Muistutuskutsu mediainfoon: Miten koronavuosi näkyi säästämisessä, asuntoluotoissa ja maksamisessa?

Tervetuloa mediainfoon, jossa kerromme Finanssiala ry:n (FA) tilaaman Säästäminen, luotonkäyttö ja maksutavat -tutkimuksen keskeisistä tuloksista. Teamsin välityksellä pidettävä tilaisuus on torstaina 1.7.2021 klo 9 – 10.30.

Tutkimus kertoo muun muassa, että

• säästö- ja sijoitusinto on kasvussa
  • lyhennysvapaat kiinnostivat koronavuonna
  • kotitalouksien velanhoitomenojen osuus on säilynyt vakaana
  • mobiilin hyödyntäminen maksamisessa ja pankkiasioinnissa kasvaa – käteisen käyttö hiipuu entisestään

Näistä ja muista teemoista kertovat lisää toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi, johtaja, pääekonomisti Veli-Matti Mattila sekä korttimaksamisen johtava asiantuntija Kirsi Klepp. Tilaisuuden juontaa mediapäällikkö Marjo Lapatto.

Säästäminen, luotonkäyttö ja maksutavat on laaja kahden vuoden välein tehtävä seurantatutkimus, johon on puhelimitse haastateltu noin 2 500 suomalaista. Tutkimuksen on FA:n toimeksiannosta tehnyt IROResearch Oy.

Ilmoittaudu infoon ke 30.6.2021 klo 14 mennessä marjo.lapatto@finanssiala.fi. Lähetämme tapahtumalinkin kaikille ilmoittautuneille erikseen.

Lämpimästi tervetuloa!

Rahastoihin suurin pääomapotti viiteen vuoteen – uusia sijoituksia yli 1,7 miljardia euroa8.7.2021 12:02:14 EEST | Tiedote

Suomeen rekisteröityihin sijoitusrahastoihin sijoitettiin kesäkuussa 2021 uutta pääomaa yhteensä yli 1,7 miljardia euroa. Rahastopääoma kasvoi myös suotuisan markkinakehityksen ansiosta. Yhteenlaskettu rahastopääoman arvo oli kesäkuun lopussa 150 miljardia euroa, kun se oli toukokuun lopussa 146 miljardia euroa. Rahastoraportti sisältää ESG-luokituksen, joka kertoo, miten hyvin rahaston omistuksista on saatavilla vastuullisuuteen liittyvää tietoa.