MTK first to develop a blockchain solution with Essentia and CoReorient

MTK (The Central Union of Agricultural Producers and Forest Owners) with 317,000 members will become the first organization in Finland to launch a blockchain based e-government solution. MTK’s director of business development Marko Mäki-Hakola confirms MTK’s interest in new technology if it has the potential to provide tangible cost and other benefits: “In blockchain, we see a number of features which could lend themselves well to the needs of entrepreneurs and citizens in the countryside as well as in the cities.”

The solution will utilize the decentralized data management framework created by the Swiss based firm Essentia lead by Matteo Gianpietro Zago. In the pilot it is combined with the recently published ToitaSuomesta.fi employment service developed by CoReorient Oy, the innovative Finnish sustainable solutions company. MTK will approach the employment offices, employers and other stakeholders to utilize the developed solutions, such as safe and secure access to job certificates for those who require them.

Globally, blockchain is being used in a range of industries including such government applications as education, public records and voting. Essentia’s technology connects an array of centralised and decentralised services whilst empowering users to retain control of their data at all times. This prevents the risk of widespread data breaches, and enables individuals to take control of their digital identities.

Questions related to the pilot on employment services (including e-governance):
Marko Mäki-Hakola, Director of business development, MTK, marko.maki-hakola@mtk.fi, tel. +358 40 502 6810

Henni Ahvenlampi, CMO, CoReorient Oy, henni.ahvenlampi@coreorient.com tel. +358 45 601 0390

Questions related to blockchain (including data privacy):

Alexander Bezrodnii, CMO, Essentia One, a@essentia.one, tel. +380 93 240 4857

Viljelijät ja metsänomistajat evästävät hallitusneuvottelijoita ja jakavat hiilinieluja tänään Säätytalon edustalla15.5.2019 05:00:00 EESTTiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja suomenruotsalaisten viljelijöiden SLC järjestävät tänään hallitusneuvottelijoille ”Maaseudun eväät” -aamukahvitilaisuuden Säätytaloa vastapäätä, Suomen pankin edustalla kello 8 - 9. Järjestöt haluavat evästää neuvottelijoita maaseudulle tärkeistä asioista ja muistuttaa, että maaseutu on ratkaisu, ei ongelma. Osoituksena tästä järjestöt jakavat neuvottelijoille kuusentaimia istutettavaksi.

Viljelijät ja metsänomistajat evästävät hallitusneuvottelijoita Säätytalon edustalla keskiviikkona 15.5.2019 kello 814.5.2019 10:12:59 EESTKutsu

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ja suomenruotsalaisten viljelijöiden SLC järjestävät hallitusneuvottelijoille ”Maaseudun eväät” -aamukahvitilaisuuden Säätytaloa vastapäätä, Suomen pankin edustalla keskiviikkona 15.5.2019 kello 8 - 9. Tilaisuudella järjestöt haluavat evästää neuvottelijoita maaseudulle tärkeistä asioista ja muistuttaa, että maaseutu on ratkaisu, ei ongelma.