MEDIAKUTSU: Pe 28.2. Itä-Uudenmaan yrityspalkintokilpailu 2020 julkistetaan

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö jakaa vuosittain Itä-Uudenmaan yrityspalkinnon. Julkistamme yrityspalkintokilpailun ja teeman perjantaina 28.2.2020. Tervetuloa klo 9.00.-10.00 media-aamiaiselle. Paikka: Ravintola Zum Beispiel, Porvoo.

Kuulette samalla kilpailun tämän vuoden tarkemmista kriteereistä ja taustoista.

Tervetuloa!

Lisätietoja:

Gustaf Forsbergilta
Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön asiamies
gustaf.forsberg@lponet.fi
p. 044 505 8250.

Helsingin seudun työmarkkinat on pidettävä käynnissä niin hyvin kuin se on mahdollista25.3.2020 09:49:39 EETTiedote

Korona-epidemia on laittanut yhteiskunnassa lähes kaiken huomion välittömiin ihmisten terveyden ja talouden pelastustoimiin. Kriisistä huolimatta ne toimialat, joilla se onnistuu, on pidettävä käynnissä niin hyvin kuin se on näissä oloissa mahdollista. Tulevaisuuden rakentamisen mittatikkuna on tärkeää olla käytettävissä vertailukelpoista yritys- ja työmarkkinatietoa, jota on tarjolla Kauppakamarin toimialakatsauksessa 1/2020.

Helsingin seudun kauppakamari varautuu koronavirusepidemiaan – suosimme etätöitä, kokoukset ja tapahtumat striimataan, asiakaspalvelu toimii aukottomasti13.3.2020 12:33:04 EETTiedote

Koronavirustilanteen muututtua ja viranomaisten 12.3. antamien suositusten mukaisesti, myös Helsingin seudun kauppakamarissa perutaan tai siirretään tilaisuudet, kokoukset ja jäsentapahtumat. Kauppakamarin koulutukset pidetään toistaiseksi sovittuina ajankohtina, mutta kaikki striimataan. Neuvontapalvelun asiantuntijamme ovat jäsenyritystemme käytettävissä ja auttavat viruksen aiheuttamissa kysymyksissä.

Yritykset haluavat vauhtia oleskelu- ja työlupien käsittelyyn11.3.2020 11:57:08 EETTiedote

Yrityksillä on valmiuksia lisätä työperäistä maahanmuuttoa ja vieraskielisten rekrytointia, mikäli oleskelu- ja työlupaprosessia saadaan nopeutettua ja selkeytettyä. Yritykset kokevat, että eri viranomaisten yhteistyössä on parannettavaa. Edelleen yrityksillä on haasteita, miten ja mistä löydetään jo Suomessa olevia ulkomaalaistaustaisia osaajia, selviää Helsingin seudun kauppakamarin kyselystä.