MTK:n valtuuskunnan puheenjohtajaksi vuodeksi 2018 valittiin Eerikki Viljanen Vihdistä

MTK:n valtuuskunta äänesti uuden puheenjohtajan kolmesta ehdokkaasta. Ehdokkiana olivat Tommi Lunttila Äänekoskelta, Eerikki Viljanen Vihdistä ja Matti Heikkilä Siikajoelta.

MTK:n valtuuskunnan edellinen puheenjohtaja Tommi Lunttila ja uusi puheenjohtaja Eerikki Viljanen

Eerikki Viljanen valittiin toisella kierroksella uudeksi puheenjohtajaksi. Hän on MTK-Uusimaan puheenjohtaja ja keskustan kansanedustaja. Kansanedustajuudessa ja valtuuskunnan puheenjohtajuudessa Viljanen ei näe ristiriitaa. – Samat asiat ovat puheissa sekä MTK:ssa että eduskunnassa, Eerikki Viljanen sanoo.

Valtuuskunnan 1. varapuheenjohtajana jatkaa Tiina Linnainmaa ja valtuuskunnan 2. varapuheenjohtajana jatkaa Matti Heikkilä.

Valinnan tekivät MTK:n valtuuskunnan 78 äänivaltaista edustajaa valtuuskunnan kokouksessa 19.4.2018 Helsingissä.

Merja Elomaa
Viestinnän suunnittelija
Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry
PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki
puh. 020 413 2323, 040 661 8699
merja.elomaa@mtk.fi
www.mtk.fi

Kuvat

Ministeriö tarjoaa liian vähän valokuitua MTK:n sulatettavaksi26.6.2018 12:39Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliittoa närästää se, että liikenne- ja viestintäministeriön luonnos digi-infrastrategiaksi näyttää unohtaneen kokonaan maaseudun yrittäjien ja maalla asuvien tarpeet. MTK korostaa lausunnossaan sitä, että digitaalisia julkispalveluja ei saada toimintavarmoiksi ja digitalisoituvien ja automatisoituvien maaseudun elinkeinojen liiketoiminta tökkii, mikäli kasvavien tiedonsiirtomäärien edellyttämää valokuitua ei ole maaseudulla saatavilla.