MTK:n valtuuskunnan puheenjohtajaksi vuodeksi 2018 valittiin Eerikki Viljanen Vihdistä

MTK:n valtuuskunta äänesti uuden puheenjohtajan kolmesta ehdokkaasta. Ehdokkiana olivat Tommi Lunttila Äänekoskelta, Eerikki Viljanen Vihdistä ja Matti Heikkilä Siikajoelta.

MTK:n valtuuskunnan edellinen puheenjohtaja Tommi Lunttila ja uusi puheenjohtaja Eerikki Viljanen

Eerikki Viljanen valittiin toisella kierroksella uudeksi puheenjohtajaksi. Hän on MTK-Uusimaan puheenjohtaja ja keskustan kansanedustaja. Kansanedustajuudessa ja valtuuskunnan puheenjohtajuudessa Viljanen ei näe ristiriitaa. – Samat asiat ovat puheissa sekä MTK:ssa että eduskunnassa, Eerikki Viljanen sanoo.

Valtuuskunnan 1. varapuheenjohtajana jatkaa Tiina Linnainmaa ja valtuuskunnan 2. varapuheenjohtajana jatkaa Matti Heikkilä.

Valinnan tekivät MTK:n valtuuskunnan 78 äänivaltaista edustajaa valtuuskunnan kokouksessa 19.4.2018 Helsingissä.

Merja Elomaa
Viestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Kuvat

Suomi saa päähuomion maailman suurimmilla ruokamessuilla tammikuussa 201916.11.2018 11:00Tiedote

Suomi on Saksassa järjestettävien, maailman suurimpien ruokamessujen kumppanimaa teemalla ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta. Yli 80 yritystä eri puolilta Suomea tuo tuotteensa ja palvelunsa Suomen messuhalliin Berliinissä 18.–27.1.2019 pidettäville Grüne Woche -kuluttajamessuille. Kumppanimaayhteistyön tavoitteena on saada näkyvyyttä suomalaisille ruoka- ja juomatuotteille, raivata niiden tietä Saksan markkinoille sekä houkutella lisää matkailijoita Suomeen. Messuille osallistuu vuosittain noin 400 000 kävijää sekä 1700 näytteilleasettajaa ja 4000 median edustajaa 65 eri maasta.

Globaalit ympäristökriisit ovat kohtalonkysymyksiä myös maa- ja metsätaloudelle15.11.2018 17:42Tiedote

YK:n luonnon monimuotoisuussopimuksen 14. osapuolikokous pidetään Egyptissä 17.-29.11.2018. MTK osallistuu kokoukseen osana Suomen valtuuskuntaa. MTK:n kannalta kokouksen kiinnostavimpia aiheita ovat luonnon monimuotoisuuden ja ilmastonmuutoksen keskinäinen sidonnaisuus, pölyttäjien vähenemisen estäminen sekä vuoden 2020 jälkeisiä monimuotoisuustavoitteita koskevat keskustelut.