Mikko Mursula nimitetty toimitusjohtajan sijaiseksi Ilmarisessa

Ilmarisen hallitus on nimittänyt sijoituksista vastaavan varatoimitusjohtajan Mikko Mursulan toimitusjohtajan sijaiseksi 1.1.2021 alkaen.

Mursula on työskennellyt Ilmarisen sijoitusjohtajana vuodesta 2015 ja toisena varatoimitusjohtajana vuodesta 2018. Mursula on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja hän on aiemmin työurallaan toiminut mm. FIM Oyj:n toimitusjohtajana sekä Ilmarisen sijoitusosastolla eri tehtävissä.

– Mikko Mursula on menestyksekkäästi hoitanut Ilmarisen yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuutta. Eläkevarojen sijoittaminen tuottavasti, turvaavasti ja vastuullisesti on eläkeyhtiön tärkeimpiä tehtäviä ja olen iloinen, että Mikko jatkaa tässä keskeisessä roolissa ja ottaa samalla toimitusjohtajan sijaisen tehtävät hoitaakseen, sanoo Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

Toimitusjohtajan sijaisen tehtävässä Mursula seuraa Sini Kivihuhtaa, joka jää aiemman ilmoituksensa mukaisesti pois Ilmarisen palveluksesta helmikuussa 2021. Kivihuhdan seuraajaksi vakuutus- ja eläkepalvelujen johtajana on jo aiemmin nimitetty FM, SHV, eMBA Tiina Nurmi

Lisätietoja:

Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, p. 050 1282
Mikko Mursula, varatoimitusjohtaja, sijoitukset p. 050 380 3016

Mikko Mursulan kuvan voi lata Ilmarisen mediapalvelusta.

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä putosi kiihtyvällä tahdilla – toimialoissa alueelliset erot kasvoivat15.12.2020 11:04:28 EETTiedote

Työntekijämäärän muutos kääntyi laskuun Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä ensimmäistä kertaa sitten toukokuun ja oli marraskuussa -5,5 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin lasku oli henkilöstövuokraus- sekä majoitus- ja ravitsemusaloilla, missä pudotusta tuli kummassakin noin -20 prosenttia. Pohjois-Suomessa talvimatkailuun liittyvillä aloilla työntekijöitä oli vähemmän kuin pandemian alun pahimpina kuukausina.

Ilmarisen tutkimus: Työnsä tulevaisuudesta innostuu alle puolet suomalaisista – työkyky koetaan melko hyväksi25.11.2020 09:48:16 EETTiedote

Työelämän muutos haastaa suomalaisia. Joka kolmas työikäinen suhtautuu luottavaisesti työnsä tulevaisuuteen, mutta toisaalta työn kuormittavuuden, työmäärän ja kiireessä työskentelyn nähdään kasvavan. Uuden oppiminen, uusien ratkaisujen löytäminen ja työn merkityksellisyyden kasvu lisäävät voimavaroja. Tiedot selviävät Ilmarisen tutkimuksesta, johon vastasi tuhat suomalaista.