Metsän ovi ja muita kertomuksia on kirja metsästä inspiraation lähteenä

Metsä ei ole pelkkä paikka. Se on myös muisto, ajatus, mielikuva. Myös ovi sinne voi olla monenlainen: puusta irtoavan lehden ääni tai muisto retkestä keväisenä päivänä, märkä sukka kuivumassa patterilla tai pelkkä haave.

Leena-Kaisa Laakso : Metsän ovi
ja muita
kertomuksia. Kansi: Timo Numminen.
Leena-Kaisa Laakso : Metsän ovi ja muita kertomuksia. Kansi: Timo Numminen.

Metsän ovi ja muita kertomuksia on kirja metsästä ja siitä, miten luonto voi olla inspiraation lähteenä tai lohdun ja hyvän olon paikkana. Kirjassa mennään metsään, kuljetaan polkuja ja katsotaan maisemia, kuljetaan niin kirjallisilla metsäpoluilla kuin oikeillakin.

Mukana on sekä lyhytproosaa että faktaa. Metsää katsotaan eri kulmista. Omasta luontosuhteestaan kertovat muun muassa runoilija Risto Rasa, kuvataiteilija Sanna Kananoja, luontokuvaaja Mika Honkalinna sekä brittikirjailija Tiffany Francis-Baker.

Leena-Kaisa Laakso on Uudellamaalla asuva vapaa toimittaja, tietokirjailija ja kouluttaja, joka menee metsään aina, kun mahdollista. Avain on aiemmin julkaissut hänen kirjansa Puutalotarinoita (2019).

Teos: Metsän ovi ja muita kertomuksia
Kirjoittaja: Leena-Kaisa Laakso
Kansi: Timo Numminen
Kustantaja: Avain
Julkaisupäivä: 28.4.2021

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet:
info@avain.net

Leena-Kaisa Laakso : Metsän ovi
ja muita
kertomuksia. Kansi: Timo Numminen.
Leena-Kaisa Laakso : Metsän ovi ja muita kertomuksia. Kansi: Timo Numminen.