Mika Haavisto on vuoden 2017 Omistajanvaihdosasiantuntija

Omistajanvaihdos 2017 -konferenssin yhteydessä Helsingissä julkistettiin tänään vuoden 2017 Omistajanvaihdosasiantuntija. Kunniamaininnan sai projektipäällikkö, diplomi-insinööri Mika Haavisto Suomen Yrittäjistä.

Valinnan tekivät tilaisuuden järjestäneet organisaatiot Elinkeinoelämän keskusliitto, Suomen Uusyrityskeskukset, Suomen Yrittäjät ja Finnvera konferenssiin osallistuneiden asiantuntijoiden ehdotusten pohjalta. Konferenssissa oli koolla noin 200 omistajanvaihdosten asiantuntijaa eri puolilta Suomea. Kunniakirjan Mika Haavistolle luovutti Finnveran toimitusjohtaja Pauli Heikkilä.

- Mika Haavisto on tehnyt monta vuotta omistajanvaihdosten kehittämistyötä Suomessa. Hän on luonut uudenlaista konseptia omistajanvaihdosten edistämiseksi ja koordinoinut onnistuneesti keskeisten toimijoiden yhteistyötä yrittäjäpolvenvaihdosten vauhdittamiseksi. Mika Haavisto on merkittävällä tavalla vaikuttanut yritysmarkkinoiden kehittymiseen, ja hänen useita vuosia jatkunut panoksensa pk-yrityskauppojen edistämisen eteen on huomionarvoinen, totesi Pauli Heikkilä ehdotuksissa esitettyjä perusteluja lainaten.

Omistajanvaihdosasiantuntijan valinnalla halutaan edistää mikro- ja pk-yritysmarkkinoiden kehittymistä.

Tarja Svartström, viestintäjohtaja, Finnvera Oyj, p. 040 826 2006

Eeva Ketvel, viestintäpäällikkö, Suomen Yrittäjät, p. 050 320 4849

Kymenlaakson pk-yrityksissä vahva usko viennin kasvuun ja innovaatioihin – vientikaupan riskit paremmin hallintaan8.10.2018 09:15Tiedote

Kymenlaaksolaisten pk-vientiyritysten usko kasvuun ja kansainvälistymiseen on edelleen varsin vahvaa. Maakunnan pk-vientiyrityksistä joka viides kertoo olevansa voimakkaasti kasvuhakuisia, ja lisäksi noin neljännes kertoo kasvavansa mahdollisuuksien mukaan. Tämä selviää Finnveran, Suomen Yrittäjien ja työ- ja elinkeinoministeriön teettämästä syksyn Pk-yritysbarometrista.