MTK:n valtuuskunnan puheenjohtajaksi vuodeksi 2018 valittiin Eerikki Viljanen Vihdistä

MTK:n valtuuskunta äänesti uuden puheenjohtajan kolmesta ehdokkaasta. Ehdokkiana olivat Tommi Lunttila Äänekoskelta, Eerikki Viljanen Vihdistä ja Matti Heikkilä Siikajoelta.

MTK:n valtuuskunnan edellinen puheenjohtaja Tommi Lunttila ja uusi puheenjohtaja Eerikki Viljanen

Eerikki Viljanen valittiin toisella kierroksella uudeksi puheenjohtajaksi. Hän on MTK-Uusimaan puheenjohtaja ja keskustan kansanedustaja. Kansanedustajuudessa ja valtuuskunnan puheenjohtajuudessa Viljanen ei näe ristiriitaa. – Samat asiat ovat puheissa sekä MTK:ssa että eduskunnassa, Eerikki Viljanen sanoo.

Valtuuskunnan 1. varapuheenjohtajana jatkaa Tiina Linnainmaa ja valtuuskunnan 2. varapuheenjohtajana jatkaa Matti Heikkilä.

Valinnan tekivät MTK:n valtuuskunnan 78 äänivaltaista edustajaa valtuuskunnan kokouksessa 19.4.2018 Helsingissä.

Merja Elomaa
Viestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Kuvat

Maahanmuuttajien työllistymistä maaseudulla voidaan helpottaa – suositukset maahanmuuttajien helpommaksi työllistämiseksi laadittu19.9.2018 11:40Tiedote

Työvoimapula vaikeuttaa maaseudun yritysten kehittymistä. Maahanmuuttajat ovat tärkeä osa maaseudun työvoimaa ja merkitys on edelleen kasvussa. MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola peräänkuulutti Integration 2018 -tapahtumassa 19.9.2018 toimenpiteitä, joilla maahanmuuttajan palkkaaminen helpottuisi nykyisestään. Lisäksi on tärkeää, ettei yritystä perustava tai työllistyvä maahanmuuttaja kohtaa ylimääräisiä esteitä Suomen kansalaisiin verrattuna.

MTK ja Suomen kokkimaajoukkue yhdessä maailman suurimmille ruokamessuille Saksassa – Suomi messujen pääkumppani 20195.9.2018 09:23Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK ry ja Suomen kokkimaajoukkue ovat sopineet yhteistyöstä 18.-27.1.2019 Saksassa pidettävillä Grüne Woche -messuilla. Joka vuosi messuilla on vain yksi partnerimaa ja ensi vuonna se on Suomi. Grüne Woche -messut ovat maailman suurin ruoka-alan kuluttajamessutapahtuma. Suomi esittäytyy messuilla omassa hallissaan teemalla ”Grüße aus der Wildnis – Greetings from the Wild.” Messukonseptin “Aus der Wildnis” ja siitä johdetun kumppanimaailmeen on suunnitellut Hasan & Partners.