MEDIAKUTSU 23.9.2019: Rapid Tampere vauhdittaa teollisuuden yhteisiä innovaatioita

Rapid Tampere -yhteistyökiihdyttämö aloittaa toimintansa. Ensimmäiseen vaiheeseen ovat lähteneet teollisuuden kansainvälisessä kärjessä toimivat Sandvik, Kalmar, Caruna ja Valmet. Yritysten kehitystä sparraamaan haetaan globaalissa haussa omien alojensa parhaita korkean teknologian yrityksiä.

Rapid Tampere on alueen ensimmäinen yhteistyökiihdyttämö ja sen käynnistymistä ovat tukemassa Tampereen kaupunki sekä kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Business Tampere. Kutsumme median kuulemaan Rapid Tampereesta lisää maanantaina 23.9. kello 9:30–10:30 Tampereen keskusvirastotalolle (Aleksis Kiven katu 14 - 16 C).

Mediatilaisuuden avaa Tampereen pormestari Lauri Lyly. Rapid Tampereen toimintaa esittelee innovaatioyritys Verticalin toimitusjohtaja Sébastien Gianelli (puheenvuoro englanniksi), jonka jälkeen kuullaan teollisen asiakasyrityksen puheenvuoro.

Tilaisuuden päätteeksi on mahdollisuus esittää kysymyksiä sekä haastatella ja valokuvata Rapid Tampereen yritysten ja toimijoiden edustajia. Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:

Tutustu 16.4.2019 julkaistuun tiedotteeseemme: https://businesstampere.com/fi/tampere-kaynnistaa-teollisuuden-yhteistyomallin/

Teollisuuden asiakkuusvastaava Jouni Myllymäki, Business Tampere, p. 050 434 5820, jouni.myllymaki@businesstampere.com

Toimitusjohtaja Sébastien Gianelli, Vertical, sebastien@vertical.vc

Tilaisuuteen liittyvät tiedustelut: Business Tampereen viestintäasiantuntija Leena Mäki-Suominen, p. 050 486 3826, leena.maki-suominen@businesstampere.com

Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration21.2.2020 14:42:37 EETPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on April 22, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal of the event is to create a concept, AI Finland that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimustyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan21.2.2020 14:33:45 EETKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 22.4.2020 Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla. AI Finland alkaa Tampereelta, suomalaisen teollisuuden sydämestä.

Tampere Region Business Explorer: A New Online Portal Offers Powerful Data Tools to Attract Investments30.1.2020 11:05:00 EETPress release

Which industry sectors are strong in the Tampere region, in Finland? How many ICT companies are there? What is the concentration of people with degrees in health sciences compared to other regions in Finland? The newly launched Tampere Business Explorer helps companies interested in Tampere as a business location to research and analyze economic and demographic data about the city region. The Tampere Region Business Explorer is the first data resource of this kind to be launched in Finland.

Tampere Region Business Explorer: Uusi tehokas online-datatyökalu investointien houkutteluun30.1.2020 10:41:46 EETTiedote

Mitkä teollisuuden alat ovat vahvoja Tampereen seudulla? Montako ICT-yritystä alueella on? Montako terveysalan osaajaa alueella asuu verrattuna muuhun Suomeen? Vastajulkistettu Tampere Business Explorer – datatyökalu auttaa alueesta kiinnostuneita yrityksiä etsimään ja analysoimaan sen talous- ja väestötilastoja. Tampere Region Business Explorer on ensimmäinen Suomessa julkaistu tämän tyyppinen datatyökalu.