MEDIAKUTSU 23.9.2019: Rapid Tampere vauhdittaa teollisuuden yhteisiä innovaatioita

Rapid Tampere -yhteistyökiihdyttämö aloittaa toimintansa. Ensimmäiseen vaiheeseen ovat lähteneet teollisuuden kansainvälisessä kärjessä toimivat Sandvik, Kalmar, Caruna ja Valmet. Yritysten kehitystä sparraamaan haetaan globaalissa haussa omien alojensa parhaita korkean teknologian yrityksiä.

Rapid Tampere on alueen ensimmäinen yhteistyökiihdyttämö ja sen käynnistymistä ovat tukemassa Tampereen kaupunki sekä kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Business Tampere. Kutsumme median kuulemaan Rapid Tampereesta lisää maanantaina 23.9. kello 9:30–10:30 Tampereen keskusvirastotalolle (Aleksis Kiven katu 14 - 16 C).

Mediatilaisuuden avaa Tampereen pormestari Lauri Lyly. Rapid Tampereen toimintaa esittelee innovaatioyritys Verticalin toimitusjohtaja Sébastien Gianelli (puheenvuoro englanniksi), jonka jälkeen kuullaan teollisen asiakasyrityksen puheenvuoro.

Tilaisuuden päätteeksi on mahdollisuus esittää kysymyksiä sekä haastatella ja valokuvata Rapid Tampereen yritysten ja toimijoiden edustajia. Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:

Tutustu 16.4.2019 julkaistuun tiedotteeseemme: https://businesstampere.com/fi/tampere-kaynnistaa-teollisuuden-yhteistyomallin/

Teollisuuden asiakkuusvastaava Jouni Myllymäki, Business Tampere, p. 050 434 5820, jouni.myllymaki@businesstampere.com

Toimitusjohtaja Sébastien Gianelli, Vertical, sebastien@vertical.vc

Tilaisuuteen liittyvät tiedustelut: Business Tampereen viestintäasiantuntija Leena Mäki-Suominen, p. 050 486 3826, leena.maki-suominen@businesstampere.com

Rapid Tampere -yhteiskehittämisen haasteet julkaistu3.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Rapid Tampere -yhteistyökiihdyttämö on julkistanut Sandvikin, Kalmarin, Carunan ja Valmetin kansainvälisille kasvuyrityksille asettamat innovaatiohaasteet. Haasteet kumpuavat yritysten toiminnan ajankohtaisesta arjesta ja liittyvät työn fyysisen rasituksen hallintaan, sensoriteknologiaan, turvalliseen työympäristöön sekä datan rikastamiseen. Teknologioita ja innovaatiokumppaneita etsitään niin kotimaasta kuin maailmanlaajuisesti.

MEDIAKUTSU 3.10.: Rapid Tampere -haasteet julki Hiedanrannan Stream Startup Festivaaleilla2.10.2019 10:25:05 EESTKutsu

Rapid Tampere -yhteistyökiihdyttämö on nyt innovaatiohaasteiden esittelyvaiheessa. Suomalaisen teollisuuden kansainvälisessä kärjessä toimivien Sandvikin, Kalmarin, Carunan ja Valmetin haasteet esitellään Stream Startup Festivaaleilla Hiedanrannassa, Tampereella, osana laajempaa, isojen ja pienten yritysten välistä yhteistyötä käsittelevää ohjelmakokonaisuutta.

Rapid Tampere speeds up joint industrial innovations25.9.2019 08:00:00 EESTPress release

Sandvik, Kalmar, Caruna and Valmet, all high-class international industrial companies, have joined Rapid Tampere, the first collaboration accelerator in Tampere Region, Finland. A global search for top high-tech collaborators to spar these companies towards progress has started. The powerful ecosystem of mobile machinery and process machinery located in the area, is an ideal growth medium for the accelerator and will attract the best international players.

Rapid Tampere vauhdittaa teollisuuden yhteisiä innovaatioita23.9.2019 10:30:00 EESTTiedote

Rapid Tampere -yhteistyökiihdyttämön ensimmäiseen vaiheeseen ovat lähteneet teollisuuden kansainvälisessä kärjessä toimivat Sandvik, Kalmar, Caruna ja Valmet. Yritysten kehitystä sparraamaan haetaan globaalissa haussa omien alojensa parhaita korkean teknologian yrityksiä. Pirkanmaalla toimiva vahva liikkuvien työkoneiden ja prosessikoneiden ekosysteemi on ihanteellinen kiihdyttämön toiminnalle ja houkuttelee mukaansa parhaita kansainvälisiä toimijoita.