Messukeskus

Messukeskus lanseeraa maailman ensimmäisen yleisölle suunnatun isojen tilojen AR-sovelluksen

Jaa
Lisätty todellisuus, Augmented Reality, tulee pysyväksi osaksi Messukeskuksen asiakaskokemusta tammikuisista Matkamessuista alkaen. Kyseessä on Suomen ensimmäinen kaupallinen tässä laajuudessa toteuttava AR-ratkaisu. Messukeskuksen AR-ratkaisu on myös maailman ensimmäinen kävijän täysin ympäröivä AR-maailma näin laajana toteutuksena.

AR liittää tietokonegrafiikalla tuotetut virtuaalikuvat ja -esineet osaksi tapahtumaympäristöä, jolloin digitaalisuus yhdistyy tapahtumaan saumattomasti. Suurelle yleisölle lisätty todellisuus tuli tutuksi viime kesänä Pokémon Go -peli-innostuksen myötä.

Ensimmäistä kertaa AR on livenä tapahtumakäytössä tammikuisilla Matkamessuilla ja sen jälkeen kaikissa Messukeskuksen järjestämissä tapahtumissa. Sovellus lanseerataan yhteistyössä ohjelmistoyritys Immersalin kanssa. Messukeskuksen AR-toteutus on kuin kuluttajaystävällisempi muoto VR:stä: lisätyn todellisuuden kokemiseen ei tarvita erillisiä laseja – älypuhelin tai tabletti riittää. Ensi vaiheessa sovellus on käytettävissä tehokkaissa Applen älypuhelimissa ja tableteissa ja pian myös Android-päätelaitteissa.

Messukeskus lukeutuu sovelluksellaan Suomen AR-pioneerien harvalukuiseen joukkoon ja singahtaa kansainvälisessä messubisneksessä lisättyyn todellisuuteen ensimmäisenä.

– Kyseessä on Suomen ensimmäinen yleisölle suunnattu, isojen tilojen jaettu kaupallinen AR-sovellus. AR-ratkaisumme on myös maailman ensimmäinen kävijän täysin ympäröivä AR-maailma näin laajana toteutuksena. Tapahtumien osallistujille on tiedossa lisää elämyksiä ja palveluja. Parhaimmillaan AR auttaa messuvierasta löytämään tapahtumasta sen, mitä kävijä haluaakin – olipa se sitten kiinnostava osasto, suosikkiravintola, ohjelmapiste tai vaikka tapahtumaan osallistuva ystävä. AR tuo tapahtumiin myös uudenlaisia wow-elämyksiä ja viihdettä, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue. Messuille osallistuvalle yritykselle AR tarjoaa mahdollisuuden erottautumiseen ja näkymiseen uudella tavalla oman osaston ulkopuolella. Kävijän voi koukuttaa vaikka pelillisten oivallusten avulla. AR voi olla esimerkiksi virtuaalisia julisteita, animaatiota, pelejä, interaktiivisuutta tai opastamista.

AR-markkinoiden on ennustettu olevan tulevaisuudessa jopa 120 miljardin dollarin arvoinen ja vievän leijonanosan AR/VR-markkinasta vuoteen 2020 mennessä. (Lähde: www.digi-capital.com)

Video Messukeskuksen AR-ratkaisun testauksesta https://www.youtube.com/watch?v=D7Qi7Rrb9ac

Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma Matkamessut 19.–22.1.2017 Messukeskuksessa Helsingissä. Matkamessujen partnerimaa vuonna 2017 on Turkki. Avoinna matkailualan ammattilaisille ja medialle 19.1. ja kuluttajille 20.–22.1. #matka2017, www.facebook.com/matkamessut, @matkatravelfair.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Messukeskus: markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. www.messukeskus.com, Twitter: @messukeskus, #messukeskus


Immersal: Jufo Peltomaa, Co-Founder, Head of Special Ops, jufo@immersal.com, www.immersal.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye