Mikä on sinun luontainen liikkujatyylisi? Löydä liikunnan ilo esittelee 4 vaihtoehtoa

Hyvinvointivalmentajaparin Susanne Valkeakarin ja Petteri Korkalan uutuuskirja Löydä liikunnan ilo – Liiku omalla tyylilläsi (Gummerus) auttaa aloittamaan pysyvän liikuntaharrastuksen.

”Jos et ole vielä löytänyt liikunnan iloa, olet todennäköisesti liikkunut tyylillä, joka ei ole sinulle luontainen ja mielekäs.”

Löydä liikunnan ilo esittelee neljä erilaista liikkujatyyliä, joiden avulla jokainen voi pitää yllä omaa liikuntamotivaatiotaan siten, että liikuntaharrastusta ei tarvitsisi aina aloittaa uudestaan ja uudestaan. Ne ovat

• Spontaani ja huolehtiva fiilistelijä
• Itsenäinen ja itsepäinen seikkailija
• Tiedon ja tehokkuuden analysoija
• Käytännöllinen ja tarkka organisoija

Luontainen tyyli liittyy tiettyihin elämänalueisiin. Jos esimerkiksi oma liikkujatyyli ja työtyyli ovat erilaisia, ja yrittää liikkua työtyylinsä mukaan, päätyy liikuntaharrastuksen kanssa helposti jojoilemaan, Valkeakari ja Korkala kirjoittavat.

”Jos esimerkiksi työtyyli on ’tiedon ja tehokkuuden analysoija’ ja luontainen liikkujatyyli on ’spontaani ja huolehtiva fiilistelijä’, työssään tiukasti tavoitteellinen ja kriittisesti asiakeskeinen henkilö ei saa pidettyä liikuntamotivaatiotaan yllä.”

Löydä liikunnan ilo myös oikaisee liikuntaan liittyviä vääriä uskomuksia. Valkeakarin ja Korkalan mukaan meillä jokaisella on liikuntaan liittyviä vahvuuksia, vaikkei olisi koskaan harrastanutkaan liikuntaa. Keho on tehty liikkumaan, ja liikunnan tuottama hyvä olo on vain saattanut hautautua ja unohtua.

Vuosia yritysvalmentajana toiminut Susanne Valkeakari ja ammattijalkapalloilijana ja markkinatutkijana uransa luonut Petteri Korkala työskentelevät perustamassaan hyvinvointikartoituksia ja sisältöjä tuottavassa Wellbeing Factory Oy:ssa hyvinvointivalmentajina.

Susanne Valkeakari ja Petteri Korkala: Löydä liikunnan ilo – Liiku omalla tyylilläsi
myös äänikirjana, lukija Susa Saukko

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Kulttuuriklinikka-podcast nostaa hoitopöydälle mielenkiintoisia mutta liian vähän käsiteltyjä kulttuuriaiheita. Sarjan ensimmäisessä jaksossa kirjailija ja kirjallisuustoimittaja Silvia Hosseini, Helsingin juhlaviikkojen taiteellinen johtaja Marko Ahtisaari sekä taidekritiikkiin keskittyneet Seiskan pojat eli Matti Tuomela ja Petteri Enroth käsittelevät kroonistunutta kipuilua taiteen ja viihteen välillä. Keskustelu kuullaan perjantaina 19.8. klo 17 Helsingin juhlaviikkojen Huvilanrannassa. Tilaisuus on maksuton.

Jussi Adler-Olsenin huippusuosittu Osasto Q -sarja jatkuu – Tanskan ykkösdekkaristin uutuutta myytiin kuukaudessa 100 000 kappaletta kirjailijan kotimaassa10.8.2022 13:54:17 EEST | Tiedote

Jussi Adler-Olsenin Natriumkloridissa (Gummerus) jahdataan sarjamurhaajaa, joka naamioi murhia onnettomuuksiksi ja itsemurhiksi. Osasto Q:ta ja Carl Mørckiä hidastavat paitsi koko Tanskaa riepotteleva koronavirus myös menneisyydestä nouseva uhka. Jussi Adler-Olsenin teoksia on käännetty noin 40 kielelle ja myyty yhteensä noin 27 miljoonaa kappaletta.

Ennakkotiedote: Kirjailijatytär Milja Kaunisto kertoo iskelmälaulajaisänsä tarinan – tunteikas ja rehellinen elämäkerta Pasi Kaunistosta ilmestyy 4.9.5.8.2022 10:59:44 EEST | Tiedote

Pasi Kaunisto – Elävän laulajan sielu (Gummerus) on kirjailija Milja Kauniston taiteilijaelämäkerta isästään, 1960- ja 1970-lukujen suosikki-iskelmälaulajasta, Toivo Kärjen suojatista Pasi Kaunistosta, jonka tunnetuimpia hittejä ovat Koskaan et muuttua saa ja Sanat eivät riitä kertomaan. Kirja ilmestyy 4.9.