Mediakutsu: Tervetuloa Pekka Haaviston Eurooppa raiteilla -kirjan julkistamistilaisuuteen to 10.1.

Eurooppa raiteilla -kirjassa (Nemo) Pekka Haavisto palaa rautateille ja päivittää kuukauden interrail-matkalla käsityksensä Euroopan nykytilasta ja tulevaisuudesta. Mistä Euroopan eri kulmilla puhutaan ja millainen on maanosamme tulevaisuus?

”Oli nähtävä, ovatko Zagrebin puistot entisensä. Entä tunnelma Belgradin rautatieasemalla? Vieläkö Napolissa kannetaan sohvat ja tv iltaisin kadulle? Ja mitä kirjoja on Pariisissa Seinen rannan antikvaaristen kauppiaiden vihreissä puulaatikoissa?”

Pekka Haavisto aloitti interrail-matkustamisen 16-vuotiaana vuonna 1974. Kesällä 2018 Haavisto palasi raiteille ja toteutti pitkään haaveilemansa interrail-matkan Gdyniasta Zagrebiin ja Barcelonasta Berliiniin.

Eurooppa raiteilla -kirja (Nemo) on Haaviston päiväkirja kesän interrail-matkan kohtaamisista, tarinoista ja kokemuksista. Millaisia tunteita ja ajatuksia kuukausi Euroopassa herätti? Mihin Eurooppa on menossa?

Kirjassa pohditaan myös matkustamisen hiilijalanjälkeä. Mitä junamatkustaminen voi tarjota reissaajalle? Entä miten junaliikenteen olisi kehityttävä, jotta se olisi kilpailukykyinen matkustusmuoto lentämisen kanssa?

Mitä: Pekka Haaviston Eurooppa raiteilla -kirjan julkistamistilaisuus

Missä: Otavan toimitalo, Uudenmaankatu 10

Milloin: Torstaina 10.1. klo 13

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi (Kirja postitetaan ilmestymisviikon aikana. Tekstin saa etukäteen tutustuttavaksi vedoksena: piia.vaisanen@otava.fi.)

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi

Tervetuloa Otavan kevätpressiin14.1.2019 13:04Tiedote

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki. Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa: Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like). Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374