Muistutuskutsu: Koronasulku vaihtui geopoliittiseen kriisiin - Danske Bank julkistaa uuden suhdanne-ennusteen

Hyvä median edustaja, tervetuloa Danske Bankin uuden suhdanne-ennusteen julkistukseen. Tilaisuuteen voi osallistua paikan päällä tai Teamsin kautta. Tilaisuus pidetään 15.3.2022 klo 9:30-10:30.

Tilaisuudessa Danske Bankin pääekonomisti Pasi Kuoppamäki esittelee Danske Bankin uuden suhdannekatsauksen, jossa katsotaan Suomen talouskasvun edellytyksiä uudessa geopoliittisessa tilanteessa. Lisäksi Danske Bankin analyytikko Antti Ilvonen kertoo kansainvälisen talouden näkymistä ja pääanalyytikko Minna Kuusisto käy läpi Ukrainan sodan tilannetta ja vaikutuksia.

Analyytikko Antti Ilvonen: Kiihtyvä inflaatio varjostaa kasvunäkymiä

Pääekonomisti Pasi Kuoppamäki: Itätuuli tuo takatalven Suomen talouteen

Pääanalyytikko Minna Kuusisto: Ukrainan sodan talous- ja markkinavaikutukset

Esiintyjät ovat haastateltavissa suhdannekatsauksen jälkeen.

Aika: tiistai 15.3. kello 9.30. Aamupala tarjolla kello 9 alkaen.

Teams-linkki lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

Suhdannekatsaus ja lehdistötiedote toimitetaan medialle klo 10.30

Ilmoittautumiset ja muut haastattelupyynnöt ma 14.3. mennessä lehdistöpäällikkö Josi Tikkaselle sähköpostitse josi.tikkanen@danskebank.fi.

Lämpimästi tervetuloa!

Danske Bank: Pohjoismaiset keskuspankit nostavat korkojaan - talouskasvu hidastunee vuonna 2023 jyrkimmin Tanskassa21.6.2022 07:30:00 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden talouksissa näkyy merkkejä kuumenemisesta, ja myös pohjoismaisilta keskuspankeilta odotetaan koronnostoja. Ensi vuonna talouskasvun ennustetaan hidastuvan eniten Tanskassa, jonka talous on noussut vauhdikkaimmin koronarajoitusten helpotettua. Talouden ennustettavuus on kuitenkin tällä hetkellä heikko, muistuttavat Danske Bankin ekonomistit tuoreessa Nordic Outlook –katsauksessa.

Danske Bank: Energiaomavaraisuuden vahvistaminen ja investoinnit uusiutuvaan energiaan lisäävät vihreiden lainojen kysyntää2.6.2022 12:44:00 EEST | Tiedote

Panostukset uusiutuvaan energiantuotantoon ja energiatehokkuuteen laajemminkin näkyvät Danske Bankissa vihreiden lainojen kysynnän kasvuna. Energiaomavaraisuuden vahvistaminen ja vihreän siirtymän edistäminen edellyttävät mittavia investointeja ja näihin liittyvä luottokysyntä tulee jatkumaan vahvana pitkään, arvioi Danske Bankin yritysasiakkaista vastaava johtaja Elina Fogelholm.