Siivoussektori Oy

Mediakutsu: Tekoälyä, robotiikkaa ja digisiivousta puhtausalan teknologia- ja robotiikkapäivässä 24.5.

Tervetuloa katsomaan ja kuulemaan Teknologia- ja robotiikkapäivänä 24.5. klo 9–15, kuinka pinta-alaltaan Suomen suurimmalla toimialalla hyödynnetään tekoälyä ja robotiikkaa.

Tulevaisuudessa yhä useampi puhtausalan työntekijä saa työkaverikseen joko siivousrobotin tai työtä ohjaavan mobiililaitteen. Uudenlaiset työskentelytavat ja -menetelmät vaativat puhtausalan työntekijöiltä osaamisen syventämistä.

Puhtausala ry:n järjestämässä Teknologia- ja robotiikkatapahtumassa esitellään tapoja, kuinka robotiikkaa, tekoälyä ja muuta digitaalisuutta hyödynnetään puhtausalalla. Päivän aikana kuullaan muun muassa tulevaisuuden digisiivoojista, tekoälyllä johdetusta puhtauspalvelusta sekä siitä, miten teknologinen murros vaikuttaa puhtausalan koulutukseen.

Esitysten lisäksi tapahtumassa voi kokeilla puhtausalan opetuksen digi- ja virtuaaliaktiviteetteja Keudan Cleanverse-virtuaalimaailmassa. Tapahtuma järjestetään Keuda-talolla Keravan keskustassa (Keskikatu 3A, Kerava).

Ohjelma ke 24.5. klo 9–15

9.00–9.25 Tulevaisuuden digisiivoustarve, Puhtausala, Sari Mattila

9.30–9.50 Robotiikan hyödyntäminen puhtausalalla, OrboTech Finland, Ville Kujala

9.55–10.15 Datalla johtaminen, Atop-Tieto, Sari Niinimäki

10.25–10.50 Tauko, esittelypisteisiin tutustuminen

10.50–11.10 Tekoälyllä johdettu puhtauspalvelu, Lassila&Tikanoja, Elina Hälikkä

11.10–11.30 Tekoäly puhtausalan mullistajana – pysyykö ihminen murroksessa mukana? Kärcher, Juho Mäyry

11.35–12.30 Lounas, esittelypisteisiin tutustuminen

12.30–12.55 Robotiikan ja teknologian vaikutukset ergonomiaan, Kristall Pro Clean, Sirkku Murtomäki

13.00–13.20 Tekoälyä tiloissa ja älykkäässä työpukeutumisessa, Lindström, Tommi Puronaho

13.25–13.45 Ihmistä tarvitaan aina, teknologinen murros puhtausalan koulutuksessa, Keuda, Sirpa Laiho

13.45–14.05 Siivousrobottien tuunaus, Cleanbots, Tea Halme

14.10–15.00 Esittelypisteisiin tutustuminen

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt ma 22.5. mennessä:
Sanna Tapola, p. 0400 966696, sanna@faromedia.fi

Siivoussektori Oy
Haapaniemenkatu 7-9 C 28
00530 HELSINKI

Puhtausala on pinta-alaltaan Suomen suurin toimiala, kun huomioidaan siivottavana olevan rakennuskannan pinta-ala. Siivottavien kiinteistöjen arvo on yli 500 miljardia euroa, mikä on noin 45 prosenttia Suomen kansallisvarallisuudesta. Puhtausalalla työskentelee tällä hetkellä noin 100 000 puhtaanapidon ammattilaista.

Puhtausala ry. on puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö, joka auttaa puhtausalalla toimivia ihmisiä kehittymään ammatillisesti ja etenemään urallaan. SSTL Puhtausala ry. toimii puhtausalan puolueettomana etujärjestönä ja yhdistää puhtausalasta sekä sen kehittämisestä kiinnostuneet ihmiset ja yhteisöt. www.puhtausala.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Siivoussektori Oy