Mietitkö eroa? - tietoa on tarjolla anonyymisti ja maksutta

Avasimme huhtikuussa maanantai-aamuisin klo 10-11 päivystävän Vanhempien eron ABC-infon. Tänään aukeaa myös maanantai ilta-chat klo 21-22. Voit kysyä asiantuntijalta maksutta ja anonyymisti mitä tarkoitetaan lapsen huollolla, tapaamisilla ja elatuksella. Miten yksinhuolto eroaa yhteishuollosta, miten lapsen elatusapu lasketaan? Entä milloin lapsella on oikeus elatustukeen? Onko lapsen ja etävanhemman tapaamisilla minimimäärä? Kun tiedät mitä näillä termeillä tarkoitetaan, pystyt järjestämään oman erosi juuri sinun lapsen edun mukaisella tavalla.

Vanhempien eron ABC-chat joka maanantai klo 10-11 osoitteessa

https://www.hyvakysymys.fi/paivystyschatti/vanhempien-eron-abc-chat/ ja

maanantai-iltaisin klo 21-22 osoitteessa

Kysymyksiin vastaa vanhempien eron asiantuntija.

Chatit ovat maksuttomia eikä kysyjän henkilöllisyys tule esiin.

Maanantai-päivystykset toteutetaan yhteistyössä Väestöliiton Hyvä kysymys! -Kun elämä askarruttaa sekä Ensi- ja turvakotien liiton apuaeroon.fi -hankkeen kanssa.

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry on sitoutunut YK:n lapsen oikeuksien sopimukseen.  Liiton tavoitteena on saada vanhempien eron käsittely nykyistä lapsiystävällisemmäksi.  Liiton esityksistä on kehitetty mm. vuoroasumista sekä lapsen elatuksen laskuri. Liitto on nostanut esiin myös yhden vanhemman perheiden pienituloisuutta sekä lähes kaksinkertaista työttömyyttä.  Viime aikoina liitto on kehittänyt eronneiden vanhempien lapsen osallisuutta VeNyvä -toiminnalla. Liitto on perustettu vuonna 1975.   Liitto on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö. Se on saanut toimintaansa tukea Veikkaus ry:lta.

Kysy erosta maksutta ja anonyymisti ma klo 10-11 ja klo 21-2211.5.2020 09:19:48 EESTTiedote

Eron alla mielessä risteilee liuta kysymyksiä. Älä mieti, vaan kysy maksutta ja anonyymisti Vanhempien eron ABC-chatin asiantuntijalta. maanantaiaamuisin klo 10-11 klikkaamalla tästä: https://www.hyvakysymys.fi/paivystyschatti/vanhempien-eron-abc-chat/ ja maanantai-iltaisin klo 21-22 klikkaamalla tästä: https://www.apuaeroon.fi/apuaeroon-chat Yhden Vanhemman Perheiden Liiton eroasiantuntijat vastaavat kysymyksiisi. Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry yhteistyössä Väestöliiton Hyvä kysymys! Kun elämä askarruttaa – hankkeen ja Ensi- ja turvakotien liiton ja järjestöjen apuaeroon.fi -sivuston kanssa. YhteisVoimin Paremapaan Lapsuuteen!

Äitienpäivän kotiruokaklubilla iloa poikkeusarkeen Yhden vanhemman perheiden ruokaklubit yhdistävät nuorta ja vanhempaa5.5.2020 13:19:05 EESTTiedote

Äitienpäivään valmistautuminen ja juhliminen on parhaimmillaan koko perheen juttu. Tällä viikolla kokkaillaan yli 120 perheessä äitienpäiväherkkuja Yhden Vanhemman perheiden Liiton ja Marttojen järjestämissä ruokaklubeissa poikkeuksellisesti kotona. Suolaiset letut, marjapiirakka ja ruusunmarjateejuoma tuovat yhteistä kivaa tekemistä ja iloa perheille. Perheet ovat jo kokanneet vappuna ja tulossa on vielä kesän juhlat -ruokaklubi.