Mikko Junttila PeeÄssän toimitusjohtajaksi

Osuuskauppa PeeÄssän uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu KTM Mikko Junttila. Osuuskauppa PeeÄssän hallintoneuvosto päätti asiasta 21.12.2021 kokouksessaan.

- Oli hienoa nähdä, miten laajasti tehtävä kiinnosti. Valinta päästiin tekemään 26 tasokkaan hakijan joukosta, kertoo PeeÄssän hallintoneuvoston puheenjohtaja Mervi Vidgrén.

Mikko siirtyy tehtävään Turun Osuuskaupan marketkaupan toimialajohtajan tehtävästä. Hänellä on pitkä kokemus S-ryhmästä. Mikko on käynyt S-ryhmän korkeakoulupohjaisen S-trainee koulutuksen. Aiemmin Mikko on toiminut eri tehtävissä sekä Osuuskauppa Keskimaalla että PeeÄssässä. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri.

Vajaa kymmenen vuotta sitten lähdin PeeÄssästä Keskimaalle ja sieltä edelleen Turun Osuuskauppaan. Matkalta on tarttunut monenlaista oppia, josta uskon olevan hyötyä niin PeeÄssän kuin koko Pohjois-Savon kehittämisessä. PeeÄssä on monella mittarilla yksi S-ryhmän parhaimmista osuuskaupoista ja se on monena vuonna ollut eniten asiakasomistajiaan palkitseva osuuskauppa. Missiomme tehdä yhdessä parempi paikka elää edellyttää meiltä jatkossakin Pohjois-Savon elinvoimasta ja sen ihmisten hyvinvoinnista huolehtimista. Tuntuu hienolta palata PeeÄssään ja Savoon, toteaa Mikko Junttila.

Mikko aloittaa toimitusjohtajana 1.4.2022, jolloin vuodesta 2005 PeeÄssää johtanut Tapio Kankaanpää siirtyy aikaisemman ilmoituksensa mukaisesti eläkkeelle.

Osuuskauppa PeeÄssä, hallintoneuvoston puheenjohtaja Mervi Vidgrén, p. 044 785 5001
Osuuskauppa PeeÄssä, toimitusjohtaja Tapio Kankaanpää, p. 044 719 7200
Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Junttila, p. 050 575 7574

Kuopio Wine Festival 2022 -yhteenveto9.7.2022 17:30:00 EEST | Tiedote