MTK first to develop a blockchain solution with Essentia and CoReorient

MTK (The Central Union of Agricultural Producers and Forest Owners) with 317,000 members will become the first organization in Finland to launch a blockchain based e-government solution. MTK’s director of business development Marko Mäki-Hakola confirms MTK’s interest in new technology if it has the potential to provide tangible cost and other benefits: “In blockchain, we see a number of features which could lend themselves well to the needs of entrepreneurs and citizens in the countryside as well as in the cities.”

The solution will utilize the decentralized data management framework created by the Swiss based firm Essentia lead by Matteo Gianpietro Zago. In the pilot it is combined with the recently published ToitaSuomesta.fi employment service developed by CoReorient Oy, the innovative Finnish sustainable solutions company. MTK will approach the employment offices, employers and other stakeholders to utilize the developed solutions, such as safe and secure access to job certificates for those who require them.

Globally, blockchain is being used in a range of industries including such government applications as education, public records and voting. Essentia’s technology connects an array of centralised and decentralised services whilst empowering users to retain control of their data at all times. This prevents the risk of widespread data breaches, and enables individuals to take control of their digital identities.

Questions related to the pilot on employment services (including e-governance):
Marko Mäki-Hakola, Director of business development, MTK, marko.maki-hakola@mtk.fi, tel. +358 40 502 6810

Henni Ahvenlampi, CMO, CoReorient Oy, henni.ahvenlampi@coreorient.com tel. +358 45 601 0390

Questions related to blockchain (including data privacy):

Alexander Bezrodnii, CMO, Essentia One, a@essentia.one, tel. +380 93 240 4857

Vetoomus ministeri Annika Saarikolle maatalousyrittäjien oikeusturvan puolesta15.10.2018 16:04Tiedote

Maatalousyrittäjien oikeusturvassa etenkin sosiaali-, terveys- ja työttömyysturva-asioissa sekä lomituksessa on epäkohtia, jotka vaikuttavat suoraan yrittäjien jaksamiseen ja toimeentuloon. Osin jopa dramaattisesti. MTK-liittojen hyvinvointihankkeissa työskentelevät Maija Pispa Pirkanmaalta, Riitta Seppälä Satakunnasta ja Niina Suorsa Pohjois-Savosta luovuttivat yhteisen vetoomuksen ongelmien ratkaisemiseksi ministeri Saarikolle.

Metsänhoitoyhdistykset työllistävät kymmeniä uusia metsureita4.10.2018 10:34Tiedote

Metsänhoitoyhdistyksissä on tällä hetkellä noin 40 avointa metsurin paikkaa auki TöitäSuomesta.fi-sivustolla. Halu palkata ammattitaitoisia metsureita on metsänhoitoyhdistyksissä kova. – Metsuripula on pahenemassa lähivuosina ja tilannetta parantaviin koulutuspolittiisiin ja työllistämistä helpottaviin toimenpiteisiin on ryhdyttävä välittömästi, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola vaatii.