Muumimaailman kesätyöntekijöiden haku on alkanut – juhlavuodesta odotetaan kiireistä

Naantalin Muumimaailma viettää 30-vuotisjuhlavuottaan. Teemapuistoon suunnitellaan uusia elämyskohteita ja juhlavuoden ohjelmaa. Kesätyöntekijöiden rekrytointi on käynnistynyt. Muumimaailmaan toivotaan innokkaita kesätyöntekijöitä herättämään rakastetut muumihahmot uuteen kauteen.

Haussa on jopa 200 kausityöntekijää. Hyvien lapsuusmuistojen tekijöitä tarvitaan niin roolihahmo- ja asiakaspalvelutehtävissä kuin huollossa.

Muumimaailman asiakaspalvelutehtävät sijoittuvat muun muassa lipunmyyntiin, myymälöihin, ravintoloihin ja kahviloihin. Roolihahmojen tehtävänä taas on tuottaa vieraille elämyksiä ja huolehtia sekä lapsi- että aikuiskävijöiden viihtymisestä. Koulutamme henkilökunnan eri tehtäviin mutta tarvitsemme myös ammattitaitoista ja kokenutta työvoimaa mm. esimiestehtäviin ja muihin erityistehtäviin

Kesätyöntekijöiltä odotetaan luovuutta ja heittäytymiskykyä, myös kielitaito on oleellinen avu: suomen kielen lisäksi työntekijöiltä edellytetään ruotsin ja englannin kielen taitoa. Täydellistä kielitaitoa ei vaadita, vaan hakijoilta toivotaan rohkeutta käyttää vieraita kieliä asiakkaiden kanssa.

– Voimme tarjota iloisen ja sosiaalisen sekä luotettavan työpaikan monille opiskelijoille kaiken etäilyn jälkeen, Muumimaailman toimitusjohtaja Tomi Lohikoski toteaa.

Muumimaailma on säilyttänyt suosionsa kesästä toiseen. Koronapandemian aiheuttamien poikkeusolojen ja rajoitteiden jälkeen Muumimaailmassa valmistaudutaan astetta normaalimpaan kesään. Tulevan kesän osalta on kuitenkin vielä mahdotonta arvioida, millainen Muumimaailman kävijätilanne tulee olemaan.

– Kahden poikkeuskesän jälkeen odotukset ovat korkealla, ja toivomme jo normaalimpaa kautta, Lohikoskikertoo.

Muumimaailma viettää 30-vuotisjuhliaan, ja toimitusjohtaja uskoo, että Muumimaailma houkuttelee kotimaisten vieraiden lisäksi perheitä erityisesti pohjoismaista ja Virosta.

- Seuraamme koronatilanteen kehittymistä aktiivisesti ja varaudumme siihen, että puistossa toteutetaan viime kesällä tutuiksi tulleita varotoimenpiteitä asiakkaiden ohjeistukseen, hygieniaan ja turvaväleihin liittyen.

Muumimaailma Oy on mukana myös Varsinais-Suomen TE-toimiston järjestämässä virtuaalisessa rekrytointitapahtumassa 1.2.2022.

Lisätietoja:

Markkinointijohtaja
Ann-Karin Koskinen

ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi / 040 5900701

Lisätietoja Muumimaailman kesän 2022 rekrystä ja avoimista kesätyöpaikoista:

www.muumimaailma.fi/yritysinfo/kesatoihin