Mikko Alftan Lumme Energian riskienhallintajohtajaksi

Kauppatieteiden maisteri Mikko Alftan on valittu Lumme Energia Oy:n riskienhallintajohtajaksi. Alftan aloittaa tehtävässä 09.01.2023. Alftan on työskennellyt finanssialalla vuodesta 2008 Ilmarisen ja OP Ryhmän palveluksessa sekä tätä ennen KPMG:lla. Ennen Lumme Energialle siirtymistään hän vastasi Ilmarisella yhtiön strategiaprosessista, yrityssuunnittelusta sekä riskienhallinnan kehittämisestä.
Mikko Alftan

”Lumme Energia on matkalla kohti asiakkaita energia-asioissa kokonaisvaltaisesti palvelevaa yhtiötä. Kulkiessamme kohti tätä tavoitetta, tulee riskienhallintamme kehittyä samaan suuntaan. Mikko Alftan tuo Lumme Energiaan syvällistä osaamista strategiajohtamisen ja riskienhallinnan osalta.”, toimitusjohtaja Sami Kurunsaari toteaa.

”Toimintaympäristön merkittävät muutokset ja energia-alan murros ovat korostaneet riskienhallinnan merkitystä entisestään. Kasvaneiden uhkien lisäksi poikkeuksellinen tilanne luo myös uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Odotan innolla, että pääsen kehittämään Lumme Energian riskienhallintaa seuraavalle tasolle näiden haasteiden keskellä yhdessä yhtiön johdon, asiantuntijoiden, kumppaneiden ja sidosryhmien kanssa.”, Mikko Alftan kuvailee.

”Energiamarkkina käy läpi syvällistä muutosta. Lumme Energialla on kyvykkyys ja resurssit vastata toimialaan kohdistuviin muuttuviin odotuksiin. Tulemme asiakkaidemme kanssa pääsemään yli meneillään olevasta energiakriisistä ja toimintaamme kehittämällä olemme paras kumppani asiakkaillemme myös jatkossa. Mikko Alftan tuo mukanaan vahvaa kokemusta ja osaamista ja täydentää tiimiämme erinomaisesti.”, Kurunsaari luonnehtii.

Suomessa käytetystä sähköstä Lumme Energia toimittaa noin 5 % ja yhtiön markkinaosuus on 9 %. Lumme Energiassa työskentelee 35 energia-alan ammattilaista. Lumme Energia – konserniin kuuluu myös Suomen johtava suuren mittaluokan aurinkovoimaloiden suunnittelu- ja toteutusorganisaatio Solarigo Systems Oy.

Lumme Energian toimitusjohtaja, Sami Kurunsaari, p. 050 366 6850

Mikko Alftan