Monimuotoiset perheet -verkoston vaikuttamistyö vahvistuu: Tiina-Emilia Kaunisto valittu erityisasiantuntijaksi

Monimuotoiset perheet -verkoston vaikuttamistyö vahvistuu kolmannella työntekijällä. FM Tiina-Emilia Kaunisto aloittaa verkoston erityisasiantuntijana huhtikuussa. Kaunisto siirtyy tehtävään Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestön SAK:n viestinnän asiantuntijan tehtävistä.
Tiina-Emilia Kaunisto aloittaa erityisasiantuntijana 14.4. Kuva: Jonny Smeds.

Monimuotoiset perheet -verkoston tavoitteena on vahvistaa perheiden monimuotoisuuden huomioimista työelämässä sekä edistää työn ja perhe-elämän yhteensovittamista. Erityisasiantuntijan keskeisimpiä tehtäviä ovat työelämään suuntautuva vaikuttamistyö sekä verkoston ja työmarkkinatoimijoiden välisen yhteistyön vahvistaminen.

“Työelämään on mahduttava ihan kaikenlaiset perheet – sellaisina kuin ne ovat. Odotan jo innolla, että pääsen edistämään nykyistä monimuotoisempaa perheen ja työn yhteensovittamista”, Kaunisto sanoo.

Kaunisto on kirjoittanut kaksi suomalaista perhehistoriaa käsittelevää tietokirjaa sekä työskennellyt aiemmin toimittajana muun muassa Yleisradiossa. Koulutukseltaan Kaunisto on filosofian maisteri Helsingin yliopistosta.

Työt alkavat 14.4. Kaunistoon saa tämän jälkeen yhteyden sähköpostilla tiina-emilia.kaunisto@monimuotoisetperheet.fi sekä puhelimitse 040 529 9928.

Tiina-Emilia Kaunisto aloittaa erityisasiantuntijana 14.4. Kuva: Jonny Smeds.

Monimuotoiset perheet -verkosto on kymmenen perhejärjestön yhteistyöverkosto. Verkosto tekee vaikuttamistyötä, jotta Suomi olisi parempi paikka ihan kaikenlaisille perheille. Tavoitteena on, että monimuotoiset perheet ovat yhdenvertaisessa asemassa muiden perheiden kanssa lainsäädännössä, lasten, nuorten ja perheiden palveluissa sekä työelämässä.