Mediakutsu: Lehmät lasketaan laitumelle 1.6. Mäntysaaren tilalla Valtimolla

Meillä on ilo kutsua teidät seuraamaan lehmien kesäkauden aloitusta Mäntysaaren tilalla Valtimolla torstaina 1.6.2022 klo 9-13. Tapahtumassa lehmät pääsevät nauttimaan vihreästä nurmesta pitkän talvitauon jälkeen. Samalla tapahtuma tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden oppia lisää suomalaisesta maataloudesta ja maaseudun elinkeinoista.

Tapahtuman ohjelmassa on mielenkiintoisia tietoiskuja, joissa käsitellään muun muassa maa- ja metsätaloutta Pohjois-Karjalassa ja koko Suomessa. Lisäksi nuori maatalousyrittäjäpariskunta kertoo ajatuksiaan maidontuotannosta.

Tapahtuma on avoin kaikille kiinnostuneille, ja toivomme, että pääsette mukaan jakamaan kanssamme tätä ainutlaatuista kokemusta. Osoite: Tavikoskentie 85 B 1, 75770 PUUKARI.

Aikataulu 1.6.

Tilaisuuden juontavat Mäntysaaren tilan emäntä Jonna Saari ja MTK-Pielisen puheenjohtaja Kalle Myllynen.

klo 9.00             Tiedotustilaisuus medialle (kahvia ja purtavaa)

klo 10.00          Koululaisten saapuminen ja opastus

klo 10.30          Laidun kutsuu

klo 11.00          Laitumella tarinoita lehmien elämästä ja maidon matkasta

• Mäntysaaren tilan isäntä Jukka-Pekka Saari ja Jonna Saari
  • Osuuskunta Maitosuomen ja MTK:n asiantuntijat vastaavat myös toimittajien kysymyksiin

klo 11.30          Vapaata tutustumista näytteille asettajiin ja tietopaketteihin

• Oppilaitokset, Osuuskunta Maitosuomi, HKScan, ProAgria, Karjakerho, Faba, Maaseutuammattiin ry, Mhy Pohjois-Karjala, PIKES ja MTK.

klo 13.00          Tilaisuus päättyy

Maatilapäivän toteuttavat MTK Pohjois-Karjala, MTK Pielinen, Keskusliitto MTK ja Osuuskunta Maitosuomi.

Lämpimästi tervetuloa!

MTK viestintä sekä Mäntysaaren tilan isäntä ja emäntä

--------------

Torstaina 1.6. vietetään myös maailman maitopäivää. Päivä on YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestö FAO:n alullepanema juhla, jota vietetään eri puolilla maailmaa.

--------------

Lisätietoja Lehmät laitumelle -tapahtumasta 1.6:

Tapahtuman nettisivu: https://pohjois-karjala.mtk.fi/-/lehmat-laitumelle-01062023

MTK-Pielinen:
puheenjohtaja Kalle Myllynen, 050 537 7801, kalle.myllynen@mtk.fi huttulanniemi@gmail.com
Ilona Alhoniemi, 0500 238 670, ilona.alhoniemi@outlook.com

Mäntysaaren tila:
emäntä Jonna Saari, 040 767 5963
isäntä Jukka-Pekka Saari, 040 184 7224, mantysaari@pkarjala.net

MTK-Pohjois-Karjala:
toiminnanjohtaja Jari Rouvinen, 0400 331 566, jari.rouvinen@mtk.fi
toimistosihteeri Sirpa Kukkonen, 0400 695 398, sirpa.kukkonen@mtk.fi

MTK-Vähäkyrö on Vuoden Helmi24.4.2024 12:06:17 EEST | Tiedote

MTK-Vähäkyrö on valittu Vuoden 2023 Helmeksi. Palkinto luovutettiin MTK-Vähäkyrölle MTK:n valtuuskunnan kokouksessa 24.4. Espoossa. Vuoden Helmi on MTK-yhdistysten ja metsänhoitoyhdistysten arvostettu tunnustus, joka myönnetään vuosittain yhdistykselle, joka on osoittanut erityistä ansioitumista maaseudun kehittämisessä ja yhteisöllisyyden edistämisessä. MTK-Vähäkyrö ansaitsi tunnustuksen erityisesti ideoimalla ja järjestämällä maaseutuaiheisen valokuvanäyttelyn keväällä 2023. Näyttely koottiin Viljelijä välittää -valokuvakilpailun kuvista.

Mediakutsu: MTK:n valtuuskunnan kevätkokous 24.4. – pääministeri Orpo vierailee kokouksessa klo 1022.4.2024 14:33:21 EEST | Kutsu

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan MTK:n valtuuskunnan kevätkokousta keskiviikkona 24.4.2023 klo 9.00 – n. 18.00. Pääministeri Petteri Orpo vierailee kokouksessa klo 10. Kokousta voi seurata paikan päällä Hanasaaren kulttuurikeskuksessa, Hanasaarenranta 5, Espoo. Median edustajat ovat tervetulleita myös valtuuskunnan tulevaisuusseminaariin 23.4. "Kestävä ja turvallinen Suomi 2030".