”Myynti putosi 100%” – Jo yli 300 yritystä pelastettu verkkokauppaan ilmaiseksi – #pelastetaankauppa-kampanja ”onnistunut kädenojennus”

Lehdistötiedote 31.3.2020 klo 05.00
Suomi kamppailee kaikin tavoin koronaviruksen tuhoisia vaikutuksia vastaan. Valtion moninaisten tukitoimien lisäksi myös monet yritykset ja yhteisöt tarjoavat tukensa Suomen elinvoimaisuuden tukemiseksi. Viikko sitten käynnistynyt #pelastetaankauppa -kampanja on onnistunut jo nyt yli odotusten.
”Yksikin elinkelpoisena pysyvä yritys on arvokas. Olen iloinen, että suomalaisten yritysten auttamiseksi ideoidaan ja toteutetaan kampanjoita, jotka tuovat nopeaa ja konkreettista apua ja monille jopa pelastusrenkaan”, iloitsee Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen.
Ilmaisen verkkokaupan taustavoimat ovat onnellisia #pelastetaankauppa -kampanjan salama-alusta.
”Kyllähän se hiljaiseksi vetää, että jo ensimmäisen viikon aikana yli 300 yritystä on tarttunut tähän kädenojennukseen. Yhteistyökumppaneiden kanssa on puskettu töitä vuorotta, jotta yritykset ja kauppiaat saavat kaiken tuen verkkokaupan aloittamiselle, ja suureksi iloksemme olemme tässä onnistuneet. Yritykset, joilla ei ole ollut mitään kokemusta verkkokaupasta ovat lupauksemme mukaan päässeet hyvään vauhtiin jo yhdessä päivässä”, kertoo Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.
Tarve on ollut valtava. Koronan ahdinkoon ajamia yrityksiä ja kauppiaita löytyy tuhansia ympäri maata.
”Myynti putosi 100%. Halusimme toimia vastuullisesti ja noudattaa hallituksen kehotuksia. Suljimme ovet viime keskiviikkona aamulla, koska suklaapuodissa olisi ollut mahdotonta pitää metrin turvaväliä”, kertoo #pelastetaankauppa -kampanjan Facebookista löytänyt tamperelainen suklaakauppias Hanne Tuori-Kalliokoski.
”Lähdettiin nimenomaan tähän kampanjaan mukaan. Yhteistuumin on nyt tehty verkkokauppaa, valjastettu voimat tämän tekemiseen. Verkkokauppaan siirtyminen on meille tosi lupaavaa. Vaikka olemme vasta aloittamassa, meille on tullut jo kymmeniä kiitoksia asiakkailta, että ihanaa kun avaatte!”, iloitsee Tuori-Kalliokoski, joka pyörittää siskonsa kanssa idyllistä Tallipihan Suklaapuotia Tampereella.
”Noutopisteenkin rakennamme tänne vanhaan talliin – verkosta tilatut pääsiäissuklaat saa nyt noutaa hygieenisesti tallinovien yläosan kautta”, kertoo uunituore verkkokauppias.
Lupaavaa Suomen tulevaisuudelle!
Kampanja käynnistyi vain viikko sitten Suomen Yrittäjien ja Ohjelmisto- e-business ry:n kannustuksella. Tulokset ovat vielä lupaavampia, kuin mitä rohjettiin olettaa.
”Mahtavaa, että yhdessä viikossa on otettu tällainen digiloikka. Voi hyvin jo sanoa, että on todella onnistunut kädenojennus”, arvioi kampanjaa Ohjelmisto- e-business ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.
Roiha näkee onnistumisella myös suuremman kansallisen merkityksen.
”Satojen yritysten siirtyminen pikavauhtia verkkoliiketoimintaan on lupaavaa Suomen tulevaisuudelle. Se kertoo sekä asenteiden tasolla muutosvalmiudesta että yhtä lailla kyvykkyydestä sopeutua muuttuvaan maailmaan. Suomalainen digiosaaminen on oikeasti maailmanluokkaa. Yhteinen korona-vihollinen on nyt saanut aikaan, että kaikki osaaminen otetaan käyttöön - niin yrittäjien kun käyttäjienkin osalta”, summaa Roiha.
