Muumimaailmassa hurrataan isovanhemmille!

Mummi, famu, ukki, paappa - rakkailla isovanhemmilla on monta kutsumanimeä. Muumimaailmassa vietetään 22.-28.8. isovanhempien viikkoa. Teemaviikon tarkoituksena on kannustaa isovanhempia viettämään aikaa lastenlasten kanssa sukupolvien satumaailmassa. Viikon aikana isovanhemmat pääsevät Muumimaailmaan lapsenlapsen seurassa puoleen hintaan.

Isovanhempien viikkoa vietetään tänä vuonna ensimmäisen kerran. Ajatus sukupolvet yhdistävästä satumaailmasta on kuitenkin aina ollut tärkeässä roolissa Muumimaailmassa Muumihahmojen kautta. Suvaitsevaisuus on yksi Muumimaailman keskeisimmistä teemoista. Satumaailmassa ihmisiä ei jaeta eri ryhmiin ikään, kokoon tai sukupuoleen katsoen.

”Sadun maailmassa sukupolvien väliset erot katoavat ja jokainen kokee tarinat omasta näkökulmastaan ja omaan kokemuspohjaansa perustuen”, toteaa Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen.

”Muumimammasta ja Muumipapasta on löydettävissä tuttuja isovanhempien piirteitä. Muumimamman pannukakut muistuttavat meitä oman isoäidin notkuvista herkkupöydistä, eikä liene aivan harvinainen tilanne kuunnella isoisän tarinoita Muumipapan muisteloiden tapaan”, Koskinen sanoo.

Muumimaailmalla on erityinen rooli lastenkulttuurin edistäjänä.
”Meillä on vastuu ja myös ainutlaatuinen mahdollisuus pitää yllä ja viedä eteenpäin Muumien tarinaa aina uusille ja taas uusille sukupolville”, Koskinen kiteyttää.

Isovanhempien viikolla Muumimaailmassa on tarjolla tuttuun tapaan leikkiä, pelejä ja teatteria – kaikenikäisille Muumien ystäville. Muumimaailma on auki 22.-28.8. joka päivä kello 12-18. Isovanhemmat maksavat pääsylipusta vain puolet saapuessaan yhdessä lapsen kanssa.

Isovanhempien viikon jälkeen Muumimaailman väki vetäytyy talviunille ja on tavattavissa jälleen Taikatalvessa helmikuussa.

Lisätiedot:
Markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen, ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi, p. 040 590 0701

Painokelpoiset lehdistökuvat:
http://www.muumimaailma.fi/medialle, salasana: moominpartner