Mikko Lantto Ilmarisen teknologia- ja kehitysjohtajaksi

Ilmarisen teknologia- ja kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Mikko Lantto.

Lantto siirtyy tehtävään Tieto Oyj:lta, jossa hän on toiminut finanssisektorin palveluista vastaavana johtajana. Aiemmin hän on työskennellyt palvelutuotannon ja -kehittämisen tehtävissä mm. Capgeminin, F-Securen ja Elisan palveluksessa.

Ilmarisessa Lantto vastaa teknologia- ja IT-ratkaisuista sekä kehittämisen toiminnoista. Hän raportoi toimitusjohtaja Jouko Pölöselle. Lantto aloittaa tehtävässä 3.12.2018.

– Työeläkealan tulevaisuus on vahvasti digitaalinen. Iso osa Ilmarisen liiketoiminnasta liittyy tietojen käsittelyyn, ja tulevaisuudessa yhä suurempi osa prosesseistamme on automatisoitavissa. Myös asiakkaat odottavat sujuvia digitaalisia palveluja, ja paras asiakaskokemus on keskeinen tavoitteemme. On ilo saada Mikko mukaan johtamaan kehittämistä ja luomaan Ilmariselle uutta digistrategiaa, toimitusjohtaja Jouko Pölönen sanoo.

– Olen erittäin iloinen saadessani tilaisuuden työskennellä johtavassa eläkevakuutusyhtiössä, jossa jo nyt ajatellaan monella tapaa modernisti. Ilmarinen tarjoaa hyvän maaperän kehittää aidosti asiakkaalle arvoa tuottavia luotettavia digipalveluita hyödyntämällä uusimpia työtapoja, prosessimalleja sekä teknologioita. Yhdessä asiakkaiden, henkilöstön ja kumppaneiden kanssa rakennamme uudenaikaista eläkeyhtiötä, sanoo Mikko Lantto.

Lisätietoja:

• Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, Ilmarinen, p. 050 1282