Medicortexilla on käynnissä osakeantikampanja

Medicortex Finland Oyj, turkulainen tapaturmaisten aivovammojen diagnostiikkaan ja lääkekehitykseen erikoistunut yritys, käynnisti 1.7.2022 osakeannin, jossa osakkeita tarjotaan 0,50 euron hintaan osakkeelta. Merkintähinta on sama, kuin mitä tarjottiin yhtiön peruutetussa listautumisannissa. Osakeantikampanja on auki 18.7.2022 saakka.

Medicortex Finland Plc, a biopharmaceutical company focusing on the development of diagnostics and drug treatment for mild traumatic brain injury (TBI), launched a fundraising campaign on 1 July 2022 and will continue until 18 July 2022. The price per share is 0.50 EUR per share. The campaign price is equivalent to that offered in the Company’s cancelled IPO.

Medicortex tiedotti heinäkuun alussa avanneensa osakeannin, jossa sijoittajille annetaan mahdollisuus merkitä yhtiön osakkeita 0,50 euron hinnalla. Kampanjan tavoitteena on rahoittaa tapaturmaisten aivovammojen havaitsemiseen tarkoitetun testin kehitystyötä. Osakeantikampanja on auki 18.7.2022 saakka.

Yhtiö tiedotti kesäkuussa Yhdysvaltain puolustusministeriön hyväksyneen Yhtiön hankesuunnitelman aivovamman biomerkkiaineita havaitsevan virtsatestin kehittämiseksi. Neuvottelut tutkimusrahoituksesta, jonka määrä on enintään 2 miljoonaa euroa, ovat käynnissä.

Lisätietoja ja osakeannin ehdot sekä yrityksen esittely, yhtiöesite ja merkintäsopimus löytyvät yrityksen verkkosivuilta: https://www.medicortex.fi/eng/suomeksi/sijoittajat/.

Huom. Sijoittamiseen liittyy aina riskejä. Sijoita vastuullisesti!

Medicortex Finland Oyj kehittää uusiin biomerkkiaineisiin perustuvaa testiä tapaturmaisen aivovamman ja aivotärähdyksen diagnosointiin. Yhtiö on tunnistanut aivovamman biomerkkiaineita virtsasta ja syljestä, ja kehittää helppokäyttöisiä diagnostisia menetelmiä niiden havaitsemiseen. Yhtiön toisena tavoitteena on kehittää uusia kemiallisia yhdisteitä, mahdollisia lääkemolekyylejä, aivovamman etenemisen eli sekundaarivaurion pysäyttämiseen. Yhtiön perusti vuonna 2014 israelilainen neurobiologi Adrian Harel (FT, MBA), ja yhtiö toimii Turussa.