MTK first to develop a blockchain solution with Essentia and CoReorient

MTK (The Central Union of Agricultural Producers and Forest Owners) with 317,000 members will become the first organization in Finland to launch a blockchain based e-government solution. MTK’s director of business development Marko Mäki-Hakola confirms MTK’s interest in new technology if it has the potential to provide tangible cost and other benefits: “In blockchain, we see a number of features which could lend themselves well to the needs of entrepreneurs and citizens in the countryside as well as in the cities.”

The solution will utilize the decentralized data management framework created by the Swiss based firm Essentia lead by Matteo Gianpietro Zago. In the pilot it is combined with the recently published ToitaSuomesta.fi employment service developed by CoReorient Oy, the innovative Finnish sustainable solutions company. MTK will approach the employment offices, employers and other stakeholders to utilize the developed solutions, such as safe and secure access to job certificates for those who require them.

Globally, blockchain is being used in a range of industries including such government applications as education, public records and voting. Essentia’s technology connects an array of centralised and decentralised services whilst empowering users to retain control of their data at all times. This prevents the risk of widespread data breaches, and enables individuals to take control of their digital identities.

Questions related to the pilot on employment services (including e-governance):
Marko Mäki-Hakola, Director of business development, MTK, marko.maki-hakola@mtk.fi, tel. +358 40 502 6810

Henni Ahvenlampi, CMO, CoReorient Oy, henni.ahvenlampi@coreorient.com tel. +358 45 601 0390

Questions related to blockchain (including data privacy):

Alexander Bezrodnii, CMO, Essentia One, a@essentia.one, tel. +380 93 240 4857

MTK esitteli näkemyksiään EU:sta ja sen tulevaisuudessa seminaarissaan 12.6.2018 Helsingissä12.6.2018 16:34Tiedote

Muuttuva toimintaympäristö pakottaa EU:n tarkistamaan omia toimintatapojaan ja ottamaan itselleen tehtäviä, joita aikaisemmin jäsenmaat ovat hoitaneet. Tehtävien siirto velvoittaa jäsenmaat ottamaan lisää taloudellista vastuuta EU:n toimien rahoituksesta. MTK:n mielestä EU:n roolia voidaan kasvattaa turvallisen Euroopan rakentamisessa ja yhteisen maatalouspolitiikan toteuttamisessa. MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila esitteli MTK:n näkemyksiä EU:sta ja sen tulevaisuudesta EU-seminaarissa 12.6.2018 Helsingissä.

EU-komissio unohti viljelijöiden taloudellisen ahdingon ja maatalouspolitiikan yksinkertaistamisen1.6.2018 12:55Tiedote

Komission tiedonanto viime marraskuussa lupaili yksinkertaistamista ja jäsenmaalle mahdollisuuksia paremmin oloihin sopivaan maatalouspolitiikkaan. Valmistelussa nämä ovat unohtuneet. Tiukat ohjeet kansallisen strategian valmisteluun minimoivat kansallisen liikkumatilan ja lisäävät viljelijöihin kohdistuvia vaatimuksia. Samalla komission monivuotinen rahoituskehysehdotus leikkaisi kovalla kädellä Suomen EU-rahoitusta. Tätä on mahdotonta hyväksyä, kun maataloustuottajat kärsivät jo ennestään historiallisen heikosta kannattavuudesta.

Varhaisvihannesten kausi pyörähtää käyntiin31.5.2018 12:00Tiedote

Poikkeuksellisen lämmin sää on jouduttanut varhaisvihannesten valmistumista, mutta myös aiheuttanut viljelijöille paljon lisätyötä. Kastelulaitteet on pidetty käynnissä täysillä. Aikaisten lajikkeiden päältä on kuumimpina päivinä täytynyt poistaa harsot, joiden alla niitä yleensä kasvatetaan. Hetkittäin on ollut kylmiäkin öitä, jolloin harsot taas ovat olleet tarpeen. Lämpöaalto on lisännyt myös pikkutuholaisten aiheuttamaa riesaa.