Michelin-kokki Tommi Tuomisen ideoimat annokset myyntiin Helsingin keskustan Food Market Herkkuun

”Food Market Herkussa on jo pitkään tehty menestyksekästä yhteistyötä huippukokkien kanssa ja on hienoa, että saamme jatkoa tälle. Suomalaiset syövät nyt yhä enemmän kotona, ja on mukavaa tarjota asiakkaille nyt uutta ja yllättävää huippuruokaa piristämään vaikka etätyöpäivän lounashetkeä,” kertoo Food Market Herkun ketjujohtaja Mika Heikkinen HOK-Elannolta.
”Olemme ilolla mukana tekemässä laadukkaita valmisruoka-annoksia Helsingin herkuimmassa ruokakaupassa. Tuotteet pohjautuvat Demo-ravintolamme klassikkoannoksiin. Parasta tässä yhteistyössä on se, että pääsemme tuoreuden takaamiseksi valmistamaan ruoat Herkun Bistrossa paikan päällä”, iloitsee ravintoloitsija Tommi Tuominen.
Tuominen on tuttu ravintola Demosta, joka on pitänyt Suomen ravintoloista pisimpään yhtäjaksoisesti Michelin-tähteä hallussaan: vuodesta 2004 saakka.
Food Market Herkun ja Demon pop up -ravintolassa on tarjolla neljä eri ruokavaihtoehtoa ja lisäksi yksi viikoittain vaihtuva annos, joka ensimmäisellä viikolla on lohipastrami sandwich. Tuotteet ovat valmiita annospakattuja noin 350 gramman ruoka-annoksia ensiluokkaisista raaka-aineista. Ruoka-annokset tarjoillaan lounasateriaksikin soveltuvina take-away-versioina.
Food Market Herkun ja Demon pop up -ravintolan pysyvät tuotteet ovat:
- Ankankoipi confit, annanperunaa ja tryffelillä maustettua varhaiskaalia
- Lohipastramia ja tabbouleh-salaatti
- Äyriäis-chorizo paella
- Glaseerattua naudan poskea, grillattua porkkana chutneyta ja riisiä
”Meille on tärkeää tarjota Food Market Herkussa laadukkaita huippuannoksia, mutta myös hinnaltaan monenlaiseen tarpeeseen sopivia vaihtoehtoja. Demon annoksia myydään kolmessa eri hintaluokassa: yksi alle 10 euron edullisempi vaihtoehto, 2-3 keskihintaista tuotetta ja yksi erityinen vaihtoehto noin 20 euron hintakategoriassa”, kertoo Mika Heikkinen.
Annokset myös verkkokaupasta pääkaupunkiseudulla
Ruoan verkkokaupan kysynnän moninkertaistumisen vuoksi S-ryhmä avasi tänä keväänä Food Market Herkulle oman verkkokaupan nopeutetulla aikataululla. Uusi verkkokauppa palvelee asiakkaita tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja viime viikosta alkaen myös Turussa. Ravintola Demon annokset ovat verkkokaupassa saatavilla pääkaupunkiseudulla.
”Food Market Herkun verkkokaupassa toimitusaikoja on tällä hetkellä hyvin saatavilla. Kotiinkuljetuksen voi saada sieltä seuraavalle päivälle”, verkkokaupan päällikkö Emilia Ala-Kurikka S-ryhmän Vähittäiskaupasta kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika Heikkinen, Food Market Herkun ketjujohtaja, HOK-Elanto, 010 76 60602, mika.heikkinen@sok.fi
Tommi Tuominen, ravintoloitsija, ravintola Demo, 0505753799, tommi@restaurantdemo.fi
Emilia Ala-Kurikka, verkkokaupan päällikkö, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 1418, emilia.ala-kurikka@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme