMA Products Oy:n yrittäjä Tiina-Mari Tuominen oli toiminut jo vuosien ajan hotelli- ja julkistilojen kalustajana ja päätti sen innostamana luoda muuttuneessa tilanteessa aivan uudenlaisen konseptin – liikkuvan hotellihuoneen. Tuominen ei kuitenkaan halunnut tarjota tavanomaista matkailuauton vuokrauspalvelua. Sen sijaan yrittäjä halusi matkailuauton tarjoavan kokonaisvaltaisen elämyksen, jossa sisustuksen jokainen yksityiskohta on tarkoin harkittu ja asiakkaalla on valittavanaan lukuisia mukavuuspalveluita. Yrityksen uusi toiminto Zuma Rent tarjoaakin jatkossa matkailun ystäville hotellitason elämyksen vuokramatkailuauton muodossa.

Liikkuva hotellihuone tarjoaa näköaloja ja liikkumisen vapautta. KUVA: Timi Kukkaro / Mediakukkaro

Hotellihuoneen mukavuudet kompaktissa paketissa – palveluita myöten

Uudenlainen Zuma Rent -vuokrauskonsepti yhdistää hotellialaan liitetyn ylellisyyden ja mukavuuden matkailuautoilun vapauteen – tarjoten asiakkaille turvallisen matkustustavan pienemmillä henkilökontakteilla. Matkailuauton varustelutaso on tehty kattavaksi, sisältäen mm. elektroniikkaa, viihdyttämään matkailijoita pidemmillä ajo-osuuksilla. Kokemattoman ei tarvitse jännittää edes auton erilaisia toimintoja, sillä lyhyemmillä reissuilla asiakas voi halutessaan jättää säiliöiden tyhjennykset vuokraajan huoleksi.

”Matkailuautoilussa on hienoa, kuinka ketterästi se sopeutuu erilaisiin tarpeisiin – perheistä pariskuntiin. Nuoretkin ovat kuulemma lähteneet innolla reissaamaan tarjoamallamme matkailuautolla, löytyyhän sieltä kaikki mukavuudet viihtyisään matkantekoon, Play Stationista lähtien”, naurahtaa toimitusjohtaja Tiina-Mari Tuominen

Yritykselle on myös tärkeää vaalia sisustusratkaisuissa suomalaisia juuriaan. Iittalan astiat, Marimekon petivaatteet, Joutsen-untuvatäkit ja -tyynyt sekä Fiskars-keittiövälineet ovat paitsi laadukkaita, myös tapa esitellä tulevaisuudessa ulkomaisille matkailijoille suomalaista osaamista.

Vapaus nähdä ja kokea – näköala oman maun mukaan

Kun tämän vuoden osalta listataan positiivisia asioita, on yksi merkittävimmistä lisääntynyt arvostus luontoa kohtaan. Matkailijat ovat suunnanneet katseensa etelän rannoilta kotimaahan ja löytäneet suomalaisen ja skandinaavisen luonnon lumon.

Matkailuautoilu soveltuu hienosti luonnosta nauttimiseen – näköala liikkuvasta hotellihuoneesta merelle tai tunturiin on jokaisen ulottuvilla. Jatkossa tulemmekin kasvattamaan toimintaamme uusien eri teemoilla sisustettujen matkailuautojen muodossa”, Tuominen summaa.

Tiina-Mari Tuominen, yrittäjä ja toimitusjohtaja, info@zuma.fi, p. +358 (0)40 700 9903

Tiina-Mari Tuominen
p. +358 (0)40 700 9903
tiina-mari.tuominen@zuma.fi