Michelin-kokki Tommi Tuomisen ideoimat annokset myyntiin Helsingin keskustan Food Market Herkkuun

”Food Market Herkussa on jo pitkään tehty menestyksekästä yhteistyötä huippukokkien kanssa ja on hienoa, että saamme jatkoa tälle. Suomalaiset syövät nyt yhä enemmän kotona, ja on mukavaa tarjota asiakkaille nyt uutta ja yllättävää huippuruokaa piristämään vaikka etätyöpäivän lounashetkeä,” kertoo Food Market Herkun ketjujohtaja Mika Heikkinen HOK-Elannolta.
”Olemme ilolla mukana tekemässä laadukkaita valmisruoka-annoksia Helsingin herkuimmassa ruokakaupassa. Tuotteet pohjautuvat Demo-ravintolamme klassikkoannoksiin. Parasta tässä yhteistyössä on se, että pääsemme tuoreuden takaamiseksi valmistamaan ruoat Herkun Bistrossa paikan päällä”, iloitsee ravintoloitsija Tommi Tuominen.
Tuominen on tuttu ravintola Demosta, joka on pitänyt Suomen ravintoloista pisimpään yhtäjaksoisesti Michelin-tähteä hallussaan: vuodesta 2004 saakka.
Food Market Herkun ja Demon pop up -ravintolassa on tarjolla neljä eri ruokavaihtoehtoa ja lisäksi yksi viikoittain vaihtuva annos, joka ensimmäisellä viikolla on lohipastrami sandwich. Tuotteet ovat valmiita annospakattuja noin 350 gramman ruoka-annoksia ensiluokkaisista raaka-aineista. Ruoka-annokset tarjoillaan lounasateriaksikin soveltuvina take-away-versioina.
Food Market Herkun ja Demon pop up -ravintolan pysyvät tuotteet ovat:
- Ankankoipi confit, annanperunaa ja tryffelillä maustettua varhaiskaalia
- Lohipastramia ja tabbouleh-salaatti
- Äyriäis-chorizo paella
- Glaseerattua naudan poskea, grillattua porkkana chutneyta ja riisiä
”Meille on tärkeää tarjota Food Market Herkussa laadukkaita huippuannoksia, mutta myös hinnaltaan monenlaiseen tarpeeseen sopivia vaihtoehtoja. Demon annoksia myydään kolmessa eri hintaluokassa: yksi alle 10 euron edullisempi vaihtoehto, 2-3 keskihintaista tuotetta ja yksi erityinen vaihtoehto noin 20 euron hintakategoriassa”, kertoo Mika Heikkinen.
Annokset myös verkkokaupasta pääkaupunkiseudulla
Ruoan verkkokaupan kysynnän moninkertaistumisen vuoksi S-ryhmä avasi tänä keväänä Food Market Herkulle oman verkkokaupan nopeutetulla aikataululla. Uusi verkkokauppa palvelee asiakkaita tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja viime viikosta alkaen myös Turussa. Ravintola Demon annokset ovat verkkokaupassa saatavilla pääkaupunkiseudulla.
”Food Market Herkun verkkokaupassa toimitusaikoja on tällä hetkellä hyvin saatavilla. Kotiinkuljetuksen voi saada sieltä seuraavalle päivälle”, verkkokaupan päällikkö Emilia Ala-Kurikka S-ryhmän Vähittäiskaupasta kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika Heikkinen, Food Market Herkun ketjujohtaja, HOK-Elanto, 010 76 60602, mika.heikkinen@sok.fi
Tommi Tuominen, ravintoloitsija, ravintola Demo, 0505753799, tommi@restaurantdemo.fi
Emilia Ala-Kurikka, verkkokaupan päällikkö, S-ryhmän vähittäiskauppa, 010 768 1418, emilia.ala-kurikka@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän ruokatrendit julki – näin uudet ravitsemussuositukset näkyvät ostoskoreissa20.11.2025 12:00:00 EET | Tiedote
S-ryhmän myyntidata kertoo muutoksista suomalaisten ostokäyttäytymisessä. Valtatrendit hinta, helppous ja yksilöllisyys vaikuttavat vahvasti ruokakaupan ilmiöiden taustalla. Ravitsemussuositukset ja toisaalta myös jauhelihan saatavuushaasteet ovat vaikuttaneet suomalaisten ostoskorien sisältöön kuluneen vuoden aikana.
Prisman verkkokaupan ja Hopen joululahjakeräys on helppo tapa auttaa - lahjoittaa voi “vaikka kotisohvalta käsin”18.11.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Prisman verkkokaupan ja Hopen perinteinen joululahjakeräys on tänä vuonna käynnissä 18.11.–3.12. välisen ajan. Keräysaikana Prisman verkkokaupassa lahjoitetut tuotteet toimitetaan Hopen kautta vähävaraisille lapsiperheille ympäri Suomen. Joulunajan apu on monessa suomalaisperheessä toivottu lahja, sillä lapsiperheiden avun tarve on kuluvan vuoden aikana kasvanut merkittävästi.
Joulun lahjalista yllättää – paketista voi paljastua valoterapiamaski tai multistyler14.11.2025 07:25:00 EET | Tiedote
Tänä vuonna pukinkonttiin pakataan yhä enemmän hyvinvointituotteita, viihdettä ja arjen luksusta. Suomalaiset aloittavat lahjahankintojen teon hyvissä ajoin, ja valintojen taustalla korostuvat hyödyllisyys, toiveiden täyttyminen ja pieni hemmottelu. Prismalaiset tietävät, mitä suomalaiset aikovat tänä jouluna ostaa ja toiveet lahjalistoilla saattavat yllättää.
Mitkä tuotteet käyvät kaupaksi tänä jouluna – Sokoksen asiantuntijat nimeävät hittilahjat11.11.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Sokoksen kauneuden, pukeutumisen ja kodin asiantuntijat jakavat näkemyksensä siitä, mitä tuotteita suomalaiset käärivät paketteihin tänä jouluna. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa suloisia miniatyyrituoksuja, laadukkaita neuleita ja näppäriä matkakorurasioita.
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


