Mikko Junttila PeeÄssän toimitusjohtajaksi

Osuuskauppa PeeÄssän uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu KTM Mikko Junttila. Osuuskauppa PeeÄssän hallintoneuvosto päätti asiasta 21.12.2021 kokouksessaan.

- Oli hienoa nähdä, miten laajasti tehtävä kiinnosti. Valinta päästiin tekemään 26 tasokkaan hakijan joukosta, kertoo PeeÄssän hallintoneuvoston puheenjohtaja Mervi Vidgrén.

Mikko siirtyy tehtävään Turun Osuuskaupan marketkaupan toimialajohtajan tehtävästä. Hänellä on pitkä kokemus S-ryhmästä. Mikko on käynyt S-ryhmän korkeakoulupohjaisen S-trainee koulutuksen. Aiemmin Mikko on toiminut eri tehtävissä sekä Osuuskauppa Keskimaalla että PeeÄssässä. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri.

Vajaa kymmenen vuotta sitten lähdin PeeÄssästä Keskimaalle ja sieltä edelleen Turun Osuuskauppaan. Matkalta on tarttunut monenlaista oppia, josta uskon olevan hyötyä niin PeeÄssän kuin koko Pohjois-Savon kehittämisessä. PeeÄssä on monella mittarilla yksi S-ryhmän parhaimmista osuuskaupoista ja se on monena vuonna ollut eniten asiakasomistajiaan palkitseva osuuskauppa. Missiomme tehdä yhdessä parempi paikka elää edellyttää meiltä jatkossakin Pohjois-Savon elinvoimasta ja sen ihmisten hyvinvoinnista huolehtimista. Tuntuu hienolta palata PeeÄssään ja Savoon, toteaa Mikko Junttila.

Mikko aloittaa toimitusjohtajana 1.4.2022, jolloin vuodesta 2005 PeeÄssää johtanut Tapio Kankaanpää siirtyy aikaisemman ilmoituksensa mukaisesti eläkkeelle.

Osuuskauppa PeeÄssä, hallintoneuvoston puheenjohtaja Mervi Vidgrén, p. 044 785 5001
Osuuskauppa PeeÄssä, toimitusjohtaja Tapio Kankaanpää, p. 044 719 7200
Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Junttila, p. 050 575 7574

Palvelutarjonta täydentyy Iisalmen Prismalla - Emotion muuttaa Prisman kiinteistöön Iisalmessa3.1.2022 12:46:35 EET | Tiedote

Iisalmen Prisman palvelut täydentyvät, kun Emotion siirtyy keskustasta Prismalle. Uusitut, raikkaat tilat tulevat sijaitsemaan ravintolamaailman vastapäätä. Emotionista löydät tutut turvalliset selektiiviset kauneuden brändit ja ammattitaitoisen henkilökunnan. Samaan aikaan Prisman käyttötavaravalikoimaa laajennetaan retkeilyn ja ulkoilun osalta. Ulkoilun ja retkeilyn vaatteet, asusteet, jalkineet, retkeilyvälineet ja kalastustarvikkeet tuodaan myymälään yhtenäiseksi Outdoor-kokonaisuudeksi. Kodin osastolle tulee muun muassa laadukas Finlayson shop-in-shop. Hyvinvointiin, ulkoiluun ja kotiin panostetaan nyt paljon ja haluamme vastata asiakastoiveisiin valikoimallamme. On hienoa, että voimme tarjota lisää palveluja ja etuja asiakkaillemme saman katon alta, iloitsee prismajohtaja Heli Wilska. Uudistus alkaa vuoden 2022 alussa ja se toteutetaan vaiheittain kevään aikana.

Koronapassi käyttöön PeeÄssän anniskeluravintoloissa16.12.2021 15:13:16 EET | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä ottaavapaaehtoisesti koronapassin käyttöön 17.12.2021 alkaen iltaravintoloissaan. Muissa ravintoloissa koronapassi otetaan käyttöön maanantaina 20.12.2021. ABC-liikennemyymälöiden ravintolat, pikaruokaravintolat, kahvilat ja muut ravintolat, joissa ei ole anniskelua, ei koronapassi ole käytössä. Miksi koronapassi otetaan käyttöön? Suomen koronatilanne on nopeasti vaikeutunut, ja uhka omikron koronavirusvariantin leviämiselle on myös Suomessa. Ravintoloille on ensiarvoisen tärkeää, että ne voivat ylläpitää palveluja turvallisesti ja tarjota työntekijöilleen työtunteja mahdollisimman hyvin hankalasta koronatilanteesta huolimatta. Monet suomalaiset lähtevät joululoman viettoon sellaisiin maakuntiin, joissa ei ole voimassa leviämisalueen rajoituksia. Siksi noudatamme MaRa ry:n suositusta, jonka mukaan sen näissä maakunnissa olevat ravintola-alan jäsenyritykset ottaisivat käyttöön koronapassin niin kuin se on tällä hetkellä käytössä leviämisalueen maakunnissa. Passin käy

Uusi Sale Särkiniemi on avattu19.11.2021 10:46:33 EET | Tiedote

Uusi Sale Särkiniemi on avattu Kuopiossa 18.11.2021. Myymälä on energiaa ja ympäristöä säästävä nykyaikainen lähikauppa. Ostamisen helppouteen on kiinnitetty erityisen paljon huomiota. Avara ja nykyaikainen myymälä tarjoaa nopeaa ja vaivatonta asiointia. Itsepalvelukassat normaalin kassapalvelun lisänä, kattava, särkiniemeläisten ostotottumuksien mukaan räätälöity valikoima jokapäiväisiin tarpeisiin sekä tuttu, ystävällinen henkilökunta toivottamassa entiset ja uudet asiakkaat tervetulleiksi särkiniemeläisten omaan kauppaan. Maalämpö, aurinkoenergia ja ympäristöystävällinen kylmätekniikka sekä ovelliset kylmäkaapit ja LED-valaistus ovat esimerkkejä Salen ympäristöystävällisistä ratkaisuista. Uuden Salen kokonaisenergiankulutus on alle puolet verrattuna entiseen myymälään. Rakentamisesta vastasi pääurakoitsija Heinäveden Rakennus ja Saneeraus Oy.

ABC CarWash Savilahti on avattu8.11.2021 10:53:30 EET | Tiedote

Uusi autonpesupaikka ABC Carwash Savilahti on avattu Kuopion Prisman viereen. ABC Carwash Savilahdessa on kaksi pesukaistaa, jotka ovat käytössä ympäri vuorokauden. Pesut soveltuvat henkilö- ja pakettiautoille, joiden korkeus on max. 2,80 m ja leveys max 2,50 m. ABC Carwash Savilahti on ehdoton oman alansa ympäristövastuullisuuden edelläkävijä. Pesu on ensimmäinen henkilö- ja pakettiautojen pesupiste Suomessa, jossa tämänkaltainen vedenkierrätysjärjestelmä on käytössä. Pesuun tulee Kärcher Oy:n toimittamat vedenkierrätyslaitteistot, joiden ansiosta pesujen vedenkulutus voidaan minimoida. Vedenkierrätyslaitteiston ja bioreaktorin tuomia etuja ovat muun muassa 100 % jäteveden puhdistus, jopa 85 %:n vedenkierrätysaste, kierrätysveden hajuttomuus, kierrätysveden hyvä laatu, ja todellisen jäteveden laadun paraneminen hiilivetyjen ja raskasmetallien bioreaktorissa tapahtuvan neutraloinnin ansiosta. Ympäristöystävällisyys on huomioitu myös sähkönkulutuksessa. Uudet pesukoneet saavat sähkönsä