Mika Saukkonen kirjoittaa kirjan aitajuoksija Annimari Kortteesta

Teos kertoo suurten vaikeuksien kautta maailman huipulle nousseen urheilijan tähänastisen elämäntarinan. Annimari Korte – Yli kaikkien aitojen ilmestyy toukokuussa 2021 Tammen kustantamana.

Toukokuussa ilmestyvä kirja kertoo Annimari Kortteen tarinan hänen urheilu-uransa ajalta.

Keihäsmenestykseen tottunut suomalainen urheilukansa on kääntänyt katseensa heittopaikoilta aidatulle maalisuoralle. Naisten 100 metrin aitajuoksusta on tullut yleisurheilun uusi menestyslaji ja Annimari Kortteesta yksilölajien uusi suomalainen kärkinimi.

Kortteen tie nykyiseen menestykseen on ollut täynnä vaikeuksia. Huippulahjakkuuden ura katkesi nuorena loukkaantumisten takia, ja hän ehti olla lähes viiden vuoden mittaisella kilpailutauolla. Vakavat terveysongelmat olivat viedä uransa keskeyttäneen urheilijan hengen.

Kesällä 2019 Korte rikkoi 100 metrin aitajuoksun Suomen ennätyksen. Viime kaudella hän voitti uransa ensimmäisen aikuisten Suomen mestaruuden ja teki koko kauden osalta lajissaan maailmantilaston viidenneksi nopeimman ajan. Nyt unelma elää ja edessä siintävät Tokion kesäolympialaiset 2021.

Annimari Korte kertoo tarinansa Mika Saukkosen kirjoittamassa tietokirjassa Yli kaikkien aitojen. Teos julkaistaan toukokuussa 2021. Korte toivoo kirjan inspiroivan ja antavan voimaa heille, jotka ovat kokeneet elämässään vaikeita aikoja.

”On ollut mielenkiintoista käydä läpi vaikeita vuosia elämästä, jotka nyt tuntuvat todella kaukaisilta. Tuntuu, että se oli eri elämää. Olin eri ihminen. Kirjan kirjoittaminen on auttanut prosessoimaan kaikkea mitä olen käynyt läpi ja antanut entistä enemmän uskoa ja motivaatiota tulevaan”, Annimari Korte sanoo.

Yli kaikkien aitojen kertoo Kortteen uran vaiheet ja avaa hänen sielunmaisemaansa. Teos kertoo, miten entisestä koulukiusatusta on tullut yksi Suomen suosituimmista urheilijoista. Se paljastaa kovan ja määrätietoisen, itsepäisenkin urheilijan. Ja herkän ja haavoittuvaisen ihmisen.

Mika Saukkonen (s. 1966) on urheilutoimittaja ja tietokirjailija. Hän on kirjoittanut aiemmin elämäkerran telinevoimistelija Jari Mönkkösestä ja jääkiekkoilija Timo Jutilasta.

Kirjan kustantaja Tammi on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä.

Lisätiedot:

Kati Lampela

Kustannuspäällikkö

kati.lampela@tammi.fi

Arvostelukappaleet:

tiedotus@tammi.fi

Tammen kevään 2021 kirjat on julkistettu16.11.2020 14:06:17 EETTiedote

Tammen keväässä on luvassa vahvoja kotimaisia tekijöitä, ajankohtaista tietokirjallisuutta ja runsas kattaus lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Saara Turunen vakiinnuttaa asemansa kotimaisen kirjallisuuden terävimmässä kärjessä kolmannella romaanillaan. Stella Harasek kirjoittaa esikoisromaanissaan mahdottomasta rakkaudesta. Tietokirjoissa julkaistaan koskettava elämäkerta muusikko Pave Maijasesta. Emeritusprofessori Markku Henrikssonin Tähtilipun maa kokoaa Yhdysvaltain historian yksiin kansiin. Suosikkitubettajat Elina ja Sofia kehottavat kirjassaan Rohkeasti sinä! kaikkia lapsia olemaan rohkeasti sellaisia kuin ovat.