Naantalin Musiikkijuhlien kesäkuun festivaali perutaan koronapandemian takia ja siirretään kesäkuulle 2021

Naantalin musiikkijuhlasäätiön hallitus kokoontui viime viikolla ja teki raskaan, mutta välttämättömän päätöksen siirtää festivaali koronapandemian takia kesäkuusta 2020 kesäkuulle 2021. Tiedotamme asiasta tarkemmin kaikissa kanavissamme lähipäivinä.

Ohjelma on selvästi tänä vuonna poikkeuksellisen hieno, koska poikkeuksellisen monta konserttia oli loppuunmyyty jo maaliskuussa. Nyt lipunmyynti on ymmärrettävistä syistä pysähtynyt kokonaan. Lähes kaikille taiteilijoille sopii tulla Naantaliin ensi kesäkuussa 8. – 19.6.2021. Festivaaliohjelma siirtyy siis lähes sellaisenaan ensi vuoteen, ja vuoden 2021 lipunmyynti avautuu viimeistään huhtikuun lopussa.

- Kiitämme loistavia taiteilijoitamme, jotka olivat heti valmiita tulemaan ensi vuonna. Meillä on myös hieno ja uskollinen yleisö, ja toivomme, että he pitävät lippunsa ja varauksensa, jotka ovat sellaisenaan voimassa myös 2021, ja saapuvat nauttimaan musiikin voimasta ja energiasta jälleen ensi vuonna. Elämme nyt täysin poikkeuksellisia aikoja, mutta toivottavasti pääsemme kaikki mahdollisimman pian taas elävän kulttuurin äärelleOlemme todella pahoillamme, että emme tänä vuonna pääse avaamaan Suomen festivaalikesää Naantalissa, mutta sitä ihanammalta se tuntuu sitten ensi kesänä, toteaa toimitusjohtaja Tiina Tunturi.

Naantalin Musiikkijuhlat perustettiin 1980 sellisti Arto Noraksen aloitteesta. Festivaali vietti viime vuonna 40-vuotisjuhlaansa ja ylsi lähes 20 000 kävijän yleisöennätykseen.

Naantalin Musiikkijuhlat soi ensi vuonna 8. – 19.6.2021.

Musiikkijuhlien kesän 2021 liput tulevat myyntiin viikolla 18 Lippupisteessä.

Lisätietoja:

tiina.tunturi@naantali.fi

Naantalin Musiikkijuhlien 41. kesä soi jälleen monipuolisena – festivaali juhlii Ludwig van Beethovenin ja Aulis Sallisen juhlavuosia3.2.2020 12:00:00 EETTiedote

Naantalin Musiikkijuhlia juhlitaan 2. – 13.6 monipuolisella ohjelmistolla. Tänä vuonna mukana on poikkeuksellisen monta laulajaa, vaikuttavia orkesterivierailuita sekä uusia konserttipaikkoja. Beethovenin ja Sallisen juhlavuosien kunniaksi kuullaan laaja valikoima molempien säveltäjien musiikkia sekä jälleen yksi maailman kantaesitys.