Mitä voimme oppia kreikkalaisilta toisten huomioimisesta ja elämänilosta?

Kreikkalaisen Stefanos Xenakiksen Lahja – Miten nauttia elämästä ja nähdä ihmeitä kaikkialla on kokoelma inspiroivia ja arkisia kertomuksia tosielämän pienistä ihmeistä. Kirja opettaa keskittymistä, läsnäolotaitoja ja kiitollisuutta ihmisten kohtaamisesta. Samalla se tarjoaa nojatuolimatkan Kreikkaan ja maan ystävälliseen kulttuuriin.

Miten kohdata ihmisiä ja arvostaa kohtaamisia, kun kokoontumisrajoitukset pikkuhiljaa helpottavat kesän edetessä? Lahja inspiroi

• Auttamaan ja huomiomaan kanssaihmisiä pienillä teoilla, kuten tarjoamalla vesipullon tuntemattomalle helteessä.
  • Pitämään kiitollisuuspäiväkirjaa.
  • Keskittymään hetkeen ja arvostamaan todellisen maailman kauneutta, joka sijaitsee somen ja tv:n ulkopuolella.

Stefanos Xenakis on Ateenassa asuva kirjailija ja kysytty TEDx-puhuja. Hän on perustanut voittoa tavoittelemattoman Yes, I Can -järjestön, joka opettaa elämäntaitoja lapsille. Xenakiksen esikoiskirja Lahja on myynyt Kreikassa yli 150 000 kappaletta ja pysytellyt kotimaansa bestseller-listalla yli kaksi ja puoli vuotta.

Stefanos Xenakis:
Lahja – Miten nauttia elämästä ja nähdä ihmeitä kaikkialla
Suomentanut Jade Haapasalo
Suomennos on tehty Thalia Bisticas´n englanninnoksesta The Gift: The Notebook of Miracles
Saatavilla myös äänikirjana, lukija Markus Niemi

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Antti Röngän Nocturno 21:07 on omakohtainen ja kirjoittajaansa säästelemätön romaani seksuaalisesta häpeästä18.6.2021 08:08:42 EEST | Tiedote

24-vuotiaan Antti Röngän kirjailijanura sain komean lähdön jo palkitun, koulukiusaamista käsittelevän esikoisromaanin Jalat ilmassa (Gummerus) ilmestyttyä 2019. Sitä seurasi yhdessä kirjailijaisä Petri Tammisen kanssa kirjoitettu kirjeenvaihtokirja Silloin tällöin onnellinen (Gummerus, 2020). Röngän kolmas teos Nocturno 21:07 käsittelee edellisten kirjojen tavoin aikuiseksi kasvamisen vaikeutta pureutuen tällä kertaa seksuaaliseen häpeään ja itseinhoon. Romaani ilmestyy ja on arvosteluvapaa 5.8.

Ex-ammattisotilaan toimintatrilleri tutustuttaa lukijan Venäjän mafiaan ja vie keskelle Ukrainan sotaa16.6.2021 07:55:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Seppo Mustaluoto on tehnyt pitkän uran ammattisotilaana ja lainvalvontaviranomaisena eri puolilla Suomea ja kansainvälisissä tehtävissä. Tämä näkyy Mustaluodon trillereissä, joissa yksityiskohdat pitävät kutinsa niin välineiden, toimintamallien kuin tapahtumapaikkojenkin osalta. Reikäpää (Gummerus) avaa kiinnostavasti Venäjän mafian kehitystä 1990-luvulta tähän päivään ja kiidättää lukijan kyttäyskeikalta Montenegrosta keskelle Ukrainan sotaa. Romaani ilmestyy 1.7.

Niina Meron uusi viihderomaani tarjoaa romantiikkaa Suomen suvessa miehen näkökulmasta7.6.2021 08:31:53 EEST | Tiedote

Niina Mero on romanttista viihdekirjallisuutta kirjoittava palkittu kirjailija ja nykypäivän romanttisesta viihdekirjallisuudesta väitöskirjaa tekevä kirjallisuudentutkija. Hänen 2019 ilmestynyt esikoisromaaninsa Englantilainen romanssi (Gummerus) oli lukijoiden rakastama myyntimenestys, ja sen käännösoikeudet on myyty jo neljälle kielelle. Nyt ilmestyvä uutuus Romanssin sankari (Gummerus) vie lukijan kesämökkimaisemiin, lavatansseihin ja yöttömän yön huumaan. Miehen näkökulmasta kirjoitettu romaani pitää sisällään viitteitä niin Eino Leinon runoihin kuin Suomi-Filmin tuotantoihinkin.

Poikkeuksellinen true crime -kirja perheestä, joka hallitsee göteborgilaislähiötä Ruotsin lakien ulkopuolella30.5.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Mitä tapahtuu, kun yhteiskunta ei voi tuomita rikoksen tekijää? Tutkivan toimittajan Johanna Bäckström Lernebyn Perhe – Mafiosoja vai ruotsalaislähiön ongelmanratkaisijoita on pysäyttävä tositarina epäoikeudenmukaisuudesta, rohkean toimittajan työstä ja rinnakkaisyhteiskunnasta, joka on päässyt syntymään pohjoismaisen hyvinvointivaltion sisään.