Mediakutsu: Ilmarisen tulosinfo ja markkinanäkymät 29.4. klo 13.00

Ilmarinen julkistaa osavuosikatsauksensa ajalta 1.1.–31.3.2022. Median edustajat ovat tervetulleita tulosinfoon, joka järjestetään perjantaina 29.4.2022 klo 13.00. Tilaisuuteen voi osallistua joko paikan päällä Ilmarisen toimitalossa (Porkkalankatu 1, Ruoholahti, Helsinki) tai etäyhteydellä.

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Tilaisuudessa toimitusjohtaja Jouko Pölönen sekä sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Mikko Mursula kertovat Ilmarisen tuloksesta ja ajankohtaisista asioista sekä analysoivat loppuvuoden markkinanäkymiä.

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan keskiviikkoon 27.4. mennessä Ilmarisen viestintään Annukka Lalulle, p. 050 563 4211, annukka.lalu@ilmarinen.fi.

Tervetuloa!

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme noin 1,1 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on noin 60 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.6.2022: Premieinkomsten växer starkt, placeringsavkastningen var negativ och solvensen är på en fortsatt god nivå16.8.2022 11:16:31 EEST | Tiedote

Avkastningen på Ilmarinens placeringsportfölj var -6,2 (8,9) procent, dvs. 3,8 miljarder euro negativ som en följd av aktiekursernas nedgång och räntestegringen. Placeringarnas marknadsvärde sjönk till 56,7 (60,8) miljarder euro. Den långfristiga medelavkastningen på placeringarna var 5,9 procent. Detta motsvarar en realavkastning på 4,1 procent.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January to 30 June 2022: Premiums written growing strongly, return on investments negative, solvency remained good16.8.2022 11:12:16 EEST | Press release

The return on Ilmarinen’s investment portfolio was -6.2 (8.9 per cent), i.e. EUR 3.8 billion negative due to falling stock prices and rising interest rates. The market value of investments fell to EUR 56.7 (60.8) billion. The long-term average return on investments was 5.9 per cent. This corresponds to an annual real return of 4.1 per cent.

Ilmarisen osavuosiraportti 1.1.–30.6.2022: Vakuutusmaksutulo vahvassa kasvussa, sijoitustuotto jäi negatiiviseksi, vakavaraisuus edelleen hyvällä tasolla16.8.2022 11:07:04 EEST | Tiedote

Ilmarisen sijoitussalkun tuotto oli -6,2 (8,9) prosenttia eli 3,8 mrd. euroa negatiivinen osakekurssien laskun ja korkojen nousun seurauksena. Sijoitusten markkina-arvo laski 56,7 (60,8) miljardiin euroon. Sijoitusten pitkän aikavälin keskituotto oli 5,9 prosenttia. Tämä vastaa 4,1 prosentin reaalituottoa.