Murharyhmä-kirjat kertovat tositarinoita suomalaisesta väkivaltarikollisuudesta - Sarjan ensimmäinen osa ilmestyy huomenna 17.2.

MURHARYHMÄ-kirjat kertovat tositarinoita suomalaisesta väkivaltarikollisuudesta – poliisin silmin. Tarinat on koottu Helsingin väkivaltarikostutkijat -yhdistyksen julkaisemasta Murharyhmä-lehdestä. Vuodesta 1997 alkaen ilmestyneen lehden tarinat ovat nyt ensimmäistä kertaa suuren yleisön luettavana. – MURHARYHMÄ I – TOSIASIAA TÖRKEÄSTÄ VÄKIVALTARIKOLLISUUDESTA -kirjan ovat toimittaneet Mikko Gustafsson ja Janne Huuskonen.

Tarinat ovat poliisien itsensä kirjoittamia, joten Murharyhmä-kirjat päästävät lukijan elävästi sisään väkivaltarikollisuutta päivittäin kohtaavien poliisien mieleen, taktiseen ja rikostekniseen tutkintaan, oikeuslääketieteeseen sekä aikansa rikosilmiöihin.

Murharyhmä I - Tosiasiaa törkeästä väkivaltarikollisuudesta -kirja ilmestyy nyt, Murharyhmä II kesäkuussa ja Murharyhmä III syyskuussa.

Kirjasarja ilmestyy myös äänikirjoina.

Kirjasarjan toimittaneista Mikko Gustafsson on rikos- ja oikeusasioita käsittelevä toimittaja ja Janne Huuskonen on kirjailija, viestintäjohtaja sekä palkittu toimittaja.

Lahden kansainväliseen kirjailijakokoukseen saapumassa yli 70 osanottajaa – Yleisötapahtumat 17.–18.6.13.6.2022 10:35:27 EEST | Tiedote

Yli 70 kirjailijaa ja muuta alan ammattilaista kokoontuu viikon lopulla jälleen Lahteen. Kansainvälinen kirjailijakokous järjestetään nyt 30. kerran, ensimmäinen kokous pidettiin vuonna 1963. – Tämänkertaiseen kokoukseen saapuu 14 ulkomaista kirjailijavierasta yli kymmenestä Euroopan maasta sekä Japanista. Vieraina ovat muiden muassa Puolassa pakolaisena asuva ukrainalainen Iryna Tetera, korealais-japanilainen Miri Yu ja espanjalainen Juan Jacinto Muños Rengel. Hekin alustavat keskusteluja, jotka käydään perjantaina ja lauantaina 17.–18.6. Lahden uudessa kulttuurikeskus Malskissa.

Peikko – Näin menestys tehtiin27.5.2022 13:08:25 EEST | Tiedote

Ei pitäisi olla mahdollista, että suomalainen perheyhtiö kasvaa kansainvälisesti merkittäväksi rakentamisen teräsosien valmistajaksi, jolla on omat tuotantolaitokset kahdessatoista maassa Australiaa, Kiinaa ja Arabiemiraatteja myöten. Peikon pääomistaja ja toimitusjohtaja Topi Paananen on tehnyt tiiminsä kanssa mahdottomasta mahdollisen. Yrityksen tähänastisen tarinan kertoo Karo Hämäläisen kirja PEIKKO – NÄIN MENESTYS TEHTIIN. - Kirja julkaistaan 9. kesäkuuta, ja samana päivänä ilmestyvät myös äänikirja ja ekirja.

Kari Hotakaisen romaani Opetuslapsi ilmestyy 24.8. – Kirjailijan esikoisteos julkaistiin 40 vuotta sitten24.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Kari Hotakaisen OPETUSLAPSI on raivoisa romaani osattomuudesta, kostosta ja yhteyden etsimisestä. Päähenkilö Marian tähänastinen elämä kiertyy kirjassa vyyhdiksi, jonka purkaminen ja selvittäminen ajaa hänet hylätylle huoltoasemalle, mukanaan kolme väkivaltaisesti sieppaamaansa ihmistä. – Hotakaisen esikoisteos, runokokoelma Harmittavat takaiskut ilmestyi vuonna 1992, 40 vuotta sitten. Juhlavuoden kunniaksi kirjailija julkaisee romaanin, joka ei katso taakse, vaan suoraan kohti.