Vilkas Group Oy

”Myynti putosi 100%” – Jo yli 300 yritystä pelastettu verkkokauppaan ilmaiseksi – #pelastetaankauppa-kampanja ”onnistunut kädenojennus”

Jaa
Viikko sitten alkanut #pelastetaankauppa -kampanja on tuonut jo satoja koronan kuristamia yrityksiä verkkokauppaan. ”Yksikin elinkelpoisena pysyvä yritys on arvokas. Olen iloinen, että suomalaisten yritysten auttamiseksi ideoidaan ja toteutetaan kampanjoita, jotka tuovat nopeaa ja konkreettista apua ja monille jopa pelastusrenkaan”, iloitsee Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen. Ohjelmisto- ja e-business ry puolestaan arvioi, että yrittäjien nopea loikka verkkokauppaan on lupaava merkki koko Suomen tulevaisuudelle.
Suklaapuotia Tampereen Tallipihalla pyörittävät "suklaasiskot" Hanne Tuori-Kalliokoski (vasemmalla) ja Ulla Tuori perustivat #pelastetaankauppa-kampanjan avulla verkkokaupan, kun myynti putosi koronan takia nollaan. Kuva: Tallipihan Suklaapuoti
Suklaapuotia Tampereen Tallipihalla pyörittävät "suklaasiskot" Hanne Tuori-Kalliokoski (vasemmalla) ja Ulla Tuori perustivat #pelastetaankauppa-kampanjan avulla verkkokaupan, kun myynti putosi koronan takia nollaan. Kuva: Tallipihan Suklaapuoti

Lehdistötiedote 31.3.2020 klo 05.00

Suomi kamppailee kaikin tavoin koronaviruksen tuhoisia vaikutuksia vastaan. Valtion moninaisten tukitoimien lisäksi myös monet yritykset ja yhteisöt tarjoavat tukensa Suomen elinvoimaisuuden tukemiseksi. Viikko sitten käynnistynyt #pelastetaankauppa -kampanja on onnistunut jo nyt yli odotusten.

”Yksikin elinkelpoisena pysyvä yritys on arvokas. Olen iloinen, että suomalaisten yritysten auttamiseksi ideoidaan ja toteutetaan kampanjoita, jotka tuovat nopeaa ja konkreettista apua ja monille jopa pelastusrenkaan”, iloitsee Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen.

Ilmaisen verkkokaupan taustavoimat ovat onnellisia #pelastetaankauppa -kampanjan salama-alusta.

”Kyllähän se hiljaiseksi vetää, että jo ensimmäisen viikon aikana yli 300 yritystä on tarttunut tähän kädenojennukseen. Yhteistyökumppaneiden kanssa on puskettu töitä vuorotta, jotta yritykset ja kauppiaat saavat kaiken tuen verkkokaupan aloittamiselle, ja suureksi iloksemme olemme tässä onnistuneet. Yritykset, joilla ei ole ollut mitään kokemusta verkkokaupasta ovat lupauksemme mukaan päässeet hyvään vauhtiin jo yhdessä päivässä”, kertoo Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.

Tarve on ollut valtava. Koronan ahdinkoon ajamia yrityksiä ja kauppiaita löytyy tuhansia ympäri maata.

”Myynti putosi 100%. Halusimme toimia vastuullisesti ja noudattaa hallituksen kehotuksia. Suljimme ovet viime keskiviikkona aamulla, koska suklaapuodissa olisi ollut mahdotonta pitää metrin turvaväliä”, kertoo #pelastetaankauppa -kampanjan Facebookista löytänyt tamperelainen suklaakauppias Hanne Tuori-Kalliokoski.

”Lähdettiin nimenomaan tähän kampanjaan mukaan. Yhteistuumin on nyt tehty verkkokauppaa, valjastettu voimat tämän tekemiseen. Verkkokauppaan siirtyminen on meille tosi lupaavaa. Vaikka olemme vasta aloittamassa, meille on tullut jo kymmeniä kiitoksia asiakkailta, että ihanaa kun avaatte!”, iloitsee Tuori-Kalliokoski, joka pyörittää siskonsa kanssa idyllistä Tallipihan Suklaapuotia Tampereella.

”Noutopisteenkin rakennamme tänne vanhaan talliin – verkosta tilatut pääsiäissuklaat saa nyt noutaa hygieenisesti tallinovien yläosan kautta”, kertoo uunituore verkkokauppias.

Lupaavaa Suomen tulevaisuudelle!

Kampanja käynnistyi vain viikko sitten Suomen Yrittäjien ja Ohjelmisto- e-business ry:n kannustuksella. Tulokset ovat vielä lupaavampia, kuin mitä rohjettiin olettaa.

”Mahtavaa, että yhdessä viikossa on otettu tällainen digiloikka. Voi hyvin jo sanoa, että on todella onnistunut kädenojennus”, arvioi kampanjaa Ohjelmisto- e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Roiha näkee onnistumisella myös suuremman kansallisen merkityksen.

”Satojen yritysten siirtyminen pikavauhtia verkkoliiketoimintaan on lupaavaa Suomen tulevaisuudelle. Se kertoo sekä asenteiden tasolla muutosvalmiudesta että yhtä lailla kyvykkyydestä sopeutua muuttuvaan maailmaan. Suomalainen digiosaaminen on oikeasti maailmanluokkaa. Yhteinen korona-vihollinen on nyt saanut aikaan, että kaikki osaaminen otetaan käyttöön - niin yrittäjien kun käyttäjienkin osalta”, summaa Roiha.

