Mikko Lantto Ilmarisen teknologia- ja kehitysjohtajaksi

Ilmarisen teknologia- ja kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Mikko Lantto.

Lantto siirtyy tehtävään Tieto Oyj:lta, jossa hän on toiminut finanssisektorin palveluista vastaavana johtajana. Aiemmin hän on työskennellyt palvelutuotannon ja -kehittämisen tehtävissä mm. Capgeminin, F-Securen ja Elisan palveluksessa.

Ilmarisessa Lantto vastaa teknologia- ja IT-ratkaisuista sekä kehittämisen toiminnoista. Hän raportoi toimitusjohtaja Jouko Pölöselle. Lantto aloittaa tehtävässä 3.12.2018.

– Työeläkealan tulevaisuus on vahvasti digitaalinen. Iso osa Ilmarisen liiketoiminnasta liittyy tietojen käsittelyyn, ja tulevaisuudessa yhä suurempi osa prosesseistamme on automatisoitavissa. Myös asiakkaat odottavat sujuvia digitaalisia palveluja, ja paras asiakaskokemus on keskeinen tavoitteemme. On ilo saada Mikko mukaan johtamaan kehittämistä ja luomaan Ilmariselle uutta digistrategiaa, toimitusjohtaja Jouko Pölönen sanoo.

– Olen erittäin iloinen saadessani tilaisuuden työskennellä johtavassa eläkevakuutusyhtiössä, jossa jo nyt ajatellaan monella tapaa modernisti. Ilmarinen tarjoaa hyvän maaperän kehittää aidosti asiakkaalle arvoa tuottavia luotettavia digipalveluita hyödyntämällä uusimpia työtapoja, prosessimalleja sekä teknologioita. Yhdessä asiakkaiden, henkilöstön ja kumppaneiden kanssa rakennamme uudenaikaista eläkeyhtiötä, sanoo Mikko Lantto.

Lisätietoja:

• Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, Ilmarinen, p. 050 1282
  • Mikko Lantto, p. 040 719 5997

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Sopivaa työtä kaikille – osatyökykyisissä merkittävä hyödyntämätön potentiaali työmarkkinoille15.11.2018 11:00Tiedote

Osatyökykyisten heikosta työllistymisestä aiheutuvan toteutumattoman työpanoksen arvioidaan olevan 1,3 miljardia euroa vuodessa, selviää Ilmarisen laskelmasta. Ilmarisen yhteistyökumppaneineen kokoama Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuus tarjoaa tietoa erityisesti työnantajille. Tavoitteena on lisätä tietoa ja edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.9.2018: Vi bygger ett allt mer kundorienterat och effektivt arbetspensionsbolag26.10.2018 11:06Tiedote

Ilmarinens premieinkomsten uppgick under början av året till 4,0 miljarder euro. Mätt enligt premieinkomsten var kundanskaffningen 78 miljoner euro netto fram till utgången av september. Pensioner utbetalades för sammanlagt 4,2 miljarder euro till 450 000 pensionstagare. Placeringsportfölj gav i januari–september en avkastning på 3,0 procent (5,5 procent 1.1–30.9.2017). Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av september till 47,0 miljarder euro (38,9 miljarder euro 30.09.2017). På lång sikt har placeringarna reellt avkastat i genomsnitt 4,2 procent om året. I slutet av september uppgick solvenskapitalet till 10 044 (9 158) miljoner euro och solvensnivån var 127,0 (130,6) procent. Verkställandet av integrationen framskrider enligt plan. Ilmarinens organisation förnyas så att den blir allt mer kundorienterad och effektiv. Hantering av risken för arbetsoförmåga och rehabilitering kommer att förstärkas. Verkställande direktör Jouko Pölönen: ”Ilmarinens premieinkomst ökade i jan