Mika Aalto Kemianteollisuus ry:n uudeksi toimitusjohtajaksi

Tekniikan tohtori Mika Aalto, 49, on valittu Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtajaksi 1.6.2018 alkaen. Nykyinen toimitusjohtaja Timo Leppä jatkaa kesäkuun ajan Kemianteollisuus ry:n neuvonantajana.

Valokuva: Sini Pennanen, Sininen Kuva

Mika Aalto siirtyy Kemianteollisuuteen työ- ja elinkeinoministeriön Työllisyys ja toimivat markkinat -osastolta, jossa hän työskentelee teollisuusneuvoksena ja sitä ennen Elinkeino- ja innovaatio-osastolla ryhmäpäällikkönä. Mika Aalto on työskennellyt yli viiden vuoden ajan työ- ja elinkeinoministeriössä vaativissa johtotehtävissä mm. elinkeino- ja kasvupolitiikan sekä bio- ja kiertotaloushankkeiden parissa. Mika Aalto työskenteli aikaisemmin yli 15 vuoden ajan Tekesissä mm. Metsä- ja Kemia-alueen toimialajohtajana ja sitä aiemmin Materiaalit ja Prosessit-alueen teknologiajohtajana. Mika Aallon väitöskirja käsitteli kemiallista termodynamiikkaa.

”Kemianteollisuus ry:n hallitus painotti toimitusjohtajan valinnassa vankkaa kokemusta kemianteollisuuden keskeisiltä vaikuttamisalueilta. Mika Aallossa yhdistyvät erinomainen ammatillinen osaaminen, vankka kokemus kemianteollisuutta koskevasta elinkeinopolitiikasta, laaja vaikuttamisverkosto sekä aikaisempi johtamiskokemus vaativista tehtävistä”, toteaa Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja Jari Rosendal.

”Mika on juuri oikea henkilö jatkamaan sitä erinomaista työtä, jota Timo Leppä on tehnyt Kemianteollisuus ry:n vetäjänä lähes kymmenen vuoden ajan. Haluan samalla kiittää Timoa ammattitaidolla ja intohimolla tehdystä työstä”, Jari Rosendal päättää.

”Otan erittäin innostuneena vastaan tämän uuden tehtävän Kemianteollisuus ry:n vetäjänä”, toteaa Mika Aalto. "Uskon, että pystyn käyttämään kaikkea aikaisempaa osaamistani uudessa tehtävässäni sekä täydentämään omalla kokemuksellani sitä monipuolista sekä luotettavaa ammattitaitoa ja asiantuntemusta, josta Kemianteollisuus ry laajasti tunnetaan,” Aalto jatkaa.

”Jatkan Kemianteollisuus ry:n kehittämistä yhteistyössä henkilöstön, jäsenkunnan ja sidosryhmiemme kanssa tavoitteena entistä vaikuttavampi työskentely Suomessa toimivan kemianteollisuuden toimintaedellytysten kehittämiseksi”, Mika Aalto sanoo.

”Haluan kiittää sydämeni pohjasta kaikkia entisiä esimiehiäni Kemianteollisuus ry:n hallituksessa, kaikkia hallituksen jäseniä ja toimistomme henkilökuntaa uskomattoman hienosta yhteisestä matkasta. Samanlaiset kiitokset haluan osoittaa myös kaikkien jäsenyritystemme ja sidosryhmiemme jäsenille, vuorovaikutus kanssanne on ollut työni suola”, toteaa Timo Leppä.

Jari Rosendal, Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja, puh. 010 862 1810, jari.rosendal@kemira.com

Mika Aalto, Kemianteollisuuden toimitusjohtaja 1.6.2018 alkaen,
puh. 050 438 9247, mika.aalto@tem.fi

Valokuva: Sini Pennanen, Sininen Kuva