#pelastetaankauppa

www.pelastetaankauppa.fi

Lisätietoja:

Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku.korkiakoski@vilkas.fi

Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmisto ja e-business ry, 0400 180 434, rasmus@ohjelmistoebusiness.fi

Mikael Pentikäinen, toimitusjohtaja, Suomen Yrittäjät ry, 040 504 1944, mikael.pentikainen@yrittajat.fi

Hanne Tuori-Kalliokoski, yrittäjä, Tallipihan Suklaapuoti, 040 557 4395, puoti@suklaapuoti.fi

Avainsanat

Kuvat

Suklaapuotia Tampereen Tallipihalla pyörittävät "suklaasiskot" Hanne Tuori-Kalliokoski (vasemmalla) ja Ulla Tuori perustivat #pelastetaankauppa-kampanjan avulla verkkokaupan, kun myynti putosi koronan takia nollaan. Kuva: Tallipihan Suklaapuoti
Suklaapuotia Tampereen Tallipihalla pyörittävät "suklaasiskot" Hanne Tuori-Kalliokoski (vasemmalla) ja Ulla Tuori perustivat #pelastetaankauppa-kampanjan avulla verkkokaupan, kun myynti putosi koronan takia nollaan. Kuva: Tallipihan Suklaapuoti
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Vilkas Group Oy
Vilkas Group Oy
Finlaysoninkuja 19
33210 Tampere

0400434244https://www.vilkas.fi/

Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy

Ilmainen AI-agenttiarmeija sukeltavaa verkkokauppaa pelastamaan: ”Tekoäly-murros on make or break” – Verkkokauppa romahti 33 %24.1.2024 09:34:05 EET | Tiedote

Suomalaisesta verkkokaupasta on sulanut kolmannes, kertoo uunituore verkkokaupan tilaa reaaliaikaisesti seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Kuluttajien ostovoiman kuihtuminen osuu erityisesti verkon erikoiskauppaan, mutta pahin kolaus näkyy silti verkon B2B-myynnissä”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Nyt on kauppiaiden aika toimia, sillä tekoälyn hyödyntäminen ratkaisee pian menestyksen. Tarjoamme itse kauppiaiden avuksi nipun AI-agentteja, emmekä peri niistä maksua.”

”Johtavat brändit jo kiinnostuneita” – Uusi tekoälysovellus mullistaa verkkokaupan asiakaspalvelun, asialla Suomen verkkokaupan pioneeri7.11.2023 10:10:00 EET | Tiedote

Suomen johtava kotimainen verkkokauppatoimittaja Vilkas Group on avannut uuden rintaman verkkokaupan asiakaspalvelussa. ”Nimenomaan asiakaspalveluun kehittämämme SMART-tekoäly käyttää edistynyttä luonnollisen kielen prosessointia ja on merkittävästi kehittyneempi kuin yleisesti käytössä botit”, painottaa Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”SMART on parantanut jo pilottivaiheessa verkkokauppojen asiakastyytyväisyyttä ja tarjoaa suuret liiketoimintahyödyt”, kertoo Korkiakoski.

Verkkokaupan myynti romahti 39 prosenttia – ”Pohjakosketuksesta pomppu kohti joulua!”: Ostovoiman nousu lupaa käännettä parempaan17.10.2023 10:05:49 EEST | Tiedote

Uunituore verkkokauppaindeksi kertoo häkellyttävästä pudotuksesta verkkokaupassa. ”Lähes 40 prosentin pudotus verkkokauppaan on ennennäkemättömän valtava”, kuvaa muutosta indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Korkiakosken mukaan suunta on kuitenkin kääntymässä. ”Palkansaajien ostovoima on jo paranemassa ja talous kääntymässä taantumasta kasvuun, mikä merkitsee pikaista paluuta plussalle myös verkkokaupalle. Myös indeksistämme löytyy tähän tukea”, arvioi Korkiakoski.

Verkkokauppa romahti neljänneksen: ”Kotimainen ostovoima kriisissä” – Yrittäjien Jaskari: ”Verkkomyynti kansainvälisen kaupan tueksi”19.7.2023 10:21:28 EEST | Tiedote

Suomen verkkokauppa on romahtanut 24 % toisella vuosineljänneksellä, kertoo uunituore reaaliaikainen Verkkokauppaindeksi. ”Ihmiset eivät kuluta, korot ja inflaatio ovat iskeneet sekä kuluttajiin että yrittäjiin. Valtion verotulot romahtavat”, kuvailee indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Suomi kyllä pärjää, mutta nyt pitää saada ihmiset taas uskomaan ja investoimaan tulevaisuuteen. Suomella on mahdollisuus lisätä kansainvälistä myyntiä huomattavasti. Verkkokauppa on yksi mielenkiintoinen kanava kansainvälisen kaupan kasvattamiseen. Suomi voi viedä muutakin kuin teknologiaa”, painottaa Harri Jaskari, Suomen Yrittäjien johtaja ja Team Finlandin johtoryhmän jäsen.

”Ostovoiman romahdus on suuri vaara koko Suomelle, toivottavasti uusi hallitus torjuu sen” – Verkkokauppa putosi jyrkästi alkuvuonna13.4.2023 09:10:00 EEST | Tiedote

Verkkokauppa on romahtanut historiallisesti peräti 14 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Inflaatio ja korkeat korot ovat syöneet ihmisten ostovoimaa todella pahasti”, arvioi verkkokauppaindeksiä jo yli 25 vuotta tuottaneen Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Myynti hidastui jo viime vuoden lopulla ja tammikuu oli selkeästi huonompi kuin vuosi sitten. Tuottavuutta pitää kehittää jatkuvasti”, painottaa Bonusapteekki.fi -verkkoapteekkia johtava Helena Jalonen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye