Muumit ensimmäistä kertaa listaykkösenä sitten Tove Janssonin ajan – Paula Nivukosken Onnelliset aakkoset maaliskuun myydyin lastenkirja

Uudenlainen muumi-aakkoskirja Onnelliset aakkoset nousi maaliskuun myydyimmäksi lastenkirjaksi Mitä Suomi lukee -tilastossa, joka perustuu kirjakauppojen, verkkokauppojen sekä Lehtipisteen myyntiin. Onnelliset aakkoset on osa täysin uutta muumi-kirjasarjaa, jossa kirjailija Paula Nivukosken rikas kieli yhdistyy Tove Janssonin alkuperäiskuvituksiin.

Onnelliset aakkoset -kirja on hurmannut ympäri maata tammikuisesta julkaisustaan astise oli jo tammi-helmikuun tilastossa Suomen myydyimpien lastenkirjojen listalla sijalla kolme. Tuoteperheen kirjoja on tähän mennessä myyty yli 25 tuhatta kappaletta.

“On todella hienoa, että suomalaiset ovat ottaneet Otavan ensimmäisen muumi-kirjan näin nopeasti sydämiinsäKäynnistynyt kirjasarjamme on ainutlaatuinen, sillä sen tarinat ovat uusia, lahjakkaan nykykirjailijan kirjoittamia, mutta kuvitus on iki-ihanaa Tove JanssoniaOlemme ylpeitä siitä tavasta, jolla Paula Nivukosken tekstit ammentavat Janssonin luomasta muumien maailmasta ja kunnioittavat hänen valtavaa elämäntyötään”, Otavan kustannusjohtaja Kaisu-Maria Toiskallio iloitsee.

Onnelliset aakkoset on Paula Nivukosken ensimmäinen lastenkirja. Se on osa Moomin Charactersin ja Otavan hanketta A:sta Ö:hön Muumien matkassa, jossa innostetaan lapsia ympäri maailman lukemaan ja kirjoittamaan. Hankkeessa ovat mukana yhteistyökumppaneina muun muassa Unicef ja SPR. Onnelliset aakkoset on kuunneltavissa myös äänikirjana, jonka lukee muusikko-näyttelijä Olavi UusivirtaUuden muumi-sarjan seuraava osa Lysti ystävä - Onnellisia sanamatkoja julkaistaan syyskuussa 2021.

Ennen muumien maailmaan sukeltamistaan Paula Nivukoski on kirjoittanut kaksi historiallista romaania, Nopeasti piirretyt pilvet (2019) ja Mainingin varjot (2020). Hän kirjoittaa parhaillaan kolmatta romaaniaan.

Lisätiedot:

Kustannusjohtaja Kaisu-Maria Toiskallio

Puh: 0503103024

kaisu-maria.toiskallio@otava.fi

Moomin Characters

Moomin Characters Oy Ltd on virallinen muumi-hahmojen tekijänoikeuksien valvoja. Kaikki Muumilaakson hahmot ovat maailmanlaajuisesti rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Muumit ovat yksi Suomen suurimmista vientituotteista, ja niillä on maailmanlaajuinen fanikunta. Tove Jansson (1914–2001) kirjoitti ja kuvitti muumeista yhdeksän romaania, neljä kuvakirjaa ja satoja sarjakuvia vuosien 1945 ja 1980 välillä.

Tove Jansson perusti Moomin Characters Oy Ltd:n 1950-luvulla yhdessä veljensä Lars Janssonin kanssa huolehtimaan muumien tekijänoikeuksista, ja se on edelleen perheyritys. Rights and Brands on yrityksen maailmanlaajuinen agentti lisenssiasioissa.

www.moomin.com

www.tovejansson.com

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit haluaa opettaa, että jokainen lapsi on erilainen, mutta yhtä arvokas18.5.2021 09:24:46 EEST | Tiedote

Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on kirjailija Johanna Elomaan uusi lastenkirja, jonka eläinhahmojen erityispiirteet osoittautuvat vahvuuksiksi kun viidakon asukit pakenevat keltaisia kauhukaivajia Paratiisimetsään. Elomaa haluaa kirjallaan auttaa lapsia arvostamaan sekä omaa että muiden ainutlaatuisuutta. Oliver Oranki ja metsän ainutlaatuiset sankarit on suositun Hidasta elämää -kirjaperheen ensimmäinen lasten satukirja.

Syöpään sairastuminen on keskiössä suositun hyvinvointivaikuttajan Sanna Wikströmin esikoisromaanissa – teos avaa uuden, elämäntaidollisten romaanien genren7.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Sanna Wikström lukeutuu Suomen suosituimpiin hyvinvointikirjailijoihin. Elämä ensin on hänen riipaiseva, elämänmakuinen ja taidokas esikoisromaaninsa. Kirjassa Astrid Lindgrenin sadusta tutut Peppi, Tommi ja Annika ovatkin nelikymppisiä nykykaupunkilaisia. Heidän elämänsä muuttuu rykäyksellä, kun Annika saa samalla lääkärikäynnillä tietää sairastavansa syöpää ja odottavansa lasta.