NAANTALILAINEN AMANDIS EHDOLLA KAHDESSA KATEGORIASSA FINNISH TRAVEL GALASSA 2019

Suomen matkatoimistoalan liitto SMAL palkitsee vuosittain matkailutekoja ja -ilmiöitä Finnish Travel Galassa. Naantalilaisen hotelli-ravintola Amandiksen yrittäjä Annika Virtanen on ehdolla vuoden matkailutulokkaana ja Amandis vuoden matkailukohteena isojen kohteiden, Helsingin ja Fiskars Villagen, rinnalla 4.10. järjestettävässä gaalassa.

Marraskuusta 2018 lähtien Amandista luotsannut Annika on suunnannut liiketoimintaansa omien arvojensa mukaisesti vastuulliseen toimintaan, ja hyvinvointia tarjoillaan asiakkaille kattauksen, kauneuden, merimaiseman ja hotellihuoneisiin liittyvien tarinoiden muodossa.

Tänä vuonna täysin remontoidut hotellihuoneet tarjoavat kokonaisvaltaisen elämyksen keskellä tunnelmallista Naantalin vanhaa kaupunkia. ’Rakastettava Amandiksen elämys on myös vastuullinen elämys. Raaka-aineemme tulevat lähiseudulta ja suunnittelemme menut aina kauden tarjonnan mukaan’, kertoo Annika Virtanen.

Tänä kesänä Amandis valittiin yleisöäänillä Naantalin Makuaarteeksi Smaku-ruokatapahtumassa. ’Saamamme ehdokkuudet ja palkinnot kertovat meille siitä, että olemme kehittäneet tuotetta oikeaan suuntaan, ja kuuntelemme asiakkaita herkällä korvalla jatkossakin. Tulevana keväänä panostamme kokoustuotteseen, ja laajennamme tarjontaamme yrityksille’, toteaa Annika.

yrittäjä Annika Virtanen, annika.virtanen@amandis.fi, p. 040 773 7143

Naantalin Vierassatama Oy:n yrittäjät vuoden 2020 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi27.7.2020 07:00:00 EESTTiedote

Vuoden 2020 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Naantalin Vierassatama Oy:n yrittäjät, Anna-Maija ja Miska Pekkola sekä Satu ja Petri Silvo perheineen. Yli kuusikymmenvuotisen ja arvostetun perinteen mukaisesti Naantalin Vierassataman valinta julkistettiin tällä kertaa - ei heittämällä, vaan kippaamalla yrittäjä Petri Silvo mereen Unikeonpäivänä maanantaina 27.7.2020 klo 7.00 Naantalin Muumimaailman edustalla. Tuoreen Unikeon kippaamisen mereen mahdollisti Markku Jussilan kaunis Stor Båt – puuvene.

YLI KAKSISATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄ-ELOKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA MILJOONAPOTTIA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI29.6.2020 07:50:00 EESTTiedote

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet ajavat tänä vuonna ympäri Suomen maakuntia kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat ajaneet Suomesta Pariisiin, mutta tänä vuonna koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet polkevat omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta kiertävät itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomessa on liki kolmesataa, joista suurin osa osallistuu myös kotimaan kierroksille.

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.