#pelastetaankauppa
Lisätietoja:
Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku.korkiakoski@vilkas.fi
Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmisto ja e-business ry, 0400 180 434, rasmus@ohjelmistoebusiness.fi
Mikael Pentikäinen, toimitusjohtaja, Suomen Yrittäjät ry, 040 504 1944, mikael.pentikainen@yrittajat.fi
Hanne Tuori-Kalliokoski, yrittäjä, Tallipihan Suklaapuoti, 040 557 4395, puoti@suklaapuoti.fi
Avainsanat
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy
”Suomelle kirimahdollisuus, Ruotsi pahasti edellä”: Verkkokauppiaiden viennille Pohjoismaihin uutta vauhtia huipputalojen yhteistyöstä2.2.2023 09:15:00 EET | Tiedote
PostNord ja verkkokauppatoimittaja Vilkas aloittavat yhteistyön, joka voi olla Suomelle kansallisesti merkittävä. ”Suomalaisten verkkokauppojen vienti Ruotsiin on lapsenkengissä verrattuna Ruotsin Suomen-vientiin. PostNordin tuottama data on avain markkinaloikkaan”, pohtii Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Näemme tilanteen kaikissa Pohjoismaissa. Suomalainen verkkokauppias voi siis katsoa eteenpäin ja suunnitella tien menestykseensä paljon paremmin”, kertoo PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck.
”Kulutusjuhlista järkihankintoihin” – Verkkokaupan kasvu jäi alle inflaation, mutta ”verkko-ostaminen lähtee pian uusiin ennätyksiin”20.1.2023 09:15:00 EET | Tiedote
Uunituore verkkokauppaindeksi kertoo, että verkkokaupan kasvu on jäänyt alle inflaation. ”Euromäärä kyllä kasvoi, vaikka inflaatio eteni vielä vauhdikkaammin. Kun kuluttajien luottamus kohenee, verkkokauppa loikkaa pian uusiin ennätyksiin”, arvioi indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Klarnan maajohtaja Jacob Segercrantz arvioi myös nykyisen taloustilanteen korostavan verkko-ostamisen monia etuja. ”Talouden epävarmuus korostaa huolellisten ostopäätösten ja säästämiskyvyn tärkeyttä.”
”Tulikivi käy pk-teollisuuden viejien esikuvaksi!” Verkkokauppa välittää takkatilauksen suoraan tuotantoon, älyratkaisu kasvun tukena22.12.2022 12:00:00 EET | Tiedote
Tulikivi hehkuu kuumana: tilausvirta on kasvanut yli 50 prosenttia viime vuoteen verrattuna. ”Nopea kasvu onnistuu, koska B2B-verkkokauppamme liittää myynnin suoraan tuotantoon”, kiittää Tulikiven ICT-asiantuntija Pasi Korhonen. Ensi vuonna lisäkasvua on tarkoitus hakea keraamisten tulisijojen viennillä Saksaan. ”Entä jos vienti sujuisi B2B-teollisuudessa muutenkin verkossa ja yhdistyisi suoraan tuotantoon? Vientiloikka koko Suomelle”, pohtii Tulikiven B2B-verkkokaupparatkaisun räätälöineen Vilkas Groupin johtaja Timo Korvenoja.
”Kaikkien aikojen paras myynti!” – Energiakriisi siivitti verkkokauppaan ennätysloikan, aurinkopaneeleja ja takkoja myyty hurjaa tahtia6.10.2022 09:00:00 EEST | Tiedote
Verkkokaupan myynti on kasvanut peräti 40 prosenttia, kertoo verkkokaupan myyntiä reaaliajassa seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Tämä on varsinkin odotuksiin nähden yllättävän hyvä tulos. Esimerkiksi aurinkopaneeleita on ostettu todella paljon, energiakriisi saa ihmiset varautumaan”, kiittää indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Tämä on rohkaisevaa koko talouskehityksen kannalta. Oma datamme kertoo myös palvelujen kysynnän kasvusta, toteaa Paytrailin toimitusjohtaja Markus Laurio.
”Ruotsi 4 – Suomi 0” – Suomen verkkokauppa on pahasti Ruotsia jäljessä, Tampereella esiteltiin Avainlippu myös verkkoon21.9.2022 13:34:09 EEST | Tiedote
Talouden epävarmuus heijastuu vahvasti myös verkkokauppaan. Verkkokauppa on pudonnut jopa Tampereella, joka on monessa suhteessa verkkokaupan edelläkävijä. Tampereella esiteltiin keskiviikkona kansallinen vastalääke, Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu verkkokaupoille. Suomi on Ruotsia perässä kaikilla verkkokaupan mittareilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme